Божья матерь млекопитательница

Икона Божией Матери «Млекопитательница»: в чем помогает, о чем молятся

Божья матерь млекопитательница

Чудо материнства почитается практически в каждой культуре и традиции и, конечно, особенное положение занимает Богоматерь в православной традиции.

Вариантов иконописных образов существует огромное количество и каждый имеет какую-то собственную «специализацию».

В частности, икона Млекопитательница используется для того, чтобы получить особое благословение на лактацию молока и выполнение других материнских функций.

Особым почтением пользуется икона кормящая Богородица у тех, кто сам непосредственно относится к материнству, то есть у кормящих женщин, а также тех, кто вынашивает ребенка или относительно недавно разрешился от бремени. На изображении предстает сама Дева Мария, которая кормит младенца Христа собственной грудью.

История иконы

Наиболее древняя икона Божией Матери Млекопитательница была создана в далеком пятом веке. После этого образ на протяжении семи веков пребывал в Иерусалиме и после этого отправился на Афон. Там образ хранился до 19 века после чего отправился на территорию Курской области, где был создан специальный храм для молитвы иконе.

На протяжении всей истории образа фиксировались различные факты исцеления и помощи. В частности, из того в чем помогает икона Божией матери Млекопитательница чаще всего отмечают:

  • выздоровление от гинекологических недугов;
  • получение беременности;
  • устранение трудностей при беременности;
  • прибавка количества молока;
  • легкие роды.

На ранних вариантах изображались небесные светила, которые указывали наземной мир. В свою очередь фигуры матери и младенца также несли символическое значение, они говорили о духовном питании верующих. Ведь Богородица посылает свою милость всем верующим, хранит и помогает каждому.

Разные традиции

Нужно сказать, значение иконы Богородицы Млекопитательница особым образом отмечалось не только в православии, католичество тоже активно использовало этот сюжет. Даже, если со временем в православии такая композиция стала по большей части нетипичным и «узкоспециализированным» вариантом, то в католичестве Мадонна с младенцем стала распространенным образом.

Как известно, в католичестве изображения носят более художественный характер, они представляют собой фактически картины, только на религиозную тематику.

Поэтому художникам тут предоставлялась возможность использовать множество эффектных приемов.

В частности, в сюжете Млекопитательница икона Божией матери есть возможность работать с тонкими деталями лица Марии, подчеркивать различные эмоции, создавать удивительный образ непорочного материнства.

Многие художники, к примеру, Леонардо да Винчи создавали подобные образы. Однако после 16 века эта художественная традиция прервалась, так как католики создали запрет об изображении обнаженных тел, частью этого запрета стало и изображение Девы Марии, кормящей младенца.

О чем молятся иконе божией матери млекопитательница

Тут следует отметить нерукотворный образ, который был найден в городе Крестогорск пару веков назад. Теперь не составляет труда увидеть в построенной там церкви Успения икону Млекопитательница.

Как правило, приложиться приходят женщины для того, чтобы разрешиться от бремени или просто попросить помощи перед родами.

Даная икона тоже считается чудотворной наподобие Афонской и пользуется почитанием верующих. Каждый год образ, который висит над воротами храма в Крестогорске, спускают для поклонения.

Значение иконы

Хотя многие, когда смотрят на Млекопитательницу икону Божией матери, понимают, о чем молиться только исходя из прямых ассоциаций (материнство, лактация и подобное), верующие также могут использовать этот образ более глубоким образом.

Ведь речь идет о символизме, который относится к воплощению Христа (Господь родился в образе человека) и взаимоотношениях людей с Господом.

Дева Мария заботится о Господе и дает ему питание, фактически возможность существовать, но также и Всевышний дает каждому человеку возможность появиться на свет.

Такая удивительная и неразрывная связь позволяет глубоко осознать веру. Перед образом есть, о чем поразмыслить.

Тропарь, глас 3-й:

Без семене от Божественнаго Духа, волею же Отчею зачала еси Сына Божия, от Отца без матери прежде век суща, нас же ради из Тебе без отца бывша, плотию родила еси и Младенца млеком питала еси, темже не престай молити избавитися от бед душам нашим.

Кондак, глас 5-й:

Душ наших чувствия очистиши, узрим на иконе таинство преславное, Творца вселенныя и Господа вышних сил, во объятиях держима и от сосцу Твоею яко Младенца питаема, и, со страхом и радостию покланяющеся Тебе и рождшемуся от Тебе Спасу нашему, воззовем: Радуйся, Владычице, жизни нашея Питательница.

Молитва

Приими, Госпоже Богородительнице, слезныя моления рабов Твоих, к Тебе притекающих. Зрим Тя на святей иконе, на руках носящую и млеком питающую Сына Твоего и Бога нашего, Господа Иисуса Христа. Аще и безболезненно родила еси Его, а паче матерние скорби веси и немощи сынов и дщерей человеческих зриши.

Темже тепле припадающе к цельбоносному образу Твоему и умиленно сей лобызающе, молим Тя, Всемилостивая Владычице: нас, грешных, осужденных в болезнех родити и в печалех питати чада наша, милостивно пощади и сострадательно заступи, младенцы же наша, такожде и родившия их, от тяжкаго недуга и горькия скорби избави.

Даруй им здравие и благомощие, да и питаемии от силы в силу возрастати будут, и питающие их исполнятся радостию и утешением, яко да и ныне предстательством Твоим из уст младенец и ссущих Господь совершит хвалу Свою.

О, Мати Сына Божия! Умилосердися на матери сынов человеческих и на немощныя люди Твоя: постигающия нас болезни скоро исцели, належащия на нас скорби и печали утоли, и не презри слез и воздыханий рабов Твоих. Услыши нас в день скорби пред иконою Твоею припадающих и в день радости избавления приими благодарное хваление сердец наших.

Вознеси мольбы наша ко престолу Сына Твоего и Бога нашего, да милостив будет ко грехом и немощем нашим и пробавит милость Свою ведущим Имя Его, яко да и мы, и чада наша, прославим Тя, милосердую Заступницу и верную надежду рода нашего, во веки веков. Аминь!

(1 5,00 из 5)
Загрузка…

Источник: https://omolitvah.ru/ikony/ikona-bozhiey-materi-mlekopitatelnitsa/

Икона Божией Матери

Божья матерь млекопитательница

Избранней от дщерей человеческих Материю быти Христа Бога нашего принесем от любве нашея песни хвалебныя; Ты же, Сына Божия неизреченно родившая и, яко Младенца млеком питавшая, сохрани нас, поющих Тя, от обышедших ны зол, скорбей и напастей, да зовем Ти немолчно:

Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.

Икос 1

Ангелов лицы, в вертеп приникше и узревше тамо Деву чистую, Сына млеком питающую, возопиша Тебе, Благословенней:

Радуйся, рождшая мира Творца; радуйся, питающая Питателя вселенной.

Радуйся, пеленами повивающая Повивающаго небо облаки; радуйся, дланьми носящая на херувимех Носимаго.

Радуйся, яко Детищ мал Тобою родися; радуйся, яко Младенец платущ и мирови радость даяй Тобою в мир прииде.

Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.

Кондак 2

Видящи Святая Дева при персех Своих Богомладенца лежаща, глагола Ему: како возмогу Тя питати, Творца Моего, Емуже вся воинства небесная вопиют: Аллилуиа.

Икос 2

Разумная вся тварь недоразумевает, како Дева пребываеши и Младенца млеком питаеши. Обаче, неизреченному таинству сему верующе, благоговейно взываем:

Радуйся, Дево неблазная; радуйся, Девице прекрасная.

Радуйся, жен украшение; радуйся, Мати чистая.

Радуйся, дев правило; радуйся Благословенная в женах.

Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.

Кондак 3

Сила Вышняго осени Тя, Богородице Дево, и подаде Ти крепость повити и питати, Егоже вси концы земли величают и поют Ему песнь великую: Аллилуиа.

Икос 3

Имея дерзновение велие к Рожденному от Тебе, призри на скорби и беды, нас обышедшия, умоли Питаемаго Тобою за ны грешныя и недостойныя, да, избавльшеся от лютых напастей, возглаголем Ти тако:

Радуйся, рождшая сладчайшее Утешение наше; радуйся, произрастившая Благославеннаго благодатию.

Радуйся, Мати наша Всеблагая; радуйся, чадами Твоими нас нарекшая.

Радуйся, благонадежное наше прибежище; радуйся верных небурное пристанище.

Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.

Кондак 4

Буря скорбей и напастей обдержит ны, трепещем, да не потонем в мори житейстем, но явися нам, яко голубица Ноева, ветвь надежды подающи нам, вопиющим Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышащи жена благоразумная глаголы живота вечнаго, Сыном Твоим вещаемыя, прослави Тя, вопиющи Ему: «Благословенно чрево, носившее Тя, и сосца, яже еси ссал», темже приими и наша немощныя похвалы сицевая:

Радуйся, бисере драгий, всечудная Мати; радуйся, велия в женах.

Радуйся, ветве присноцветущая; радуйся, животе, приемляй Сокровище освящения.

Радуйся, чаше златая, Христа, небесную Манну носящая; радуйся, Хлебом Жизни нас возраждающая.

Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.

Кондак 5

Богоноснеи руце Твои, Всепетая, простри к нам немощным, воздвигни нас унылых, спаси отчаянных, да в радости душевней, ничимже смущаемей, вопием Сыну Твоему: Аллтлуиа.

Икос 5

Видев Тя в Дусе богоглаголивый Исаия, яко имаши, Дева сущи, во чреве прияти Рожденнаго из Тебе, возгласи Ти:

Радуйся, Предвечнаго рождшая; радуйся, яко Тобою с нами Бог бывает.

Радуйся, пророчеств сбытие; радуйся, пророков веселие.

Радуйся, всего мира чаяние; радуйся, рода нашего утешение.

Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.

Кондак 6

Проповедницы присноглаголемии Твоего милосердия суть чудеса многообразная, источаемая от иконы Твоея святыя, яже обильно нам даровала еси, да, покланяющеся Тебе и Богомладенцу Христу, вопием гласы хвалебными: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия во обители Саввы Освященнаго, яко солнце светозарное, всечестная икона Твоя, Млекопитательница именуемая, пред неюже преподобный со иноки выну прославляху Тя, вопиюще:

Радуйся, обители нашея пречудное украшение; радуйся, от врагов видимых и невидимых твердое заступление и защищение.

Радуйся, молениям нашим присно внемлющая; радуйся, прошения наша благоутробно приемлющая.

Радуйся, горестная воздыхания наша утишающая; радуйся, слезы наша отирающая.

Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.

Кондак 7

Хотя преподобный Савва объити в жизнь вечную, пророчески рече, яко по мнозех днех приидет во обитель сию царев сын, ему тезоименитый, сей приимет святую икону Владычицы во благословение и воспоет радуяся: Аллилуиа.

Икос 7

Новый угодник Савва, святитель Сербския земли, прииде во обитель древнюю и прият по словеси его святую икону и принесе ю на Гору Афонскую во обитель Хиландарскую, и вси насельницы ея радостно взываху ко Владычице мира:

Радуйся, присно о нас грешных промышляющая; радуйся, николиже нас грешных забывающая.

Радуйся, милость Твою тысящекратно во святых чудотворных иконах Твоих обновляющая; радуйся, новая знамения щедрот Твоих ныне изливающая.

Радуйся, любящих и чтущих Тя зело возлюбившая; радуйся, молящих Ти ся николиже посрамляющая.

Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.

Кондак 8

Странное чудо и недоразумеваемое есть неверным и суемудренным, како от иконы Твоея чудеса истекают, мы же, многократными милостьми в сем утвержденнии, пети Господу Богу, даровавшему таковую Помощницу роду христианскому, дерзаем: Аллилуиа.

Икос 8

Весь мир видимый и невидимый блажит Тя, Богородице Дево, яко усердную Заступницу нашу, присно помогающую нам, в море бед и скорбей погибающим, да Тебе, единей нашей Надежде, вопием:

Радуйся, Сына Твоего за нас грешных умоляющая; радуйся, в бедах и обстояниих скоро помогающая.

Радуйся, молений наших скорое услышание; радуйся, горестей жития нашего верное услаждение.

Радуйся, веру нашу укрепляющая; радуйся, крест жизни нашея понести нам помогающая.

Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.

Кондак 9

Всяко ублажая Тя, Всеблагая, Иоанн Дамаскин рече, яко удобее молчание, неже пети Тя, но любовию понуждаемии, восхваляем Тя и поем Сыну Твоему песнь великую: Аллилуиа.

Икос 9

Витийствовати не хощем, но с любовию и слезами притекаем к Тебе, яко Матери чадолюбивей, и из глубины сердца вопием:

Радуйся, Радосте наша неизреченная; радуйся, Утешение наше несказанное.

Радуйся, домов наших ограждение; радуйся, чад наших покрове.

Радуйся, младенцев воспитание; радуйся, юных от путей гибельных охранение.

Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.

Кондак 10

Спасти всех нас и хошещи и можещи, Пресвятая Дево, аще прибегаем ко всечестному покрову Твоиму, сего ради молим Тя: избави нас от горьких бед и скорбей, нашедших на ны, привлецы сердца наша к благостному прибежищу и научи вопити Богу, из Тебе рождшемуся: Аллилуиа.

Икос 10

Стену нерушиму Тя нарицаем и вемы, яко истину глаголем, уведехом бо, яко зело любиши род христианский, милости и щедроты Твоя присно источаеши вопиющим Тебе:

Радуйся, от сетей вражиих нас охраняющая, радуйся от навета злых человек нас спасающая.

Радуйся, вражду сродник наших на любовь пременяющая; радуйся, мир и тишину в домах наших сохраняющая.

Радуйся, намерениям благим вспомоществующая; радуйся, советы благия на сердце полагающая.

Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.

Кондак 11

Пение всякое принесоша Ти, Пренепорочная, пророцы, предзревше безсеменное зачатие и рождение от Тебе Сына Божия, пастырие же и волсви, видевше Тя рождшую и питающую, и вси людие Твои хвалят Тя. Веруем, яко до скончания века не умолкнет песнь хвалебная от рода христианскаго Рожденному Тобою: Аллилуиа.

Икос 11

Светило светозарное Ты еси, Пречистая, нам во тьме грехов и страстей погибающим, просвещающее наши темнеи очи, сердце озаряющее высшим разумом, поющее Тя:

Радуйся, Путь, Истину и Жизнь рождшая; радуйся, истинному Богу нас вручающая.

Радуйся, светом Евангелия наша мрачныя души озаряющая; радуйся, мудрость века сего ни во чтоже вменяющая.

Радуйся, мудрость превысочайшую, яже есть любовь, в сердцах наших насаждающая; радуйся, помоще всем и во всем.

Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.

Кондак 12

Благодать Божия явися чудно в земли Российстей от подобия иконы Твоея Млекопитательницы пренесенныя. Темже и Гора Афонская, и страна наша, ныне люте страждущая, обаче на милость Твою несуменно уповающая, вопиют милосердому Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Тя, яко Спаса нашего родившую, и пеленами повившую, и млеком питавшую, уповаем, яко никоеже Твое прошение безответно от Него пребудет, понеже Сам Сладчайший Иисус обеща Ти тако; имуще в сем твердую надежду, восхваляем Тя, Отрадо и Утешение наше:

Радуйся, лютыя скорби в радость претворяющая; радуйся, ожесточение сердец наших любовию Твоею умягчающая.

Радуйся, любити Бога и ближняго нас научающая; радуйся, в скорбех наших упование на Бога возлагати наставляющая.

Радуйся, наша хладныя молитвы любовию Твоею согревающая; радуйся, молитвы нас грешных и недостойных, яко милостивая Матерь, приемлющая.

Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.

Кондак 13

О Всехвальная Богородице Дево, нашего Господа и Владыку млеком питавшая, не презри сего скорбнаго моления нашего, но умоли Сына Твоего, да дарует нам грехов прощение, болезней исцеление, да сохранит нас от глада, мраза, смертоносныя язвы, нечаянныя смерти и от всех бед и обстояний, да избавльшеся сих, радующеся зовем Ему: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангелов лицы…» и 1-й кондак «Избранней от дщерей…».

Тропарь, глас 3

Без семене от Божественнаго Духа, волею же Отчею зачала еси Сына Божия, от Отца без матере прежде век суща, нас же ради из Тебе без отца бывша, плотию родила еси и Младенца млеком питала еси, темже не престай молити избавитися от бед душам нашим.

Кондак, глас 5

Душ наших чувствия очистивше, узрим на иконе таинство преславное, Творца Вселенныя и Господа вышних сил, во объятиих держима и от сосцу Твоею яко Младенца питаема, и, со страхом и радостию покланяющеся Тебе и рождшемуся от Тебе Спасу нашему, воззовем: радуйся, Владычице, Жизни нашея Питательнице.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, Млекопитательнице Спаса нашего, и чтим образ Твой святый, от негоже благодать исцеления нам присно подаеши.

Источник: https://akafist.ru/bogorodica/mlekopitateljnica/akafist

Икона Пресвятой Богородицы «Млекопитательница»

Божья матерь млекопитательница

Икона, на которой Младенец Иисус принимает молоко из груди Своей Матери, называется икона Божией Матери Млекопитательница. Этот вид иконы встречается сравнительно редко.

История распространения образа Млекопитательницы

Первые сведения об этом образе относятся к 6 веку от Рождества Христова. Согласно им, икона сначала находилась в районе Иерусалима, в одной из православных монашеских обителей.

Жизнью в лавре руководил преподобный Савва Освященный, он же был основателем обители. Среди опытных монахов-старцев иногда встречаются особенные люди, которым даны сверхъестественные способности от Бога в награду за смирение и праведную жизнь.

Например, они могут предсказывать будущее для отдельных людей или целых государств. Но подобные истинные духовные дарования следует отличать от ложных — когда человек получает сверхъестественные силы не от Бога, а от дьявола.

Часто бесы таким образом стараются прельстить неопытных монахов, вводя человека в состояние прелести.

Читайте о православии и магии:

  • О бытовых суевериях
  • О заговорах 
  • О гадании

Святой человек обладал духовными дарованиями и мог предвидеть будущее на несколько веков вперед.

Благодаря этому стало возможным его предсказание о том, что в далеком будущем обитель посетит высокопоставленный паломник, носящий такое же имя — Савва. Ему преподобный и завещал подарить икону Млекопитательница.

Примерно через шесть веков, в 13 веке, монахи, жившие в то время в обители, получили возможность удостовериться в правдивости предсказания святого старца — к ним в гости пришел святой Савва Архиепископ Сербский.

Монахи передали ему образ Матери Божьей Млекопитательницы, а вместе с ней — еще одну великую икону — Троеручицу.

Важно. С именем Саввы Сербского связана установленная дата почитания иконы — 12 января по новому стилю.

Потом Савва Сербский предпринял обратное путешествие из Святой Земли в Сербию.

Проходя через Грецию, он посетил Афонскую обитель. Там был оставлен первообраз Млекопитательницы, и там же он пребывает до наших дней.

Местом расположения была избрана одна из церквей, относящаяся к Карейской келии.

Интересно. При установке было избрано отличающееся от обычного местоположение — справа от царских врат. А образ Господа Иисуса Христа расположили слева.

В этом храме также оставили устав святителя, поэтому он получил наименование Типикарницы. В дальнейшем с иконы были сделаны списки, и некоторые из них попали в Россию, в Грецию, в Палестину.

Богородица Млекопитательница

Списки с иконы

Многое сделал для распространения образа по разным странам преподобный Гавриил Афонский. Один из главных списков в настоящее время пребывает в Москве, в Елоховском Богоявленском Соборе. Время этого явления относится к концу 19 века. Свое пристанище нашла икона и в Одессе, в Свято-Успенском мужском монастыре.

Обратите внимание. Существует несколько вариантов художественного оформления образа Млекопитательницы.

На первоначальном образе присутствуют, в числе прочих символов, солнце и луна. В некоторых других вариантах они отсутствуют. Лик Богоматери может смотреть налево или направо. Другие составные части символики могут меняться, в зависимости от конкретного варианта.

Согласно сведениям из истории, в Россию христианство пришло намного позднее некоторых других стран. С этим связан и тот факт, что некоторые образы Пресвятой Богородицы появились в России только через несколько веков после того, как их изначальные варианты были созданы в каких-то других странах.

Читайте о других почитаемых иконах Божьей Матери:

  • «Цареградская»
  • «Утоли моя печали»
  • «Ярославская»

Но из этого еще не следует вывод о том, что ни один из образов Богоматери не происходит из России. Нет, истории известно много случаев чудесного обретения икон Пресвятой Богородицы в нашей стране.

Многие из них приходили на помощь российскому народу в переломные моменты истории, защищали землю от нашествия врагов, останавливали эпидемии смертельных болезней, помогали отдельным людям в их частных нуждах.

Икона Млекопитательница появилась в России на несколько веков позднее — в 1650 году. Ее чудесное явление произошло в районе города Минск, в одном из сел.

Интересно. Люди впервые увидели образ в ветвях высокого дерева. На этом месте был возведен храм, посвященный празднику Успения Пресвятой Богородицы, совершались массовые моления.Богородица Млекопитательница

В чем божья матерь млекопитательница помогает

Многим тяжелобольным людям Пресвятая оказала милость и даровала телесное и духовное здоровье.

В частности, к ней принято прибегать по поводу недостаточного количества грудного молока у кормящей матери, молятся ей и беременные женщины, и роженицы для облегчения родов. Женщины верят в то, что, если маленький образок Млекопитательницы положить в карман родильной одежды, то роды будут быстрыми и легкими. Помогает Млекопитательница и при осложнениях со здоровьем у младенца.

Совет! Можно ей молиться и об исцелении от любых болезней, причем не только женщинам, но и мужчинам.

Посмотрите видео о Богородице Млекопитательнице

Янв 17, 2019 13:47Администратор

Источник: http://molitva-info.ru/ikony/ikona-bozhiej-materi-mlekopitatelnica.html

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.