Акафист лонгину сотнику

Святому мученику Лонгину сотнику, иже при Кресте Господни

Акафист лонгину сотнику

Му́ченик Тво́й, Го́споди, Ло́нгин, во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́, Бо́га на́шего: име́яй бо кре́пость Твою́, мучи́телей низложи́, сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости. Того́ моли́твами спаси́ ду́ши на́ша.

Пе́снь 1

Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Боже́ственными светоли́тии, сла́вне, просвеща́емь и со Ангельскими чи́нми Христу́ Богу предстоя́, светоно́сную па́мять твою́ соверша́ющия просвети́.

Ничто́же тебе́ к Бо́гу едине́ния, му́чениче, разлучи́, отлуче́на вся́кия плотски́я сла́сти ве́рою, и чи́сто жела́ния кра́йнейшаго наслажда́ешися.

Служа́ Бо́гу Живо́му, всему́дре, ума́ чистото́ю, ме́ртвым куми́ром, блаже́нне, ника́коже слу́жбы прине́сл еси́. Те́м к безконе́чней жи́зни, умерщвле́н, преше́л еси́.

Богородичен: Сло́во Отчее во утро́бе Твое́й сло́вом зачала́ еси́, безслове́сия изба́вити земны́я восхоте́в благосты́нею, Де́во Ма́ти Пречи́стая, Благослове́нная, Всенепоро́чная.

Пе́снь 3

Ирмос: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Позна́в на Кресте́ Сы́на Бо́жия, и́стиннаго Го́спода, за ны́ стра́ждуща, в Того́ вседу́шно ве́ровал еси́.

Земля́, я́коже напоена́, прии́мши слове́сная се́мена, твоя́ душа́ кла́с, му́дре, зре́л боже́ственнаго благоче́стия возрасти́ла е́сть.

Ве́трилом Креста́ му́к стра́стную преплы́в пучи́ну, ти́хая приста́нища пости́гл еси́, сла́вне, веселя́ся.

Богородичен: Неду́гующую мою́ ду́шу страсте́й нанесе́ньми исцели́, Ма́ти Бо́жия Пречи́стая, и ко спасе́нию напра́ви.

Седа́лен, гла́с 8

Распина́ема ви́дел еси́ Изба́вителя, и Того́ заря́ми освети́вся, тмы́ избе́гл еси́ неразу́мия глубоча́йшия и к Боже́ственному ра́зуму себе́ сочета́л еси́, ве́ровав, я́ко е́сть Бо́г Ви́димый.

Те́м и пострада́в, лико́м причи́слился еси́, Ло́нгине блаже́нне, му́ченическим, ра́дуяся.

С ни́миже всегда́, сла́вне, моли́ся Христу́ Бо́гу, согреше́ний оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

В напа́сти многоплете́нныя впа́д от вра́г ви́димых и неви́димых, бу́рею одержи́мь безчи́сленных согреше́ний мои́х, и я́ко к те́плому заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости.

Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ Воплоще́нному безсе́менно моли́ся приле́жно о все́х рабе́х Твои́х, непреста́нно моля́щихтися, Богоро́дице Пречи́стая, моля́щи Его́ при́сно согреше́ний оставле́ние дарова́ти, воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.

КрестоБогородичен:

Агнца, и Па́стыря и Изба́вителя, Агница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние, ве́рою пою́щим Боже́ственныя Стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4

Ирмос: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Крепча́йший стяжа́в в ве́ре смы́сл, блаже́нне, некре́пкую пре́лести разруши́л еси́ тве́рдость, и ра́дуяся, взыва́л еси́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Возвыше́на и к дре́ву пригвожде́на Безстра́стнаго зря́ Го́спода сла́вы, Того́ испове́дал еси́ Сы́на Бо́жия, сла́вне, стра́ждуща Свое́ю во́лею.

Увяда́ему сме́рть сме́ртию Безсме́ртнаго ви́дев, потща́лся еси́, Ло́нгине, Его́ ра́ди умре́ти и жи́ти по сме́рти со благосла́вно пострада́вшими.

Богородичен: Уедини́вшася по Ипоста́си во чре́ве Твое́м и бы́вша Челове́ка, Пречи́стая, Сло́ва, па́че сло́ва, родила́ еси́, сугу́ба хоте́ньми и де́йствы явля́емаго.

Пе́снь 5

Ирмос: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Земли́ вся́кия вои́стинну бы́в пришле́ц, в я́звах страстоте́рпческих украси́лся еси́, Ло́нгине, и на земли́ кро́тких всели́лся еси́.

Возмо́гл еси́, Креста́ си́лою укрепля́емь, немощно́е мучи́телей, страстоте́рпче Ло́нгине, победи́ти безу́мие.

Поста́вив на тве́рдем основа́нии се́рдце твое́, всехва́льне, колеба́ния искуше́ний волне́нием неколе́блен пребы́л еси́.

Богородичен: Еди́ну, Бо́га Ро́ждшую неискусому́жно, воспои́м Де́ву, Еюже спасе́ни бы́вше, и ве́рою ублажи́м.

Пе́снь 6

Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Го́ры же и зе́млю колеба́вшуюся ви́дев в Стра́сти де́нь, неве́рствием стоя́ния поколеба́лся еси́ и ве́рою утверди́лся еси́, Ло́нгине, Стра́ждущаго.

Ра́зум и́стинный и соверше́н, и смы́слен восприя́ти возмо́гл еси́, ви́дя тва́рь изменя́ющуся, и к Боже́ственному измени́лся еси́, Ло́нгине, позна́нию.

Претерпе́л еси́ лю́тую му́ку, ра́дуяся, и вы́ю мечу́ несомне́нною мы́слию преклони́л еси́, усека́я главы́ враго́в ве́рою.

Богородичен: Изсуши́ и из ко́рене, Всенепоро́чная, исто́ргни терно́вныя по́мыслы се́рдца моего́, и плодоно́сно сие́ покажи́ хода́тайством Твои́м, Отрокови́це Всечи́стая.

Конда́к, гла́с 4

Ве́село возра́довася Це́рковь в па́мяти дне́сь приснопа́мятнаго страда́льца Ло́нгина, взыва́ющи: Ты́ моя́ держа́ва, Христе́, и утвержде́ние.

Икос:

Не́бо, тмо́ю мно́гою омрача́емо, и зе́млю трясу́щуся, и ка́мение разседа́ющася, хра́ма же катапета́сму раздира́ющуся на дво́е ви́дев, в Боже́ственней Стра́сти Христо́ве Ло́нгин, Бо́жия Сы́на позна́, стра́ждуща Свои́м благоутро́бием, безстра́стна же су́ща Божество́м, и Сла́вою со Отце́м и Ду́хом Святы́м содержа́щаго все́ и объе́млюща, я́ко Бо́га и́стинна и Царя́. Те́м ра́достно страда́лец зовя́ше: Ты́ моя́ держа́ва, Христе́, и утвержде́ние.

Пе́снь 7

Ирмос: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Зако́нно пострада́в, му́чениче, му́жеским нра́вом души́, вся́ беззако́ннующих посрами́л еси́ сове́ты и зако́нно венча́лся еси́, благослове́н еси́, вопия́, в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Боже́ственная благода́ть, наше́дши моще́м твои́м, вся́ку боле́знь реши́т благочести́во приходя́щих к тебе́, блаже́нне, и пропове́дающих тя́, и́стины непобеди́маго свиде́теля.

Пло́ти умира́ющия не пощади́л еси́, Ло́нгине, за Христа́, жре́ти отре́клся еси́ де́моном и тебе́ сама́го Бо́гу же́ртву непоро́чну, ра́дуяся, прине́сл еси́, мече́м посе́чен, досточу́дне.

Богородичен: Яко Чи́стую Тя́, Чи́стое Сло́во обре́т, всели́ся, Де́во, Тобо́ю очи́стити скве́рны челове́ков изво́лив: благослове́н бо Пло́д чре́ва Твоего́.

Пе́снь 8

Ирмос: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Успи́в пре́жде плотска́я двиза́ния, сла́вне, бде́ньми, су́щими ко Го́споду, усну́л еси́ сла́дким сно́м, блаже́нне, умертви́вся Христа́ ра́ди, на дре́ве кре́стнем сно́м Боже́ственным, ме́ртвым жи́знь источи́вшаго.

Копие́м прободе́на в ре́бра, блаже́ннейше, я́ко ви́дел еси́, и кро́вь и во́ду источи́вша, Христа́ Челове́ка, за милосе́рдие, бы́вша, и уя́звен бы́л еси́ Того́ сла́дким жела́нием, воспева́я: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Погаси́л еси́ огни́ще и́дольское крове́й тече́ньми, Ло́нгине всему́дре, и поже́гл еси́ куми́ры, и нетве́рдая чти́лища, Боже́ственною ре́вностию ду́шу возпали́в и взыва́я: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Очи серде́чныя просвети́в Боже́ственными сия́ньми, омрачи́вшагося Со́лнца всесве́тлое сия́ние, мра́к усе́рдно оста́вил еси́ злоче́стия и звезда́ яви́лся еси́, му́дре, просвеща́ющая вопию́щия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Богородичен: Усты́ и язы́ком, и душе́ю пропове́даю Тя́, Богороди́тельницу, и молю́ Тя́, Пречи́стая: се́рдце мое́ озари́ све́том Твои́м и лю́тыя мя́ тмы́ свободи́, вопию́ща: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Пе́снь 9

Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Кре́пость моя́ и пе́ние — Сло́во, Иже на Кресте́ ру́це распростры́й, — му́чениче, беззако́нным вопия́л еси́, — Того́ стра́сть всеблаже́нную изобразу́я, сме́рть во́лею прие́млю.

Яко предо́брый страстоте́рпец обда́рствован страстьми́ Боже́ственными, ве́сь красне́йш яви́лся еси́ и кра́сному Сло́ву предстои́ши, воздая́ния боле́зней твои́х богате́йше восприе́мля.

Тя́, сия́нием страсте́й со́лнце незаходи́мое я́вльшася и заря́ми исцеле́ний вселе́нную всю́ просвети́вшаго, и мра́к разгна́вша неразу́мия, ублажа́ем.

Взя́лся еси́ ко оби́телем ве́чным и лико́м сочи́слился еси́ все́х святы́х му́чеников, с ни́миже, му́чениче Ло́нгине, на́с помина́й, благоче́стно па́мять твою́ пра́зднующих, всеблаже́нне.

Богородичен: Све́та невече́рняго яви́лася еси́ жили́ще, Богоро́дице, Имже во тме́ су́щии и се́ни греха́ све́т узре́ша: те́м и моя́ просвети́ серде́чная чу́вствия.

Свети́лен:

На Кресте́ ви́сяща я́ко узре́л еси́, вся́ Содержа́щаго ма́нием и сове́том неизрече́нным, удиви́лся еси́ чудеси́ и Сы́на нарица́л еси́ Бо́га небе́снаго: Его́же сла́вы досто́йно по подо́бию и́стинно прича́стник бы́л еси́.

Богородичен:

Да сла́влю, Пречи́стая, Твою́ нера́тную благода́ть, мно́гими прегреше́ньми впа́дшийся безу́мно: пости́гни ско́ростию Твое́ю и Твое́ю мя́ кре́постию исхити́ грехопаде́ний, я́ко спаса́еши, я́же хо́щеши, от вся́ческих скорбе́й си́лою Твое́ю непобори́мою.

Молитва мученику Лонгину Сотнику

О, святый мучениче Лонгине! Пилатом повелено тебе было с воинами стать на страже при кресте Господа Иисуса.

Ты же, недуговав очима и исцелев от капли крови Господа, капнувшей тебе в очи, обрел и духовное прозрение и, видя чудеса, при распятии Господа происходившие, и трус, и солнечное затмение, и мертвых из гробов воскресение, исповедал явно Иисуса Христа Сыном Божиим.

И с кустодиею у гроба Господня находясь, и Воскресение Христово в трепете зря, сребренники, даваемые синедрионом за скрытие воскресения, ты отверг и, Христа проповедав, во главу усечен быв. И по усечении главы вдове некоей, очима недуговавшей, во сне явившись, и ей, обретшей честную главу твою, прозрение даровал еси.

Молим тя, святый мучениче Христов Лонгине, болящим очима яви скорую помощь твою и исцели их, дабы, освободившись от недуга своего, не захотели они видеть ничего, распаляющаго сластолюбие, но к созерцанию духовной красоты устремились, славя Бога. Аминь.

Источник: https://xn----7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_oktabr/kan_29octabr_longin.html

Мученик ЛОНГИН Сотник, Каппадокийский (†1 век)

Акафист лонгину сотнику

Лонгин Сотник. Икона работы Фёдора Зубова, 1680 год

Со́тник Ло́нгин — римский воин, центурион (сотник), который пронзил копьем ребра распятого Спасителя (Ин. 19:34) и от истекшей крови и воды получил исцеление больных глаз (по преданию, римский сотник Гай Кассий Лонгин страдал катарактой. Во время казни Христа кровь брызнула ему на глаза, и Кассий исцелился). 

Кроме того, он в составе стражи был свидетелем воскресения Иисуса Христа у Гроба Господня. Имя Лонгин предположительно произошло от латинизированного греческого слова греч. λόγχη — копьё.

Святой мученик Лонгин сотник, римский воин, нес службу в Иудее под началом прокуратора Понтия Пилата. Во время казни Спасителя отряд, которым командовал Лонгин, стоял на страже вокруг Голгофы, у самого подножия святого Креста.

Лонгин и его воины были свидетелями последних мгновений земной жизни Господа, великих и страшных знамений, явленных по смерти Его: землетрясение, затмение солнца, открывшиеся гробы и восставших из них мертвецов и распадение камней.

Он был так поражен увиденным, что хотя и не имел никакого понятия о Священном Писании, пророчествах о Христе, но внезапно уразумел истину и от всей души уверовал в Господа и всенародно исповедал, что «воистину – это Сын Божий» (Мф.27:54, ср.: Лк.23:47, Мк.15:39). Вместе с Лонгиным уверовавали во Христа и два другие воина.

После казни и погребения Спасителя Лонгин со своим отрядом был приставлен Пилатом к Гробу Господню.

Стража у Гроба Господня

Здесь воины сподобились видеть Пресветлое Христово Воскресение, когда Господь Своим чудным восстанием навел на стражу ужас (Мф.28:2,4).

Тогда Лонгин и два воина окончательно уверовали во Христа, и сделались проповедниками Воскресения Христова, – ибо они возвестили Пилату и архиереям обо всем происшедшем.

Архиереи и старейшины, устроив совещание, дали воинам денег, чтобы они утаили о воскресении Христовом и сказали, что ученики Христа, пришедши ночью, украли Его, когда они спали (Мф.28:11-13).

Однако Лонгин денег не взял и утаить чуда не захотел, но еще усерднее стал свидетельствовать о нем, и свидетельство его было истинно.

Уверовав в Спасителя, воины приняли Крещение от апостолов и решили оставить службу.

Лонгин покинул Иудею и отправился с проповедью о Христе Иисусе, Сыне Божием, на свою родину, в Каппадокию. За ним последовали и два его соратника.

Лонгин открыто проповедовал о Христе, что Он есть Истинный Бог, и что он, Лонгин, был самовидцем животворящей смерти Его и воскресения.

Пламенное слово подлинных участников великих событий в Иудее всколыхнуло сердца и умы каппадокийцев; христианство стало быстро распространяться в городе и окрестных селениях.

Узнав об этом, иудейские старейшины убедили Пилата направить в Каппадокию отряд воинов, чтобы убить Лонгина и его сподвижников. Посланный отряд прибыл в родное селение Лонгина; бывший сотник сам вышел навстречу воинам и привел их в свой дом.

За трапезой воины рассказали о цели своего прибытия, не зная, что хозяин дома – тот человек, которого они ищут. Тогда Лонгин и его сподвижники назвали себя и просили изумленных воинов, не смущаясь, исполнить свой долг воинского повиновения.

Воины хотели отпустить святых и даже советовали им бежать, но сподвижники отказались это сделать, проявив твердую волю принять страдания за Христа. Святые мученики были обезглавлены, и их тела погребены там, где завещали святые, а отсеченные головы отправлены к Пилату.

Пилат приказал бросить головы мучеников на мусорную свалку вне стен города без погребения.

Лонгин Сотник почитался в русском народе как целитель глазной болезни, почему в «Сказании о святых» ему была назначена особая молитва о «прозрении ослепших очес и исцелении от болезни». Основою для этого верования относительно мученика Лонгина, очевидно, послужило записанное в житии этого святого обстоятельство, совершившееся при обретении его честной главы.

Одна слепая женщина из Каппадокии, христианка, пошла поклониться святым местам в Иерусалиме, чтобы помолиться там об исцелении от слепоты. Во сне ей явился святой Лонгин и сказал, чтобы она нашла его голову и погребла ее. Слепую проводили к свалке. Коснувшись головы мученика, женщина прозрела. Она благоговейно отнесла честную главу в Каппадокию и там погребла.

Православная церковь почитает Лонгина как мученика и совершает его память 16/29 октября. Католическая церковь совершает его память 15 марта.

Мощи святого Лонгина

Мощи, почитаемые на Западе как мощи святого Лонгина, хранятся в римской церкви святого Августина.

Церковь Святого Августина, Рим, Италия

Десница святаго мученика Сотника Лонгина покоится в сокровищнице Базилики святого Николая Мирликийского в г. Бари (Италия).

 Серебряный ковчег с мощами мученика сотника Лонгина в Бари

Копьё Лонгина (Копьё Судьбы)

Копьё Лонгина (Копьё Судьбы) — пика, которую римский солдат Лонгин вонзил в подреберье Иисуса Христа, распятого на кресте. Является одним из орудий Страстей Христовых.

В Ватикане в Соборе святого Петра хранится наконечник копья Лонгина и установлена статуя святого, созданная Лоренцо Бернини.

Копье Лонгина является от одной из самых почитаемых христианских реликвий.

В богослужении Православной церкви используется копие — обоюдоострый нож для изъятия частиц из просфор, который символизирует собой копьё Лонгина.

Свою трансформацию в Копьё Судьбы копьё сотника Лонгина пережило в Средние века. Апокрифические сказания превратили копьё, освящённое Распятием Христа, в могущественный магический артефакт, обладающий сверхъестественными качествами сам по себе.

Сформировалось предание, что изначально Копьё принадлежало внуку иудейского первосвященника Аарона и затем, переходя от владельца к владельцу, приносило каждому удачу, победы и могущество.

Якобы до Распятия Копьё принадлежало царям Давиду и Ироду Великому, а потом, столетия спустя, переходило от одного великого человека к другому. В разное время копьем Лонгина, по преданию, владели Константин Великий, император Юстиниан, Карл Мартелл, король готов Теодорих I, Карл Великий и другие великие личности.

Таким образом, Копьё Судьбы стало восприниматься как залог непобедимости, что сделало его весьма желанным объектом поисков.

На самом деле, существует несколько вариантов, где находится Копьё Судьбы, равно и как несколько артефактов, претендующих на статус святыни.

Для католиков вроде бы главным претендентом должно быть копьё, хранящееся в Ватикане, в Базилике Святого Петра. Именно эта реликвия, которая была привезена в Рим из Парижа в XVIII столетии, Католической церковью считается Копьём Лонгина. Считается, что это копье оказалось в Риме после падения Константинополя.

Очень похожее копьё находится в Кракове, настолько похожее, что ватиканское и краковское копьё учёными считаются копиями. Правда, существует путаница, какое из них было оригиналом, а какое источником – разные исследователи называют то ватиканское изготовленным в III веке, а краковское изготовленным в IV столетии, то наоборот.

Гораздо больше вопросов вызывает армянский претендент на звание Копья Судьбы – это хранящееся в Эчмиадзине (современное название Вагаршапат, Армения) копьё, которое, по уверениям армянских СМИ, датируется I веком нашей эры.

Правда, непонятно, откуда берутся сведения о подтверждённой датировке, потому что Армянская церковь отказывается предоставлять реликвию для проверки возраста, аргументируя это тем, что если святыня обладает чудодейственными свойствами в силу веры в неё людей, то проверять её подлинность почти святотатство.

А о случаях исцеления людей при обращении к святыне в Армении есть свои свидетельства.

Армения. Эчмиадзин.

Сторонники мнения о том, что Копьё Лонгина находится в Армении, говорят о том, что сюда его принёс апостол Фаддей, и умерший здесь мученической смертью. Более того, сообщается о том, что в 2010 году британские учёные, исследовавшие Туринскую плащаницу, обнаружили на отпечатке тела след от раны, сходной с той, что описана в Евангелии.

Рана эта была нанесена особым видом копья, которое было на службе у тяжеловооружённых легионеров римских гарнизонов по всей Империи.

При сравнении отпечатка раны на Туринской плащанице и Копья Лонгина в Армении, по информации армянских СМИ, было установлено соответствие не только типа раны и копья, но и размер – в обоих случаях он составил 4,5 сантиметра.

Однако в современной медийной культуре Копьё Судьбы прочно ассоциируется с четвёртым претендентом – копьём, хранящимся в Вене (Копьё Святого Маврикия).

Вена. Сокровищница Габсбургов. Копье Судьбы

Хотя оснований для этого ещё меньше, чем в случае с ватиканским или краковским копьями – экспертиза показала, что копьё не могло быть изготовлено раньше VII столетия.

Более того, что до середины X века этот артефакт почитался как принадлежащий христианскому святому Маврикию.

Но после того, как император Священной Римской империи Оттон I в 955 году одержал победу при Лехе над венграми в день памяти Святого Лонгина, копьё было «повышено в звании».

Материал подготовил Сергей ШУЛЯК

для Храма Живоначальной Троицы на Воробьевых горах

Тропарь мученика Лонгина сотника, глас 4
Мученик Твой, Господи, Лонгин,/ во страдании своем венец прият нетленный от Тебе, Бога нашего:/ имеяй бо крепость Твою,/ мучителей низложи,/ сокруши и демонов немощныя дерзости./ Того молитвами// спаси души наша.

Кондак мученика Лонгина сотника, глас 4
Весело возрадовася Церковь/ в памяти днесь приснопамятнаго/ страдальца Лонгина,/ взывающи: Ты моя держава, Христе,// и утверждение.

Молитва Мученику Лонгину Сотнику
Святый мучениче Лонгине! Призри с небеснаго чертога на требующих твоея помощи и не отвергни прошений наших, но, яко присный благодетель и ходатай наш, моли Христа Бога, да, человеколюбив и многомилостив сый, сохранит нас от всякаго лютаго обстояния: от труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменников и междоусобныя брани. Да не осудит нас грешных по беззаконием нашим, и да не во зло обратим благая, даруемая нам от Всещедраго Бога, но во славу святаго имене Его и в прославление крепкаго твоего заступления. Да молитвами твоими даст нам Господь мир помыслов, воздержание от пагубных страстей и от всякия скверны и да укрепит во всем мире Свою Едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь, юже стяжал есть честною Своею Кровию. Молися прилежно, святий мучениче, да благословит Христос Бог державу, да утвердит во святей Своей Православней Церкви живый дух правыя веры и благочестия, да вси члены ея, чистии от суемудрия и суеверия, духом и истиною покланяются Ему и усердно пекутся о соблюдении Его заповедей, да мы вси в мире и благочестии поживем в настоящем веце и достигнем блаженныя вечныя жизни на небеси, благодатию Господа нашего Иисуса Христа, Емуже подобает всякая слава, честь и держава со Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Христианские святыни. КОПЬЁ СУДЬБЫ

Назад к списку

Источник: http://hram-troicy.prihod.ru/zhitie_svjatykh_razdel/view/id/1185856

Канон святому мученику Лонгину Сотнику, Каппадокийскому (иже при Кресте Господнем) – Святцы

Акафист лонгину сотнику
Моря чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, крестообразными Моисеовыма рукама Амаликову силу в пустыни победил есть.

Божественными светолитии, славне, просвещаемь и со ангельскими чинми Христу Богу предстоя, светоносную память твою совершающия просвети.

Ничтоже тебе к Богу единения, мучениче, разлучи, отлучена всякия плотския сласти верою, и чисто желания крайнейшаго наслаждаешися.

Служа Богу Живому, всемудре, ума чистотою, мертвым кумиром, блаженне, никакоже службы принесл еси. Тем к безконечней жизни, умерщвлен, прешел еси.

Богородичен: Слово Отчее во утробе Твоей словом зачала еси, безсловесия избавити земныя восхотев благостынею, Дево Мати Пречистая, Благословенная, Всенепорочная.

Ирмос:

Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи: Ты моя крепость, Господи, и прибежище, и утверждение.

Познав на Кресте Сына Божия, истиннаго Господа, за ны страждуща, в Того вседушно веровал еси.

Земля, якоже напоена, приимши словесная семена, твоя душа клас, мудре, зрел божественнаго благочестия возрастила есть.

Ветрилом Креста мук страстную преплыв пучину, тихая пристанища постигл еси, славне, веселяся.

Богородичен: Недугующую мою душу страстей нанесеньми исцели, Мати Божия Пречистая, и ко спасению направи.

Седален, глас 8.

Распинаема видел еси Избавителя, и Того зарями осветився, тмы избегл еси неразумия глубочайшия и к Божественному разуму себе сочетал еси, веровав, яко есть Бог Видимый. Тем и пострадав, ликом причислился еси, Лонгине блаженне, мученическим, радуяся. С нимиже всегда, славне, молися Христу Богу, согрешений оставление подати чтущим любовию святую память твою.

Богородичен: В напасти многоплетенныя впад от враг видимых и невидимых, бурею одержимь безчисленных согрешений моих, и яко к теплому заступлению и покрову моему, Чистая, ко пристанищу притекаю Твоея благости.

Темже, Пречистая, из Тебе Воплощенному безсеменно молися прилежно о всех рабех Твоих, непрестанно молящихтися, Богородице Пречистая, молящи Его присно согрешений оставление даровати, воспевающим достойно славу Твою.

Крестобогородичен: Агнца, и Пастыря и Избавителя, Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемля Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление, верою поющим Божественныя Страсти Твоя.

Кондак, глас 4.

Весело возрадовася Церковь в памяти днесь приснопамятнаго страдальца Лонгина, взывающи: Ты моя держава, Христе, и утверждение.

Светилен:

На Кресте висяща яко узрел еси, вся Содержащаго манием и советом неизреченным, удивился еси чудеси и Сына нарицал еси Бога небеснаго: Егоже славы достойно по подобию истинно причастник был еси.

Богородичен: Да славлю, Пречистая, Твою нератную благодать, многими прегрешеньми впадшийся безумно: постигни скоростию Твоею и Твоею мя крепостию исхити грехопадений, яко спасаеши, яже хощеши, от всяческих скорбей силою Твоею непоборимою.

Источник: https://svyatsy.org/akafisty-i-kanony/kanony-svyatym/kanon_svyatomu_mucheniku_longinu_sotniku__kappadokiyskomu_izhe_pri_kreste_gospodnem/

Молитва Мученику Лонгину Сотнику

Акафист лонгину сотнику

Мученик Твой, Господи, Лонгин, во страдании своем венец прият нетленный от Тебе, Бога нашего: имеяй бо крепость Твою, мучителей низложи, сокруши и демонов немощныя дерзости, Того молитвами спаси души наша.

Весело возрадовася Церковь, в память днесь приснопамятнаго страдальца Лонгина, взывающи: Ты моя держава, Христе, и утверждение.

О, святый мучениче Лонгине! Пилатом повелено тебе было с воинами стать на страже при Кресте Господа Иисуса. Ты же, недуговав очима и изцелев от капли крови Господа, капнувшей тебе в очи, обрел и духовное прозрение и, видя чудеса, при распятии Господа происходившие, и трус, и солнечное затмение, и мертвых из гробов воскресение, исповедал явно Иисуса Христа Сыном Божиим.

И с кустодиею у гроба Господня находясь, и Воскресение Христово в трепете зря, сребренники, даваемые синедрионом за сокрытие воскресения, ты отверг и, Христа проповедав, во главу усечен быв. И по усечении главы вдове некой, очима неугодовавшей, во сне явившись, и ей, обретшей честную главу твою, прозрение даровал еси.

Заметили ошибку в тексте? Выделите ее мышкой и нажмите Ctrl Enter

Лечебник врача-гомеопата

Пилатом было повелено тебе, святой мученик Лонгин, с воинами твоими стать на страже при Кресте Господа Иисуса, ты же имевший больные глаза и исцелившийся от капли крови, капнувшей тебе в глаз, когда прободены были ребра Господа копием, вместе с тем, духовное обрел прозрение, и видя чудеса, при распятии Господа происходившие, и землетрясение, и солнечное затмение и мертвых из гроба Воскресение, исповедал явно Иисуса Христа — Сына Божия.

После этого, в трепете видев серебреники, даваемые синедрионом за сокрытие Воскресения, ты отверг их и. Христа проповедав, во главу был усечен. Через несколько лет.

вдове некоей, не видевшей, во сне явившись, святой мученик, ты поведал место, где честная глава твоя в неизвестности пребывала.

Ее найдя, эта женщина с верою искала в ней слепоте своих очей врачевство, и лобызавши.

Молитва святому Лонгину при глазной болезни

Святой апостол Лука изучал врачебное искусство и помогал людям еще в своей земной жизни, особенно при глазных болезнях.

Апостольских деяний сказителя и Евангелия Христова светла описателя, Луку препетаго, славна суща Христове Церкви, песньми священными святаго апостола похвалим, яко врача суща, человеческие немощи, естества недуги и язи душ исцеляюща и молящася непрестанно за души наша.

Истиннаго благочестия проповедника и тайн неизреченных ритора, звезду церковную, Луку Божественнаго восхвалим: Слово бо его избра, с Павлом мудрым языков учителя, Един ведый сердечная.

Апостоле святый Лука, моли милостиваго Бога, да прегрешений ос­тавление подаст душам нашим.

Яко звезду пресветлую Церковь всегда стяжа тя, апостоле Лука,чудес твоих многоподаванием просве­щаема. Тем же зовем Христу: спаси чтущих верою память Твоего апосто­ла, Многомилостиве.

Николай Угодник не только исцелял глазные болезни, но и возвращал зрение слепым.

О, всеблагий отче Николае, пасты­рю и учителю всех верою притекаю­щих к твоему заступлению и теплою молитвою тебе призывающих! Скоро потщися и избави Христово стадо от волков, губящих е; и всякую страну христианскую огради и сохрани святыми твоими молитвами, от мирскаго мятежа, труса, нашествия иноплемен­ников и междоусобныя брани, от гла­да, потопа, огня и напрасныя смерти;

и якоже помиловал еси триех мужей в темнице сидящих и избавил еси их царева гнева и посечения мечнаго, тако помилуй и мене, умом, словом и делом во тьме грехов суща, избави мя гнева Божия и вечныя казни, яко да твоим ходатайством и помощию. Сво­им же милосердием и благодатию Христос Бог тихое и безгрешное жи­тие даст ми пожити в веце сем и избавит мя шуияго стояния, сподовит же деснаго со всеми святыми. Аминь.

Предлагаем ознакомиться:  И иисус христос молитва

О всесвятый Николае, угодниче преизрядный Господень, теплый наш заступниче, и везде в скорбех скорый помощниче! Помози ми, грешному и унылому, в настоящем сем житии, умоли Господа Бога даровати ми оставление всех моих грехов, елико согреших от юности моея, во всем житии моем, делом, словом, помышлением и всеми моими чувствы;

Оба брата изучали врачебное искусство и помогали не только людям, но и скоту во многих болезнях, в том числе и в глазных.

Чудотворцы славнии, врачеве безмезднии, Космо и Дамиане! Вы от юности Христа Бога возлюбивше и Того повеления всем сердцем соблюдающи, аще и вдасте себе учению врачебному, но добродетельнаго ради жития и чистоты душевныя, силою Христа Бога, не врачевания токмо искусство, но паче неоскудную благо­дать исцеления всяких недугов от Бога прияли есте.

Отонюдуже любовию и милосердием к недугующим подвизаеми, не токмо людем, но и скотом исцеления болезней подаваете, неисчетным множеством чудес ваших весь мир наполняете, и не телесныя токмо недуги исцеляете, но и верою Христовою души просвещаете, в тер­пении болезней укрепляете, в тяжких недузех о исправлении жития вразум­ляете и ко Христу покаянием привле­каете.

Тем же ныне и нас, припадаю­щих к Вам пред честною иконою вашею, скоро услышите, юныя дети, вашей помощи во учении книжном просящия, вашими молитвами настави­те, да вашему житию ревнующе, не земное точию научение приобрящут, но паче во благочестии и правой вере выну да преуспеют. На одре болезни лежащим, человеческая помощи отча­янным, к вам же тепле с верою и усердною молитвою прибегающим, ис­целение болезней вашим милостивым, чудодейственным посещением даруйте.

Многажды в болезни впадающия и от лютых недугов в уныние, малодушие и роптание пришедшия, данною вам от Бога благодатию в терпении утвер­дите, и наставите, да уразумеют волю о них Божию святую и благую и сами себе и живот свой воли Христа Бога предают.

В недузех сущих, о исправ­лении же жития не радящих, во гресех не раскаивающихся, сердцем оже­сточенных сокрушите во спасение и к покаянию призовите, да немощни су­ще телом, здрави пребудут душею, и причастницы соделаются Божия спасительныя благодати.

Братию Святаго Храма сего, вашему Святому заступлению от Бога врученную, и всех к вам усердно прибегающих невредимы сохраните от долгонедужия, от болез­ней лютых и неисцельных, от разслабления тела, от иступления ума, от смертоносный язвы, от внезапный смерти, и всемощным ходатайством вашим к Богу соблюдите в правой вере твердых, во благочестии преспевающих, в добрых делах усердных, в молитве к Богу прилежных, да с Вами вкупе сподобятся в будущем веце присно воспевати и славити всесвятое и великолепое имя Отца, и Сына, и Святаго духа, во веки веков. Аминь.

Проповедуя милосердие, Блаженный помогал людям. Мощи Василия Блаженного прославились чудесами в царствование Федора Иоанновича, исцеляя больных, в том числе и от глазных болезней.

О великий угодниче Христов, ис­тинный друже и верный рабе Всетворца Господа Бога, преблаженне Василие! Услыши ны многогрешныя, ныне вопиющыя к тебе и призывающыя имя твое святое: помилуй ны припадающыя днесь к раце мощей твоих: приими малое наше и недостойное сие моление, умилосердися над убожест­вом нашим, и молитвами твоими ис­цели всяк недуг и болезнь души и тела нашего грешнаго, и сподоби ны течение жизни сея невредимо от види­мых и невидимых враг безгрешно прейти, и христианскую кончину не-постыдну, мирну, безмятежну, и Небеснаго Царствия наследие получити со всеми святыми во веки веков. Аминь.

Предлагаем ознакомиться:  Молитва помогает о пьянке

(от слепоты, болезни ног, кожных болезней)

О блаженная душе, о премудрости исполненный разуме: возсия бо нам светонезаходимое солнце веселия, про­свещая Российское царство: от бесов уязвленных исцелитель, паче же и самих бесов прогонитель, слепым про­зрение, хромым хождение, сляченным исправление, болящим всем исцеление и здравие: от бед и скорбей избавле­ние, печальным утешение.

Житие твое, Василие, неложное и чистота нескверна! Христа ради тело твое изнурил еси постом и бдением, и мразом, и теплотою солнечною, и слотою (ненастьем) и дождевным об­лаком, и просветися лице твое яко солнце: и ныне приходят к тебе российстии народи, цари же и князи, и вси людие, прославляющие святое твое успение. Тем Христа Бога моли, да избавит ны от варварскаго плене­ния и междоусобныя брани, и мир мирови подаст и душам нашим велию милость.

Юношей Пантелеимон изучил врачебное ис­кусство, и всю свою жизнь посвятил помощи страждущим, больным, убогим, нищим, исцеляя их Именем Иисуса Христа.

О великий Христов угодниче и преславный целебниче, великомучениче Пантелеимоне! Душею на Небеси Престолу Божию предстояй и триипостасныя Его славы наслаждаяйся, телом же и ликом святым на земли в Божественных храмех почивали и данною ти свыше благода-тию различная чудеса источаяй, призри милостивным твоим оком на предстоящия люди, честней твоей иконе умильно молящияся и просящия от тебе целебныя помощи и заступления: про­стри ко Господу Богу нашему теплыя твоя мо­литвы и испроси душам нашим оставление согрешений.

Се бо мы, за беззакония наша не смеюще возвести очеса наша к высоте небесней, ниже вознести глас молебный к Его в Божестве неприступней славе, сердцем сокрушенным и духом смиренным тебе, ходатая милостива ко Владыце и молитвенника за ны, грешныя, при­зываем, яко ты приял еси благодать от Него недуги отгоняти и страсти исцеляти.

Тебе убо просим: не презри нас, недостойных, молящихся тебе и твоея помощи требующих.

Буди нам в печалех утешитель, в недузех лютых страждующим врач, напаствуемым скорый покровитель, очесем недугующим прозрения датель, ссущим и младенцем в скорбех готовейший предстатель и исцелитель: исходатайствуй всем вся, яже ко спасению полезная, яко да твоими ко Господу Богу молитвами получивше благодать и ми­лость, прославим всех благих Источника и Дароподателя Бога, Единаго в Троице Святей славимаго Отца и Сына и Святаго Духа ныне и присно и во веки веков. Аминь.

О преславный мучениче и доблий воине Небеснаго Царя, Пантелеимоне всеблаженне, милостиваго Бога преизрядный подражателю, иже Христа на земли дерзновенно исповедав, и многообразныя за Него муки претерпев, неувядае­мый приял еси венец на Небеси, идеже вечнаго наслаждаешися блаженства, и со дерзновением Престолу трисолнечнаго Божества предстоиши!

К твоему христоподражательному состраданию по Бозе прибегаем вси мы грешнии, и всеусердно молим тя, теплаго заступника и предстателя нашего: не престай призирати на нас, сущих в нуждах и скорбных обстояниях, и твоею молит­венною помощию и цельбоподательною силою избавляй нас присно от лютых зол, всегубительства и всякия иные беды и болезни.

Ты бо приял еси, святе, неоскудную благодать исцеле­ний от Спаса нашего Иисуса Христа за твердую твою к Нему веру, при чистом и непорочном житии, запечатленную мученичеством и много­победною твоею кончиною, в нейже по данней ти благодати и наименован от Христа Пантелеи­моном, милости тезоименитым, милующим всех притекающих к тебе в скорбех и болезнех.

Предлагаем ознакомиться:  Молитва в дальнею дорогу на машине

Сего ради ведуще тя милостиваго во всем помощни­ка и целителя, с верою взываем к тебе: услыши нас и богоприятным ходатайством твоим пода­вай нам вся благопотребная в житии сем и нужная к вечному спасению.

Мученическим же дерзновением твоим умоли милостиваго Бога, да помилует нас грешных и недостойных по велицей милости Своей, да избавит от труса, по­топа, огня, меча и всякаго праведнаго гнева и прещения, благовременне подвизая нас к очи­стительному и умилостивительному во гресех наших покаянию, ради множества щедрот Сво­их, да подаст всем нам безбедное, тихое и богоугодное житие, православным же на вся враги победу и одоление, и всех нас от враг видимых и невидимых да сохранит благодатию Своею и непобедимым ополчением Ангел Своих, имиже ограждаеми и наставляеми да поживем в веце сем в покаянии, чистоте и в творении богоугодных дел;

да сподобимся твоим теплым предстательством христианскую кончину улучити безболезненну, мирну, непостыдну, избавитися от козней воздушных князей тьмы и от вечныя му­ки, и быти наследниками безконечнаго, всеблаженнаго Царствия.

Ей, угодниче Божий! Не престай молитися за ны грешныя, да твоим хода­тайством временных и вечных бед избавлени, величаем тебе, заступника нашего и молитвен­ника, и вечно прославляем общаго Владыку и Господа нашего Иисуса Христа, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение со Безначаль­ным Его Отцем и Пресвятым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Святому мученику Лонгину Сотнику, иже при Кресте Господни

О, святый мучениче Лонгине! Пилатом повелено тебе было с воинами стать на страже при Кресте Господа Иисуса. Ты же, недуговав очима и изцелев от капли крови Господа, капнувшей тебе в очи, обрел и духовное прозрение и, видя чудеса, при распятии Господа происходившие, и трус, и солнечное затмение, и мертвых из гробов воскресение, исповедал явно Иисуса Христа Сыном Божиим.

И с кустодиею у гроба Господня находясь, и Воскресение Христово в трепете зря, сребренники, даваемые синедрионом за сокрытие воскресения, ты отверг и, Христа проповедав, во главу усечен быв. И по усечении главы вдове некой, очима неугодовавшей, во сне явившись, и ей, обретшей честную главу твою, прозрение даровал еси.

Молим тя, святый мучениче Христов Лонгине, болящим очима яви скорую помощь твою и исцели их, дабы, освободившись от недуга своего, не захотели они видеть ничего, распаляющаго сластолюбие, но к созерцанию духовной красоты устремились, славя Бога. Аминь.

Молитва об исцелении глаз святому лонгину

Пилатом было повелено тебе, святой мученик Лонгин, с воинами твоими стать на страже при Кресте Господа Иисуса, ты же, имевший больные глаза и исцелившийся от капли крови, капнувшей тебе в глаз, когда прободены были ребра Господа копием, вместе с тем духовное обрел прозрение, и видя чудеса, при распятии Господа происходившие – и землетрясение, и солнечное затмение, и мертвых из гроба воскресение, – исповедал явно Иисуса Христа – Сына Божия.

После этого, в трепете видев сребреники, даваемые синедрионом за сокрытие Воскресения, ты отверг их и, Христа проповедовав, во главу был усечен.

Через несколько лет вдове некоей, не видевшей, во сне явившись, святой мученик, ты поведал место, где честная глава твоя в неизвестности пребывала.

Ее найдя, эта женщина с верою искала в ней слепоте своих очей врачевство, и лобызавши, прозрение получила.

Источник: https://122plus.ru/molitva-longina-sotnika/

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.