Богородичен глас 2 мати святая

Суббота 2 недели Великого поста

Богородичен глас 2 мати святая

К оглавлениюТриодь постная.

В субботу вторыя седмицы на утрени

Аллилуиа, и тропари, глас 2:

Апостоли, мученицы и пророцы, святителие, преподобнии и праведнии, добре подвиг совершившии, и веру соблюдшии, дерзновение имущии ко Спасу, о нас Того яко Блага молите спастися, молимся, душам нашим. [Дважды.]

Слава, мертвен:

Помяни Господи яко Благ рабы Твоя, и елика в житии согрешиша прости: никтоже бо безгрешен, токмо Ты могий и преставленным дати покой.

И ныне, Богородичен:

Мати Святая неизреченнаго Света, ангельскими Тя песньми почитающе, благочестно величаем.

И стихословим едину кафисму: Рече Господь Господеви моему: Таже седальны мученичны Октоиха три, и мертвен, и Богородичен. И чтение в Шестодневце.

Таже, Блажени непорочнии: поем на две статии: и поминает священник усопшия, якоже обычно. В конец же кафисмы поем: Благословен еси Господи: Святых лик: и прочая. Во Славу же и ныне: ектениа о усопших: молитву: Боже духов и всякия плоти:

И абие седален, глас 5:

Покой Спасе наш с праведными рабы Твоя, и сия всели во дворы Твоя, якоже есть писано, презирая яко Благ прегрешения их, вольная, и невольная, и вся яже в ведении и не в ведении Человеколюбче.

Слава, конец.

И ныне, Богородичен:

От Девы возсиявый миру Христе Боже, сыны света Тою показавый, помилуй нас.

Канон Минеи со ирмосом на 6: и святаго обители на 4: глаголется бо ирмос и тропарь без стихов, и держим стихи от Тогда потщашася владыки: Не стихословим бо песней от начала до 6-я песни, во всех субботах святыя Четыредесятницы, до акафиста: от шестыя же песни начинаются трипеснцы, и поется Минеи по дню святаго, и трипеснцы: стихословятся же и песни. Четверопеснец господина Иосифа, егоже краегранесие: {Пение сие Иосифово}. глас 8.

Песнь 6.

Ирмос: Молитву пролию ко Господу:

Святии множайшими муками, многия врагов тьмы низложити сподобишася Спасе, и многих благ Твоих улучиша: молитвами их яко Благ, многая моя очисти прегрешения.

Воспоим Христовы страстотерпцы, и возопиим к ним единомудренно: Владычним подобницы страстем, душ наших страсти исцелите, поститися же от злаго обычая нас укрепите.

Преложил еси смерть на сон, болезненно во гробе поспал еси, и мертвым живот даровал еси: преставльшияся убо Спасе сподоби стояния избранных, страстотерпец святых мольбами.

Богородичен: Поститися ми, и отступити от всякаго греха укрепи Отроковице, сильнаго и безгрешнаго Слова, воплощенна неизреченно рождшая, и даждь ми чистительную осквернений, Всенепорочная, слезу.

Иный господина Феодора. глас 3.
Ирмос: Глубина страстей:

Мучеников память совершаем божественно мучениколюбцы, приидите возрадуемся, песньми тыя венчающе, подвигоположника Христа благословим.

Ран первее искус приемше, потом же камением побиени бывше, претрени бывше, зверем на снедь дани бысте, и заклани бысте яко агнцы Христовы: но живете присно страстотерпцы.

Слава, Троичен: Три единым Естеством совокупляя, едино же треми разсекая Лицы, яже Божество есть: Савеллиа же и Ариа, равномерныя стремнины отбегаю.

И ныне, Богородичен: Дева явилася еси и по рождестве, чистотствуеши во обою, и раждаеши: страннолепное видение, глаголемое и разумеваемое, содеянное в Тебе Богомати.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Или стих: Дивен Бог во святых Своих:

Мученичен: Кровь вашего терпения, Господу молится непрестанно о нас, мученицы: темже и ныне помолитеся поститися нам от страстей безчестия.

Стих: Души их во благих водворятся.

Покоин: Всему хотяй судити миру, предстоящим тьмам ангелов, неосужденно тогда предстати Тебе сподоби усопшия, верно Всещедрый.

Ирмос: Глубина страстей воста на мя, и буря противных ветров: но предварив мя Ты спаси Спасе, и избави от тли, яко спасл еси от зверя пророка.

Кондак: Со святыми упокой: икос: Сам един еси безсмертный:

Песнь 7.

Ирмос: Отроцы еврейстии в пещи:

Тучами кровей угасисте преславнии пламень прелести: огня убо будущаго нас молитвами яже ко Христу избавите, Господни страстотерпцы.

Уста заградивше львов, мук же опаления претерпевше страстотерпцы, сладость лучшую наследовасте: еяже улучити молитеся, и нам во веки.

Всем светом просветившеся Духа доблии страстотерпцы, преставльшимся верным ослабу просите, и рая вход, и жизни причастие.

Богородичен: Песнь приношу Ти Дево, не презри мене злыми одержимаго, но даждь Чистая исправление совершенное постом, и всем житием благонравным.

Иный.
Ирмос: Пламень оросивый пещный:

Огнь, и меч, и звери, страстотерпцы, яко сладость вменивше, внегда страдати удивисте убийцы ваша, воспевающе Бога отец наших.

На уды разсекаеми, и опаляеми, Богу принесостеся жертва благовонная, Христовы мученицы: но Того о нас присно молите.

Троичен: В Троице единаго Бога славлю, Отца, Сына и Духа: Единицу простую, Троицу честную, начало предначальное и единосущное.

Богородичен: Всесвятая Владычице Богородице, молитвы рабов Твоих приемлющи, принеси всех Богу, да спасет нас от всякаго искушения.

Стих: Святым, иже суть на земли Его, удиви Господь вся хотения Своя в них.

Мученичен: Мучеников собори, с небесе представше, вас воспевающия благословите, освятите, усердно постов время скончати.

Стих: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи.

Мертвен: Верою к Тебе преставльшияся, ведый дела человеков, вольная и невольная прегрешения прощая, упокой яко Бог.

Ирмос: Пламень оросивый пещный и отроки неопалимы спасый, благословен еси во веки, Господи Боже отец наших.

Песнь 8.

Ирмос: Победители мучителя:

Мук виды немощию тела претерпевше, врачеве болящим страстотерпцы явистеся. Темже зову: мою недугующую душу исцелите, во время поста покаянием.

Увы мне, како преидоша вси дние мои в лености! и се конец приближается, варит несовершенна добрыми делы прияти мя: добре скончавшии течение мученицы, да ми конец благий будет, молитеся.

Каплями кровей запаления безбожия угасисте, божественнии страстотерпцы, и отшедшим от сего жития испросите воистинну Божественный покой, и содеянных разрешение во веки.

Богородичен: Иезекииль Тя дверь непроходимую Чистая провиде, покаяния врата всем отверзающую отчаянным. Темже молю Тя: стези мне отверзи, ко оным ведущия упокоением.

Иный.
Ирмос: Из безначальна Отца:

Многострадальныя раны различно претерпевше, овии убо сгоревше, друзии сожжени бывше, инии же посекаеми, веселитеся страдальцы воспевающе Христу: пойте, благословите и превозносите во вся веки.

Кровьми вашими освящаете концы, малыми кропленьми, струи исцелений всем источающе, всехвальнии мученицы. Темже вопиете присно: пойте, благословите и превозносите во вся веки.

Благословим Отца и Сына, и Святаго Духа, Господа.

Триипостасная Единице, Отче, Сыне и Душе Живый, едино Божество, едино Царство: Тебе хвалят незаходимаго Света ангельская воинства, и мы сущии на земли поем, благословим и превозносим во вся веки.

Богородичен: Се вси роди блажим Тя Пречистая, величия Твоя зряще: Ты бо раждаеши преестественно всех Творца, Бога суща и Человека. Темже Тя благословим, и превозносим во вся веки.

Стих: Дивен Бог во святых Своих:

Страстотерпцев личе, молитеся ко Спасу спасти ны, молитвы и ныне творяще, служити чисте воздержанием Ему: пойте, благословите и превозносите во вся веки.

Стих: Души их во благих водворятся.

Усопшия благочестно надеждею воскресения, к вечной жизни востати Господи сподоби, хвалити Тя чисте, и славити псаломски: пойте, благословите, и превозносите во вся веки.

Хвалим, благословим, покланяемся Господеви:

Ирмос: Из безначальнаго Отца рожденнаго прежде век Бога, и в последняя от Богородицы в плоть облекшася, яко совершенна Человека и Бога истинна, пойте, благословите и превозносите во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос: Уставы прешла еси:

Явистеся божественнии яко углие, вещество лукавое безбожие попаливше, и мечем бесовския полки посекше, доблии страстотерпцы, световодцы сердец наших.

Тьму мучений проидосте, и к свету мысленному преселистеся, доблии страстотерпцы: темже просветите смиренную душу мою, омраченную согрешеньми.

Поболеша болезни преносяще преславнии страстотерпцы телесе, и ныне преставльшимся верным, неболезненный покой просят, и рая наслаждение.

Богородичен: Явися Чистая Владычице Божественная помощница, непотребным рабом Твоим, во время воздержания, молитвы наша приносящи Господеви, веки царствующему.

Иный.
Ирмос: Тебе безсмертный источник:

Якоже огнь вложени бывше от Бога в землю, попалисте всякую лесть идольскую, вжегше светило в концы благочестия страстотерпцы Христовы.

Вас ни пламень, ни заколение, ни колеса, ни стягнутия, ни опаления, ни иная мука горькая, разлучи от любви Христовы, страстотерпцы.

Троичен: Едино и три воспеваю благочестно Божество зраком, Лицы совокупляя и разделяя: Отец, Сын, и Святый Дух, Сия едино суть.

Богородичен: Тя от корене Иессеова, и Давида праотца прозябшии жезл, Всепречистая Чистая величаем, яко спасаеши души наша.

Стих: Святым, иже суть на земли Его:

Множество мученик честное, Христа молите, в мире исполняющим нам течение постов, видети и поклонитися и страстем Его.

Стих: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи.

Мертвых и живых яко Бог, умертвивый смерть, и жизнь востанием Твоим всем подаяй Христе, упокой и рабы Твоя, яже преставил еси.

Ирмос: Тебе безсмертный источник, и святых исцеления человечу роду подающа, присно величаем, яко спасаеши души наша.

Ексапостиларий:

Небо звездами украсивый яко Бог, и Твоими святыми всю землю просветивый, Содетелю всех поющия Тя спасай.

Слава: Живыми и мертвыми обладаяй яко Бог, упокой Твоя рабы в селениих избранных: аще бо и согрешиша Спасе, но не отступиша от Тебе.

И ныне: Сладость ангелов, скорбящих радость, христиан предстательнице, Дево Мати Господня, заступи нас, и избави вечных мук.

На хвалитех мученичны гласа. Слава, самогласен за упокой. И ныне, Богородичен.

На стиховне мертвены стихиры господина Феофана, прилучившагося гласа. Слава, И ныне, Богородичен.

На Литургии

блаженны гласа, на 6. По входе тропари: Апостоли, мученицы: Помяни Господи: Слава: Со святыми упокой: И ныне, Тебе и стену:

Прокимен, Веселитеся о Господе:
Стих: Блажени, ихже оставишася беззакония:
Другий: Души их во благих водворятся.

Апостол дне ко Евреем, зачало 309.

Братие, блюдите, да не когда будет в некоем от вас сердце лукаво, (исполнено) неверия, во еже отступити от Бога жива.

Но утешайте себе на всяк день дондеже днесь нарицается, да не ожесточится некто от вас лестию греховною: Причастницы бо быхом Христу, аще точию начаток состава даже до конца известен удержим: Внегда глаголет: днесь, аще глас Его услышите, не ожесточите сердец ваших, якоже в прогневании. Нецыи бо слышавше прогневаша, но не вси изшедшии из Египта с Моисеом.

И мертвен, к Солуняном зачало 270. [1Сол. 4, 13 – 17.]

Аллилуиа: Воззваша праведнии:
Стих: Блажени, яже избрал:

Евангелие от Марка, зачало 6.

Во время оно, иде Иисус в пусто место, и ту молитву деяше. И гнаша Его Симон и иже с ним: И обретше Его, глаголаша Ему, яко вси Тебе ищут. И глагола им: идем в ближния веси и грады, да и тамо проповем: на сие бо изыдох. И бе проповедая на сонмищих их, во всей Галилеи, и бесы изгоня.

И прииде к Нему прокажен, моля Его и на колену припадая пред Ним, и глаголя Ему, яко, аще хощеши, можеши мя очистити. Иисус же милосердовав, простер руку, коснуся его, и глагола ему: хощу, очистися. И рекшу ему, абие отыде от него прокажение, и чист бысть.

И запрещь ему, абие изгна его: И глагола ему: блюди, никомуже ничесоже рцы: но шед покажися иерееви и принеси за очищение твое, яже повеле Моисей, во свидетелство им.

И от Иоанна, зачало 16. [Ин. 5, 24 – 30.]

Причастен: Радуйтеся праведнии о Господе:
Другий: Блажени, яже избрал и приял еси Господи.

Сице убо бывает служба за упокой, в три субботы святаго и Великаго поста, егда ни един есть праздник от триех: Предтечев: святых четыредесяти мучеников: или Благовещения.

Источник: http://yakov.works/libr_min/worship/triodi/042.htm

Празднество Всемилостивому Спасу и Пресвятой Богородице

Богородичен глас 2 мати святая

С Вышних призира́я, убо́гия приемля,/ посети́ нас, озлобленный грехи́, Владыко Всеми́лостиве,/ моли́твами Богоро́дицы да́руй душа́м на́шим ве́лию милость.

Слава, ин тропарь, глас 4:

Свети́льниче солнечный, Всеми́лостивый Спа́се, / просвещением сияния Твоего́ пода́й и нам слово,/ да восхва́лим чи́стою со́вестию/ Твое́ пребоже́ственное пра́зднество, / Тебе́ же, Единоро́днаго Сына,/ единосу́щна с Духом, сла́вяще,/ да́руеши бо нам мир и ве́лию ми́лость.

И ныне, Креста, глас 1:

Спаcи́, Го́споди, лю́ди Твоя́ / и благослови́ достояние Твое́,/ побе́ды на сопроти́вныя да́руя/ и Твое́ сохраняя Крестом Твои́м жи́тельство.

Песнь 1

Ирмо́с: Мо́ре огусти́л еси́, / погрузи́вый со оружием го́рдаго фарао́на, / и лю́ди спасл еси́ немо́креиио, Го́споди,/ и ввел еси́ я в го́ру святыни, вопиющия:/пои́м Тебе́, Бо́гу на́шему, песнь побед-ную, я́ко просла́вися.

Спа́са:

Грядите, ве́рнии, хвала́ми и пе́сньми светоносную Церковь ублажа́юще,/ благоче́стия держа́телем просиявшую,/ в не́йже Всемилостиваго Христа́ Бо́га на́шего да просла́вим, вопиюще:/ пое́м Тебе́, Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Ум да возвыша́ется всех верных к Небеси́,/ выспрь седящему, в Пребоже́ственней Его Церкви,/ и, ликовству́юще верно, почтим Божественное пра́зднество/ смири́вшаго земна́я с Небесными.

Богоро́дицы:

Скрижа́ль богопи́санна утроба Твоя́, Богоро́дице, / в не́йже Слово о́тчее написа́ся, / Его́же чувственно нам порождали, к Нему моли́ся/ изба́вити ны от всякия нужды и скорби.

Весели́тся све́тло верх пророческии́ о Тебе́, Де́во,/ Иса́ия, безму́жное Твое́ Рождество ви́дя, пророчествует: / о́тчее бо Слово ро́ждши нам, и по рождестве Де́ва пребыла́ еси́.

Песнь 3

Ирмо́с: Утверди́ся се́рдце мое́ во Господе,/ вознесе́ся рог мои́ в Бо́зе мое́м, / разшири́шася на враги́ моя уста́ моя,/ возвесели́хся о спасении Твое́м.

Спа́са:

Ликовству́ют с на́ми днесь ку́пно вся а́нгельская чинонача́лия, / не чувственно, но духовно обетупа́юще, Владыко, Твою́ Святу́ю Церковь,/ Ты же свыше мир Твои́ пода́ждь нам, я́ко Всеми́лостив.

Ликует днесь с на́ми лик пророческии́,/ ку́пно же и апостольскии́, Спа́се, и вси му́ченичестии ли́цы, / ду́хом прозряхце Тебе, многоимени́таго Бо́га, верными сла́вима.

Богоро́дицы:

Дави́дски Ты именова́лася еси́ усыре́нная гора́, Де́во,/ Безле́тное Слово Отчее омладе́вшееся во утробе Твое́й прие́мши / и ро́ждши пло́тию Бо́жию ипоста́сную му́дрость.

Мысленный сокруши́ся томи́тель,/ от го́рняго неисце́льную язву прие́м ка́мене, / от чре́ва Твоего́ Христа́ Бо́га на́шего проше́дшаго / и земна́я с Небе́сными совоку́пльшаго.

Седа́лен праздника, глас 4:

Скорое, и тве́рдое, и кре́пкое утеше́ние, Всеми́лостиве, поели нам,/ да Ти во гла́се хвале́ния трисвяту́ю песнь возсыла́ем,/ душе́ю сокруше́нною припа́дающе, молимся: / Спа́се всего ми́ра, Ты еси́ Бог ка́ющихся.

Сла́ва, и ны́не, Креста́, глас 8.

Прообража́ше та́йно дре́вле Иису́с Нави́н Креста́ образ, / егда́ ру́це простре́ крестовидно, Спа́се мои́, / и ста солнце, до́ндеже враги́ низложи, противостоящая Ти, Бо́гу, / ны́не бо за́йде, на Кресте Тя зря,/ и, держа́ву сме́ртную разруши́в, весь мир совоздви́гл еси́.

Песнь 4

Ирмо́с: Пророк Аввакум у́мныма очи́ма/ прови́де, Го́споди, пришествие Твое́, / тем и вопияше: / от юга прии́дет Бог. / Сла́ва силе Твое́й, сла́ва снизхожде́иию Твоему́.

Спа́са:

Шестокри́льнии, Ми́лостиве, и многоочи́тии Херуви́ми, Владыко, / Твоему́ престолу предстояще, сла́вят. / Ихже посли́ нам, верным, / и освяти Твою́ Боже́ственную Це́рковь с вопиющими: / сла́ва си́ле Твое́й,/ сла́ва, Христе́, снизхожде́нию Твоему́.

Дави́д возвели́чися, Спа́се, Твои́м Божественным просия Ду́хом,/ проповедавый от Девы Твое́ рождество, / Ты НС6) ЯКО Всеми́лостив, / возвели́чи и возвыси Твою́ святоле́пную Це́рковь Боже́ственную.

Богоро́дицы:

Лук кре́пкаго мироде́ржца Твои́м чревоноше́нием, Владычице, сокруши́ся:/ Ты бо плоть Боже́ственнаго воплоще́ния светоно́сне подала́ еси́ у́дице Отчу Слову,/ Е́же пра́дедня улови́ на́шего врага́. / Тем Ему́ вопием: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Дави́дски возвели́чилася еси́ и гла́сы пророчески гора́ Бо́жия усырена яви́лася еси́, Де́во. / Ка́мень усе́ченный от чре́ва Твоего́ ражда́ется, Христос Бог, Ему́же пое́м:/ сла́ва си́ле Твое́й,/ сла́ва, Христе́, снизхожде́нию Твоему́.

Песнь 5

Ирмо́с: Го́споди Бо́же наш, мир даждь нам,/ Го́споди Бо́же наш, стяжи́ ны,/ Го́споди, ра́зве Тебе́, иного не ве́мы,/ имя Твое́ имену́ем.

Спа́са:

Ца́рствует при́сно Твое Пребоже́ственное и́мя,/ Отче, Слове же и Душе, / любящим Тя свыше, я́ко Ми́лостив, мирную управляй жизнь.

Веков сый Творе́ц, смотре́нием Твои́м пло́ти прибли́жился еси́,/ да, плоть обожи́в, возведе́ши на высоту ко Отцу́ и к Твоему́ хоте́нию.

Богоро́дицы:

Трапе́зу Слова жи́зненнаго, Неискусобра́чная Мари́е, / разуме́хом Тя, ве́рнии, от плода́ попо́лзшиися, / Плодом же чре́ва Твоего́ к све́ту разу́мному приведе́ни быхом.

Сияют проро́честии гла́си, я́ко солнца лучи пресве́тлыя пуща́юще, / Твое́ провозвеща́юще безму́жное, Де́во, рождество./ Оте́ц изво́ли, Сьга же хоте́нием во чре́ве Твое́м младе́нствует, де́йством Ду́ха,/ и пребьша́еши Де́ва.

Песнь 6

Ирмо́с: И́ко во́ды морски́я, Человеколюбче, / волнами житеи́скими обурева́юся. / Те́мже, я́ко Ио́на, та́ко вопию Ти:/ возведи́ от тли живот мои́, Благоутро́бне Господи.

Спа́са:

Торжествует ве́сел о днесь великоимени́тый град, / христоимени́тии людие от Тебе́ свыше просят великих даро́в, Спа́се, / Ты же, я́ко Благ и Всеми́лостив, ста́до Твое́ сохраняй.

Кре́пкое утвержде́ние свыше поели, Христе́ Спа́се, / кре́пкаго Тя све́дущим и Всеми́лостиваго Бо́га/ и христоимени́тую Це́рковь утверди́, я́ко Всемоги́й.

Богоро́дицы:

Изба́ви мя лютых, Де́во, умоляющи Победи́теля лютаго врага́, / и сподо́би мя достои́но одесную ста́ти Твоего́ Сына.

Ты обожи́ла еси́ мя, Владычице, Бо́га ро́ждши, / Ты ме́ртвенное существо мое́ от сме́рти к жизни возвела́ еси́, / да моего преступле́ния клятва потреби́тся, / Боже́ственною любо́вию Тя ублажа́ющаго.

Конда́к праздника, глас 4.

Всякия скве́рны, Всемилостивый Спа́се, аз бых де́латель / и во отча́яния ров впа́дся, / но стеню от се́рдца и вопию к Тебе́, Слове: / ускори́, Ще́дрый, и потщи́ся на помощь на́шу,/ я́ко Ми́лостив.

И́кос:

Иму́ще Тебе́, Всеми́лостивый Спа́се, кре́пкое утвержде́ние/ и Пречи́стую Ма́терь Твою́ сте́ну неразори́му и ти́хое приста́нище, / никогда́же убои́мся вра́жиих возста́нии́:/ Твои́м бо неви́димым промыслом сохраняеми и покровом, / ви́димыя и неви́димыя враги побежда́ем. / Твою́ Пречи́стую Ма́терь име́юще Помощницу, вра́жиих ко́зней, я́ко от се́тей, избега́ем, / ра́достию воспева́ем прера́дованная: / ускори́, Ще́дрый, и потщи́ся на помощь на́шу, я́ко Ми́лостив.

Песнь 7

Ирмо́с: Халдеи́ская пещь, огне́м распала́емая, / ороша́шеся Духом, Бо́жиим предстоянием, / о́троцы пояху: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.Спа́са:

Ты еси́ Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, / Тя ве́дуще, Всеми́лостиваго, припа́даем Ти, вопиюще: / ускори́, Щедрый, и потщи́ся на помощь нас, отрочески поющих: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Дверь милосердием отве́рзл еси́ нам неизглаго́ланныя пищи,/ отверзи и ны́не, Всеми́лостиве Спа́се, / Твоя́ свыше Божественный да́ры Тебе́ ве́рно вопиющим:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Тро́ичен: Отца́ просла́вим, и Сына, и Духа, во Еди́ном Божестве́/ Триипоста́сное Естество, Существо нераздельно,/ несозда́нно, безнача́льно и пресу́щественно.

Богоро́дичен: Прообрази́ша Твою́ неопалимую утробу/ неопали́мии в пещи́ огненнеи́ юноши, огне́м Божества́ прохлажда́еми. / Его́же прии́мши, породила́ еси́ Бо́га Слова поющим:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Песнь 8

Ирмо́с: Ангели и Небеса́,/ на Престоле сла́вы седящаго/ и я́ко Бо́га непрестанно сла́вимаго,/ благослови́те, по́йте, / и превозноси́те Его во ве́ки.

Спа́са:

Страну на́шу сохраняй, Слове,/ я́ко Всемилостив, пра́отец моли́твами, крепкою Твое́ю силою, / крепость же и си́лу неоску́дно на проти́вныя пода́ждь, да вопие́м:/ благослови́те, вся дела́ Господня, Господа.

Песнь Боже́ственную приносяще Тебе́, Всеми́лостиве, / в пречи́стей це́ркви, избра́ннии людие Твои́ Тебе́ хва́лят, / Ты же, я́ко Всеми́лостив, осени вышнею Твое́ю силою, да вопие́м Ти: / благослови́те, вся дела́ Господня, Господа.

Богоро́дицы:

Клас живо́теи иеделанеи возрастивши Божественный, Чи́стая Де́во,/ тричи́сленна Божества́ сияние, о́тчее Безле́тное Слово в ле́то поро́ждши, / к Нему́же за ны я́ко Ма́ти моли́ся о поющих Тя.

Безнача́льна Родителя недр не отсту́пль, / в не́дрех Де́вы водвори́ся / и роди́ся пло́тию, очища́я мою плоть и душу па́дшую. / Ему́же пое́м: / благословите, хвалите и превозноси́те Его во ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Чу́жде ма́терем девство,/ и стра́нно девам деторождение, / на Тебе́, Богоро́дице, обоя устро́ишася./ Тем Тя, вся племена земна́я, / нелреста́нно велича́ем.

Спа́са:

Чу́вственно, Владыко, днесь хва́лят Тя Боже́ственнии ли́цы/ в пречу́дней Твое́й це́ркви, мона́си, ку́пно и лю́ди, и свяще́нных собо́ри. / Ты же, я́ко Ми́лостив, спаса́й, / да Тя, вся коле́на земна́я, непреста́нно велича́ем.

Песнь возсыла́ем днесь, ве́рнии, многоимени́тому Тебе́ Христу Бо́гу всех / и, Твое́, Всеми́лостиве, духовно пра́зднующе пра́зднество, / просим от Тебе́,/ да утверди́ши недвижимо оте́чество на́ше.

Богоро́дицы:

Емману́ила, Бо́га же и Челове́ка,/ Отца́ Безнача́льнаго Слова, яви́лася еси́ Ма́ти, Де́во. / Владычество, призыва́ющее Тя, при́зри, и утверждаи́, / проти́вныя покаряющи в день бра́ни руко́ю воинства на́шего.

Отыми, о Де́во, вещь тле́нную ума́ моего, Слово Отчее пло́тию ро́ждшая, / просвети глубокую тьму моего неразумия/ и приити́ мя сподо́би крило́ма разу́мныма в тишину́ Боже́ственнаго хоте́ния.

Светилен

Свет невече́рний, Христе́, просве́ти нас лица́ Твоего́ зра́ком/ и све́тлости святых сподо́би, егда́ сядеши возда́ти кому́ждо по де́ло́м,/ моли́твами ро́ждшия Тя Богоро́дицы.

Сла́ва, и ны́не

Крест — хранитель всея вселенныи́;/ Крест — красота́ Це́ркве;/ Крест—на́ша держа́ва;/ Крест—верных утверждение;/ Крест—Ангелов сла́ва и демонов язва.

Молитва

Владыко Господи Святый, в Вышних живый и всевидящим Твои́м о́ком призира́яй на всю тварь! Тебе́ приклоняем выю души и те́ла, Тебе́ молимся, Святе святых, простри́ руку Твою́ невидимую от свята́го жилища Твоего́, и благослови вся ны, и прости нам вся́кое согреше́ние вольное и невольное, словом или де́лом содеянное. Да́руй нам, Господи, умиле́ние, да́руй сле́зы сокруше́нный души́ во очище́ние многих грехов на́ших, да́руй ве́лию Твою́ ми́лость ми́ру Твоему́ и нам, недостои́ным рабо́м Твои́м, я́ко благослове́но и препросла́влено есть Имя Твое́ ны́не, и при́сно, и во ве́ки веков. Ами́нь.

Источник: https://xn----7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_avgust/kan_14avg_spas.html

Святитель Питирим Тамбовский

Богородичен глас 2 мати святая

Ирмос: Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть: препрославленный Господь славно бо прославися.

Христе, Свете истинный, разум мой просвети и сердце очисти, да прославлю память угодника Твоего, Богоноснаго Питирима.

Отче преподобне Питириме, огнезрачному Престолу в Вышних предстоя и Трисолнечными светлостьми озаряемь, просвети глубину зол моих, яко да и аз пою: славно бо прославися.

Якоже Моисей Боговидец древле спасе Израиля от руки фараоновы, тако и ты, Богоносне отче, свободи мя от работы врагу, да, радуяся, славлю Бога, дивнаго во святых Своих.

Богородичен: Владычице и Мати Избавителя, предстательством Твоим умоли Сына Твоего, да потребит живущий во мне грех и изведет мя в свободу славы чад Своих.

Седален

Аще и зайде прежде под землю тело твое, но, яко солнце из облак, возсия, лучами благодати блистаяся. Темже память твою совершающе, святителю, со страхом покланяемся и, яко общему отцу, тепле молимся: избави ны, чада твоя, от бед и нуждных обстояний.

Кондак, глас 8

Монахов наставника изрядна и святителя всем людем милостива, чудотворца предивна и молитвенника о нас неусыпна, сошедшеся, воспоим Питирима, Тамбовския земли похвалу.

Икос

Воспоим днесь, вернии, святителя великаго в песнех и пениих духовных: радуйся, отче Богоносне Питириме, Смоленския земли отрасль пречестная, во граде Вязьме благодатию Божиею напоенная и, яко крин, процветшая, Тамбовскую же страну плоды добродетелей обогатившая; радуйся, пастырю добрый, насаждением истинныя веры и светом благочестия тьму нечестия разгнавый; радуйся, спасительными труды твоими и подвиги многи неверныя обративый и ко Христу приведый; радуйся, чудную икону Богоматере граду Тамбову в наследие оставивый, от неяже многоразличная исцеления источаются; радуйся, своима рукама ископавый кладязи воды неисчерпаемыя, юже с верою пиющии приемлют недугов исцеление и от душепагубных страстей свобождение; радуйся, посещением твоим со други твоими, святителем Митрофаном и Боголюбивым Василием, Тамбовския дебри и леса облагоухавый; радуйся, тем начало иноческаго жития тамо положивый, в мире же живущим образ истинныя дружбы показавый; радуйся, Тамбовския земли похвало.

Светилен

Светила на небеси Утвердивый яви тя Церкви Своей новую звезду пресветлую, духа светлостьми и чудес сиянии нас озаряющую и нечестивыя посрамляющую, неусыпный предстателю наш, святителю отче Питириме.

Источник: https://akafist.ru/saints/pitirim-tambovskij/kanon-pervyj

Храм святителя чудотворца николая на водах – чудотворная икона божьей матери

Богородичен глас 2 мати святая

Пресвятая Богородица Целительница Иерусалимская.

Икона Целительницы Иерусалимской в Греции в г.Лутраки

История явления этой иконы окутана тайной. По свидетельствам старожилов г. Лутраки, что возле Афин (Греция), одна женщина по имени Мария, акушер по профессии, приезжала каждое лето к своей подруге Марии Сиоку. Обе подруги были глубоковерующими и набожными людьми.

Следуя примеру древних христиан, Мария (акушер) возымела желание посетить святые места Палестины. Во время своего подвига она вспомнила о любимой подруге и, зная ее благочестивое устроение души, решила приобрести для нее подарок.

А что может быть лучшим подарком для христианина, как не икона?

Чудное, святое и дивное место Иерусалим. Всех своих посетителей, приходящих с верою и благоговением, Святая Земля не оставляет без утешения и вознаграждения за паломнические труды. Так сталось и с Марией.

Обойдя многие лавки и магазинчики, изобилующие огромным количеством икон, кадильниц, крестиков, Мария остановила свой взгляд на небольшой иконе. Теплом и радостью наполнилось сердце паломницы, время остановило свое течение, Божия Матерь с Младенцем на руках смотрела в глаза удивленной женщины.

При покупке иконы произошло странное, загадочное событие: дивный продавец сообщил Марии, что икона чудотворная и должна быть подарена верующим людям или в храм для всеобщего поклонения в течение 20 дней, иначе покупательницу постигнет смерть.

Но по прибытии домой паломница выпустила из головы предостережение продавца и забыла отдать икону своей благочестивой подруге. Через некоторое время Марию постигла смерть.

В 1928 году, по желанию усопшей, икона все же прибыла в дом Марии Сиоку.

Эта история привлекла к иконе множество людей, которые стали замечать, что после того как человек приходил и целовал икону с верою, тяжкие и неизлечимые болезни отступали.

По благословению митрополита Коринфского Дамаскина была построена небольшая церковь и названа в честь иконы, которую люди стали называть «Целительница».

Быстро распространилась добрая весть о том, что в Лутраки появилась исцеляющая многие болезни чудотворная икона Божией Матери. И сегодня в этот греческий город приезжают паломники из многих стран Европы и мира, дабы приложиться к «Целительнице» и излечиться от своих болезней

Когда врачи безпомощны, остаётся одна надежда – на Бога. Да и врачи без Бога ничего сделать не могут.

  О том, что подобных исцелений происходит множество, говорит тот факт, что вся икона и близлежащие колонны храма увешаны ювелирными украшениями, золотыми цепочками с изделиями из золота, изображающими руку, ногу, сердце, голову – ту часть тела, которая была исцелена у страждущих в результате молитвы у чудотворной иконы и заступничества Богородицы. По вере вашей да будет вам!

Молитва к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой “Целительница”

Приими, о Всеблагословенная и Всемощная Госпоже Владычице Богородице Дево, сия молитвы, со слезами Тебе приносимыя от нас, недостойных раб Твоих, ко Твоему цельбоносному образу пение возсылающих со умилением, яко Тебе Самой зде сущей и внемлющей молению нашему.

По коемуждо бо прошению исполнение твориши, скорби облегчаеши, немощным здравие даруеши, разслабленныя и недужныя исцеляеши, от бесных бесы прогоняеши, обидимыя от бед избавлявши, прокаженныя очищаеши и малыя дети милуеши: еще же, Госпоже Владычице Богородице, от уз и темниц свобождаеши и всякия многоразличныя страсти врачуеши: вся бо суть возможна ходатайством Твоим к Сыну Твоему, Христу Богу нашему. О Всепетая Мати, Пресвятая Богородице! Не престай молитися о нас, недостойных рабех Твоих, славящих Тя и почитающих Тя, и поклоняющихся со умилением Пречистому образу Твоему, и надежду имущих невозвратну и веру несумненну к Тебе, Приснодеве Преславней и Непорочней, ныне и присно и во веки веков Аминь.

 Тропарь, глас 1

Любовию, Чистая Дево, Твою святую икону почитающим и Божию Тя истинную Матерь прославляющим и верно поклоняющим ти ся Целительница явися, всякое зло и болезни от сих удаляющая, яко Всемогущая

РАДУЙСЯ БЛАГОДАТНАЯ ЦЕЛИТЕЛЬНИЦА ДУШ И ТЕЛЕС НАШИХ!

Храм в честь Пресвятой Богородицы Целительницы Иерусалимской в г. Лутраки, Греция

Канон Богородице от видиных и невидимых врагов 

Канон Молебный Пресвятой Богородице, глас 2

Егоже и от оклеветания, в печалех и напастех сущии да поют

Песнь 1

Ирмос: Во глубине постла иногда, фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть: препрославленный Господь, славно бо прославися. Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Яже всем удобь послушная в скорби и в печали помогающая, Богородице Благая, благодать подаждь пети Тя дерзающим, Владычице, скорбящих радосте. Многобогатную благодать стяжавши, Владычице, дерзновенною Твоею молитвою, преславно изми мя от напастей, убогаго раба Твоего, скорбящих радосте. Слава: От враг видимых и невидимых избави, молимся, к Тебе прибегающих Богородице, и разори всяк совет борющих нас. И ныне: Отыми поношение человеческое и клеветы наветник от мене, Богородице, молю Тя: да усердно славлю Господа, Егоже питала еси.

Песнь 3

Ирмос: Утверди нас в Тебе, Господи, древом умерщвей грех, и страх Твой всади в сердца нас поющих Тя. Врагов наветы разори суетныя, Всепетая Богородице: не оскудей молитвами Твоими, снабдящи нас, восхваляющих Тя. Призри, Чистая, милостивным Твоим оком, и избави мя всякаго навета видимых и невидимых врагов, ослепивши зеницы очес их. Слава: Злое нападение врагов, яко огнь палящее, ищущих всегда погубити нас, Дево, росою молитв Твоих угаси. И ныне: Неугасимая лампадо, заря присносиятельная, нощию мя скорбей одержима, просвети молитвами Твоими, рождшая Солнце славы, Христа.

Песнь 4

Ирмос: Услышах, Господи, глас Твой, егоже рекл еси, глас вопиющаго в пустыни, яко возгремел еси над водами многими, Твоему свидетельствуяй Сыну, весь быв сошедшаго Духа, возопи: Ты еси Христос, Божия мудрость и сила. Спасения Тя мост, молитву неусыпну, заступление твердо молим: умилосердися и виждь нашу нестерпимую печаль, болезни, скорби, страсти, и благопременно посети, Мати Божия, радость скорую подающи. Не непричастни есмы, Владычице, Твоего заступления в скорбех: темже и ныне нам помози вскоре, люте обуреваемым руку простирающи, Чистая: буди милостива болезнем нашим, Мати Божия, радость скорую подающи. Слава: Не уповаша, Владычице, на Тя беззаконнующии, но уповаша на язык велеречив, на язык человечь, присно завистно излиявшийся, неправедно пролияти кровь искренняго, рыкающе: Ты же, Чистая, челюсти их сокруши. И ныне: Смири, Владычице, врагов вознесенную выю велеречующих, советы и злонравия, и сердца поучающаяся злым на мя по вся дни: крепость же и победу подаждь призывающим Тя, Мати Божия, радость скорую подающи.

Песнь 5

Ирмос: Угль Исаии проявлейся, Солнце из девственныя утробы возсия, во тьме заблуждшим, Богоразумия просвещение даруя. Молитвеннице неложная, упование христиан, обрадованная, приими мольбы от нас, прилежно призывающих и молящихся Тебе. Источник Тя жизни сущи, Чистая, безсмертия источающий воды, земнороднии познавше, ублажаем. Слава: Вооружися на ны лукавно враг, языком, якоже мечем, погубити хотя: но Твоею, Богородительнице, крепостию предвари. И ныне: Пучину, Чистая, заступлению кто изочтет силы Твоея? Темже нас сущих в нужде скоро предвари.

Песнь 6

Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи. Целомудрия сущи ходатаица, призывающим Тя ныне явися и от всяких избави напастей и бед, Богоневесто. Злодейства вражия разори и клеветы неправедныя устави, благословенная Пречистая, избавляющи неповинныя от скорби. Слава: Лютыми грехи окружени и напастными бедами потопляеми, под божественный покров Твой прибегаем, Мати Христа Бога. И ныне: Неискусомужно рождши Господа, явися по Рождестве паки девствующи: О преславнаго чудесе, в Тебе соделаннаго, Богоневесто! Таже: Господи помилуй, трижды. Слава, и ныне Седален, глас 2: Моление теплое и стена необоримая, милости источниче, мирови прибежище, прилежно вопием Ти: Богородице Владычице, предвари и от бед избави нас, Едина вскоре предстательствующая.

Песнь 7

Ирмос: Да преславное Рождество Твое, Христе, еже от Девы, прообразиши яве, неопалимы в пещи отроки сохранил еси, песньми поющия Тебе: отцев Боже, благословен еси. От благоутробия Твоего, Дево Чистая! решиши бо безмерныя печали и напасти призывающим в нужде и обстоянии: темже и ныне помози, Благословенная, Тя восхваляющим. Покажи скорое Твое заступление, покажи, яко можеши, яко Мати Богу, призываем Тя от сердца, со слезами припадающе, скорбь укроти и болезнь рабов Твоих вскоре. Слава: Уста человеком яко львом лютым, гроба тяжчайше отверзошася, горько поглотити мя: но Ты, Богородице, явися надежда ненадеющимся и низложи крепость их, Благословенная. И ныне: Да узрят врази и постыдятся, да разумеют и видят Твою, еже по нам сопротив борющую силу, и в пропасть преисподнюю низложи их, Благословенная, надеждо ненадеющихся.

Песнь 8

Ирмос: Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: благословите, вся дела Господня, Господа. Прибежище наше и миру радование, Богородительнице, умилосердитися потщися, и спешно благодать Твою подаждь нам оскорбленным, и заступи, Благая, Твоя рабы. Совет суетен совещаша люте на ны безбожных сонмища, якоже прежде Ахитофел. Но вопием: Твоими молитвами сей разори, низложши сих крепость, Богородице. Слава: Призывающих Тя, Богородице, от души неложно, во всякой скорби и в болезнех различных, и бедах лютых, спешно услыши, Владычице, сих избавляющи присно молитвами Твоими. И ныне: Да имя Твое, Богородице, на земли славословится, Иже из Тебе возсияв, грешником державную надежду и стену Тя дарова: Тобою бо всякое дыхание к Богу притекает.

Песнь 9

Ирмос: Недоумеет всяк язык благохвалити по достоянию, изумевает же ум и премирный пети Тя, Богородице: обаче Благая сущи, веру приими, яко любовь веси божественную нашу, Ты бо христиан еси предстательница, Тя величаем. Да заградится всяк язык, лукавым поучаяйся: да молчат устна льстивая и уста неправедно глаголющая на праведнаго беззаконие, гордынею и завистию враждебною вкупе, Богородицы молитвою, и святых Христовых. Иже в молитвах бодрую, Чистую Богородицу призываем вси болезнию и скорбию одержими, взывающе: Владычице Чистая, скоро избави от одержащих болезней рабы Твоя присно, яко по Бозе заступницы иныя не имамы. Слава: Отчаявшихся велие прибежище, обуреваемых тихое пристанище Ты еси, Богородице. Темже и мы притекаем, взывающе: да не постыдимся, Мати истиннаго Живота, но да благодаряще усердно Тя величаем.

И ныне: Приими, Отроковице Пречистая, божественную песнь, воздавающи благодать на Тя надеющимся, и мир испроси Церквам присно послати, да христианский всяк язык Тя величает.

Источник: http://hram-nikola.kiev.ua/o-presvyatoj-bogoroditse/chudotvornye-ikony/1115-chudotvornaya-ikona-bozhej-materi-panagiya-yatrissa

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.