Канон архангелу михаилу текст

Архангел Божий Михаил

Канон архангелу михаилу текст

Ирмос: Отве́рзу уста моя́, и напо́лнятся ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Боже́ственными све́тлостьми облистава́емь всегда́, ум мой озари́, е́же воспе́ти тя, Архистрати́же го́рних во́инств, всех утвержде́ние притека́ющих к тебе́.

Ум Пребезнача́льный преми́рнаго чинонача́льника показа́ чи́на тя, пресла́вне Архистрати́же, и свет су́щих во тьме, и Боже́ственное украше́ние Це́ркве Своея́.

Умо́в предваря́я Небе́сных в Ду́се, до́льним же всеизря́днейше Михаи́ле, да́лся еси́ огражде́ние, и утвержде́ние, и ору́жие, враги́ закала́ющее и потребля́ющее.

Богородичен: Де́во Всенепоро́чная, Я́же А́нгелов благоле́пие, челове́ков по́моще, Ты мне помози́, морепла́вающему и в бу́ри греха́ при́сно впа́дающу и бе́дствующу.

Песнь 3

Ирмос: Не му́дростию и си́лою и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́, несть бо свят, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Кре́постию боже́ственною, воево́до А́нгелов всехва́льне, обхо́диши всю зе́млю, от лю́тых ны изыма́я, призыва́ющия твое́ боже́ственное и́мя.

Я́ко боже́ствен пропове́дник, я́ко предста́тель ве́рных непосты́ден, заблу́ждших путево́ждь, и наказа́тель был еси́, Бо́жий Архистрати́же богови́днейший.

Боже́ственнаго сия́ния чи́стшее зерца́ло был еси́, явле́ния честна́го све́тло прие́м Ду́ха, Михаи́ле Первоа́нгеле досточу́дне.

Богородичен: Невеще́ственныя умы́ Соста́вивый во́лею в веще́ственное Твое́ чре́во всели́ся хоте́нием, Всенепоро́чная, пло́тию зримь Незре́нный.

Седален, глас 8

Небе́сных чино́в наста́вник, служи́тель же сла́вы Боже́ственныя, досто́йно быв повеле́нием Зижди́теля Твоего́, христиа́ном еси́ хода́тай спаси́тельный, невеще́ственною твое́ю сла́вою земны́я назира́я.

Те́мже по до́лгу благохва́лим тя вси, боже́ственное твое́ днесь воспева́юще торжество́, Михаи́ле Архистрати́же, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию боже́ственная твоя́ чудеса́.

Ин седален, глас 1

Лик а́нгельский Архистрати́га име́я, боже́ственнаго Михаи́ла, с ним Святе́й Тро́ице немо́лчное приноша́ет песнопе́ние, из не су́щих бо Соде́тель вся́ческих во́инства огнезра́чных чино́в, Сло́вом приведе́.

Песнь 4

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце прии́де Иису́с Пребоже́ственный нетле́нною дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Ум сый Пе́рвый, соста́вил еси́ боже́ственныя умы́ хоте́нием, нача́льника посреде́ сих Михаи́ла соде́ла, всеблаже́нным прича́стием просвеща́ема и у́мными богонача́лии облиста́ема.

Пе́ние свято́е со Престо́лы и Нача́лы, и Си́лами, и Властьми́, и Свяще́нными Госпо́дьствы возглаша́еши Тро́ице, пресла́вне Михаи́ле, спаса́я ны, пою́щия тя.

Велича́ем всех Творца́ же и Го́спода, за благоу́тробие да́вшаго обхране́ние велича́йшее и необори́му сте́ну и забра́ло, Михаи́ла нам, светоза́рнаго Архистрати́га.

Богородичен: Мы́сленно, Де́во, Твоего́ Рождества́ пресла́вное ска́зоваше дре́вле священноявле́нный, Ду́хом го́ру присене́нную ви́дя Тя я́снейше, из Нея́же Святы́й прии́де Бог воплоща́емь.

Песнь 5

Ирмос: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы Тя, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя, Человеколю́бче.

Яви́лся еси́ предводя́щ дре́вняго Изра́иля, повеле́нием Су́щаго из Иа́кова, челове́ком я́вльшагося дебе́льством те́ла, Михаи́ле безтеле́сный, А́нгелов Архистрати́же.

Невеще́ственными сия́нии обожа́емь при́сно, прича́стием богонача́льным, и нам осия́ние светода́тельное подава́еши, Первоа́нгеле, пресла́вно удивля́емь.

Украси́ся благода́тию боже́ственный твой храм, в той бо прише́д, враче́вств пучи́ну его́ показа́л еси́, Михаи́ле Первоа́нгеле, и страсте́й потреби́теля.

Богородичен: У́мных А́нгелов Тя показа́ Бог вы́шшую, всели́вся в Твоя́ ложесна́, Чи́стая, Всенепоро́чная, Его́же моли́ всегда́ уще́дрити пою́щия Тя.

Песнь 6

Ирмос: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли изба́ви мя, Иису́се, Царю́ сил.

Ра́дуется ве́рных мно́жество, благохва́лящее тя, и сла́вит Всесвята́го Сло́ва, совоку́пльшаго земны́я со А́нгелы, Михаи́ле, Свое́ю бла́гостию.

Во́инства Изра́илева спасл еси́, являя́ся, и боже́ственная подая́ повеле́ния, Архистрати́же, враги́ низложи́л еси́ и в коне́ц сия́ истреби́л еси́.

Я́ко ви́де тя Иису́с Нави́н, поклони́ся, вопроси́в честна́го твоего́ и свята́го и́мене, нача́льниче А́нгелов, благогове́нием и стра́хом держи́мь.

Богородичен: Блаже́ни лю́дие, при́сно блажа́щии Тя, Блаже́нная, Я́же Бо́га Блаже́ннаго ро́ждшая, земны́я за милосе́рдие неизрече́нным едине́нием обожи́вшаго.

Кондак, глас 2

Архистрати́же Бо́жий, служи́телю Боже́ственныя сла́вы, А́нгелов нача́льниче и челове́ков наста́вниче, поле́зное нам проси́ и ве́лию ми́лость, я́ко безпло́тных Архистрати́г.

Икос

Рекл еси́ Человеколю́бче, в Писа́ниих Твои́х, мно́жеству ра́доватися А́нгелов на Небеси́, о челове́це еди́ном ка́ющемся, Безсме́ртне. Те́мже мы, и́же в беззако́ниих, Безгре́шне Еди́не Сердцеве́дче, Тя моли́ти всегда́ дерза́ем, я́ко Благоутро́бнаго, уще́дрити и низпосла́ти недосто́йным умиле́ние, Влады́ко, подая́ нам проще́ние, о всех бо нас мо́лится Тебе́ безпло́тных Архистрати́г.

Песнь 7

Ирмос: Спасы́й в огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Господи, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Усмотри́в, Дании́л ви́де купностоя́ща тя, блаже́нне, и умудря́юща того́ в Хова́ре, виде́ние, е́же ви́де Гаврии́ле молниезра́чне, Михаи́ла чинонача́льника тому́ явля́юща.

А́нгелов наста́вники, богови́дныя и светоно́сныя, Михаи́ла и Гаврии́ла на́ша благи́я уте́шители и предста́тели, и храни́тели, восхва́лим ве́рою велегла́сно.

Красе́н и всеблаголе́пен и богови́ден сый, во́ждь па́че ума́ невеще́ственных духо́в был еси́, Михаи́ле светоза́рнейше, с ни́ми у́бо о всех нас моли́ся.

Богородичен: Ума́ Вели́каго и́стинно Сло́во Присносу́щное, Де́во, в Тя неизглаго́ланно и стра́шно всели́вшася ви́дя, возопи́ Гаврии́л Арха́нгел: ра́дуйся, Престо́ле Высоча́йшаго, Благослове́нная.

Песнь 8

Ирмос: Изба́вителю всех, Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовашия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Мы́сленных безтеле́сных чинонача́льник, моли́твенник челове́ков спаси́телен, боже́ствен Бо́жий служи́тель, Михаиле, показа́лся еси́, поя́ непреста́нно: вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Свети́льника два всесве́тлая, Михаи́ле и Гаврии́ле Арха́нгели, Трисве́тлаго Божества́ сия́ньми тварь просвеща́ющии, лю́тых мглу отгоня́ете.

Я́ко до́брии ко́рмчии, Арха́нгели, ко приста́нищу Боже́ственныя во́ли душе́вный кора́бль мой спаса́йте, от бу́ри грехо́в па́дший и бе́дствующий.

Богородичен: Невестокраси́тель боже́ственный Арха́нгел, предста́в, приглаша́ше Тебе́, е́же ра́дуйся, Неве́сто Бо́жия Безневе́стная, А́нгелов сла́во и челове́ков спасе́ние и огражде́ние.

Песнь 9

Ирмос: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла есть; Ты же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Тем Тя вси велича́ем.

Се благоле́пие твоего́, Арха́нгеле, боже́ственнаго хра́ма, осия́ющее светоза́рным твои́м прису́тствием, чуде́с мо́лнии испуща́ет и тьмы неду́гов всегда́ отгоня́ет Боже́ственною благода́тию.

Я́ко сопру́г красе́н и ле́потен су́ще, Влады́чним повеле́нием су́щим на земли́ слу́жите, Арха́нгели, от лю́тых изыма́юще и всем просвеще́ние посыла́юще спаси́тельное Боже́ственным Ду́хом.

Днесь ра́дуются с на́ми безтеле́снии боже́ственнии у́ми, воспева́ема ви́дяще сего́ от всех, вели́каго и све́тлаго Архистрати́га, и любо́вию с на́ми пра́зднуют, Жизнода́вца велича́юще.

Боже́ственная дво́ице и светоза́рна, Арха́нгели Михаи́ле всече́стне и Гаврии́ле препросла́вленне, Тро́ице Честне́й предстоя́ще, прегреше́ний вины́ и му́ки хва́лящия вас изба́вите.

Богородичен: Глас Тебе́ боже́ственнаго Гаврии́ла прино́сим ра́достно и взыва́ем: ра́дуйся, раю́, дре́во посреде́ жи́зни име́яй, Пречи́стая, пресла́вная Сло́ва пала́то; ра́дуйся, Де́во Всенепоро́чная.

Светилен

Я́коже дре́вле погрузи́л еси́ ре́ки безчи́нная ше́ствия и шуме́ния, Архистрати́же сла́вы, та́ко и ны́не, Арха́нгеле, язы́ков горды́ню и де́монов свере́пства потреби́, я́ко да по до́лгу тя чтим в пе́снех досто́йно.

Источник: https://akafist.ru/saints/arhangel-mihail/kanon

Канон святому архангелу михаилу. глас 4-й | акафисты

Канон архангелу михаилу текст

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери; и явлюся светло торжествуя, и воспою радуйся Тоя чудеса.

Припев: Святый Архистратиже Михаиле, моли Бога о нас.

Божественными светлостьми облиставаем всегда, ум мой озари, еже воспети тя, Архистратиже горних воинств, всех утверждение притекающих к тебе.

Святый Архистратиже Михаиле, моли Бога о нас.

Ум пребезначальный, премирнаго чина начальника показа тя, преславне Архистратиже, и свет сущих во тьме, и божественное украшение Церкви своея.

Слава: Умов превышая небесных в силе и благолепии, дольным же всеизряднейше, Михаиле, явился еси ограждение и оружие, враги потребляющее.

И ныне: Дево Всенепорочная, Ангелов радование, человеков помоще, Ты мне помози мореплавающему, и в бури греха присно впадающу и бедствующу.

Седален, глас 1-й

Лик Ангельский Архистратига имея, божественнаго Михаила, с ним Святей Троице немолчное приносит пение: из не сущих бо Содетель всяческих воинства огнезрачных чинов, словом приведе.

Слава, и ныне: Упование христиан Пресвятая Дево, Егоже родила еси Бога, паче ума же и слова, непрестанно моли с вышними силами, подати нам оставление грехов, и исправление жития, верою и любовию присно Тя славящим.

Канон Архистратигу Михаилу и прочим силам бесплотным (I)

Канон архангелу михаилу текст

Припев: Святый Архистратиже Михаиле и вси безплотнии силы, молите Бога о нас.
Глас 8.

Песнь 1

Ирмос: Песнь возслем, людие, чудному Богу нашему, свободившему Израиля от работы, песнь победную поюще и вопиюще: поим Тебе, Единому Владыце.Вси воспоим, вернии, вся управляющую невещественныя горних ликов чиноначалия, Троицу несозданную: Свят, Свят, Свят еси, вопиюще, Боже Вседержителю.

Положил еси тварей начало, существо безплотное, Творче ангелов, пречистый Твой престол окружающее, звати Тебе: Свят, Свят, Свят еси, Боже Вседержителю.Радуйся, Гаврииле, тайновидче Божия воплощения, Михаиле же, чинов невещественных первостоятелю, непрестанно зовуще: Свят, Свят, Свят еси, Боже Вседержителю.

Богородичен: Трепещу таинства, Христе, Твоего снизхождения, яко, Иже естеством Бог, приял еси от Девы родитися яко Человек, да спасеши мир от работы противнаго.

Каноны Архангелу Михаилу и прочим Силам Небесным

Канон архангелу михаилу текст

Бог не один царствует на Небе. Вокруг Него находятся Ангелы и святые, призванные воздавать Ему славу и молиться о людях.

Оказавшись в трудной ситуации, человек может обратиться к ним, чтобы усилить свою молитву Богу.

Когда бывает трудно подобрать слова, помогают древние тексты, составленные святыми людьми, имевшими духовный опыт общения с Богом. Каноны Архангелу Михаилу и прочим Силам Небесным — примеры таких богодухновенных молитв.

  • Происхождение и предназначение Ангелов
  • Молитвы, посвящённые Архангелу Михаилу
  • Церковные праздники и службы
  • Акафисты для молебнов и дома
  • Каноны Ангелам для домашнего чтения

Происхождение и предназначение Ангелов

Ангелами называют одушевлённые творения Божии, появившиеся раньше, чем материальный мир. Эти существа имеют свободную волю.

Они могли бы согрешить, как и человек, но не делают этого из-за безграничной любви к Богу. Лишь однажды от сонма Ангелов отпала их часть во главе с возгордившимся денницей (сатаной).

Превратившись в тёмную богопротивную силу, они до сих пор воюют со светлыми слугами Божиими за человеческие души.

Каждое грехопадение или обстоятельства, побуждающие ко греху, — результат этой войны. Опытные христиане знают, как помогает молитва Ангелам и посвящают им первый день седмицы — понедельник. В этот день они прочитывают один из канонов бесплотным Силам Небесным, а некоторые, подражая монашеской традиции, держат «ангельский пост».

Пожалуй, всем полезно знать, как правильно читать акафисты дома.

Молитвы, посвящённые Архангелу Михаилу

Еженедельно, когда на понедельник не попадает больших праздников, в церкви совершается служба ангельским силам.

Накануне, в воскресенье вечером, прихожане слушают канон Архангелам и Ангелам, совмещённый с покаянным Господу Иисусу Христу.

Это неслучайно: таким образом церковный устав напоминает о необходимости всегда, подобно святым небожителям, стоять на страже своей души, ограждая её от греха.

Церковными песнотворцами было составлено множество молитв, посвящённых Ангелам:

  1. Еженедельные каноны на восемь гласов, написанные прп. Феофаном Начертанным (9 в), они находятся в книге Октоих.
  2. Канон Ангелу-Хранителю, читаемый перед исповедью в составе домашнего правила, его можно найти в молитвослове с Псалтирью.
  3. Акафисты Архистратигам Михаилу и Гавриилу из книги Акафистник.
  4. Службы на дни памяти Бесплотных Сил (богослужебные Минеи).

Церковные праздники и службы

Желающий почтить Ангелов христианин первую честь воздаёт Начальнику ангельского воинства — Архистратигу Михаилу. Церковь дважды празднует его память:

  • 21 ноября — Собор Архистратига Михаила и прочих Сил Бесплотных;
  • 19 сентября — чудо Архистратига Михаила в Хонех.

Причиной первого праздника послужило неизвестное событие, очевидно, связанное с чудом Архангела, которое отмечалось в Константинополе с IV века. По другой версии, в это время состоялся Поместный собор, на котором было установлено православное почитание Ангелов.

Канон Архангелу Михаилу, содержащийся в службе этого дня, был написан в IX веке преподобным Иосифом Песнописцем.

Если сложить первые буквы тропарей этого канона на оригинальном греческом языке, то читается фраза: «Воспеваю первого из бестелесных умов».

Такой обычай соблюдали все церковные поэты того времени. Складывающееся из первых букв предложение называлось краегранесием.

В тропарях упоминаются и прочие небесные чины. Автор обращает внимание на то, что Ангелы сотворены Богом, их много («тьмы» — тысячи) и единственное их занятие — непрестанное воспевание славы Божией. Ангелы находятся так близко к Богу, что закрывают крыльями лица, не в состоянии видеть сияние Его Лика.

В стихирах Архистратигу Михаилу, тексты которых помещены в той же службе, описывается огненный вид Архангела. Этот огонь не могут терпеть бесы, небесный Воевода предстоит Престолу Божию и возглавляет вечно звучащую трисвятую песнь. Некоторые из стихир положены на музыку для исполнения на запричастных концертах. Такие песнопения часто можно слышать в храмах, посвящённых Архангелу.

Другая служба, назначаемая на 19 сентября, описывает чудо, сотворённое Архангелом в Колоссах (ныне турецкая провинция). В песнях этого дня восхваляется сила и слава небесного Воеводы, воспоминается и его верный сотрудник — Архангел Гавриил, испрашивается защита от демонских нападений.

Акафисты для молебнов и дома

Церковная служба с акафистом совершается в дни памяти Архистратига Михаила. Желая поблагодарить Небесного Предстателя, христиане заказывают акафист на молебне или читают его дома. Для домашней молитвы рекомендуется такой порядок:

  1. Царю Небесный, Трисвятое.
  2. Приидите, поклонимся… 50-й покаянный псалом.
  3. Текст Акафиста.
  4. Молитва.
  5. Достойно есть.

В тексте акафиста воспоминаются явления Архангела ветхозаветным пророкам, чудесная помощь попавшему в беду отроку, очевидцами которой стали иноки г. Афон. Особенно отмечается сила Архангела усмирять нечестивых, хулящих имя Бога.

Акафист Архангелу Михаилу читается как в благодарность за помощь, так и в душевных терзаниях, чтобы отогнать одолевающих душу бесов.

Каноны Ангелам для домашнего чтения

Для домашней или келейной молитвы используют Канонник — книгу, содержащую кроме прочих молитв каноны для чтения на каждый день. Для правильного чтения они напечатаны славянским шрифтом с ударениями. В понедельник читается Канон Бесплотным силам Иоанна Монаха (Дамаскина). К тропарям произносится припев «Святии Архангели и Ангели, молите Бога о нас!».

В каноне Иоанна Монаха слова молящегося обращены к Богу — Творцу Бесплотных Сил. В восьмой и девятой песнях автор призывает людей уподобиться Ангелам чистотой жизни, а самих Бесплотных — помогать своими молитвами. Канон исполняется в составе малого повечерия, помещённого в Каноннике, или перед вечерними молитвами.

У родителей, стремящихся наставить своих детей на истинный путь, существует традиция читать канон Небесным Силам и Всем святым.

Такой текст можно составить, соединив каноны Бесплотным Силам и Всем святым, последний можно найти в Октоихе или современных изданиях Молитвослова.

При этом на каждой песни прочитываются ирмосы и тропари Бесплотным Силам, присоединяются тропари святым и заключают одним Богородичным на выбор. По третьей песни читается кондак святым, по шестой — Ангелам.

Среди памятников религиозного творчества известны ещё два канона Бесплотным Силам, не употребляемые в церковной практике.

Канон Ангелу Грозному воеводе — это произведение приписывают царю Иоанну Грозному, взявшему псевдоним Парфений Юродивый. Текст канона проникнут покаянным настроением в ожидании смерти.

Известен доныне в среде старообрядцев. Православным христианам использовать канон рекомендуется только для ознакомительного чтения.

Канон Ангелу-Хранителю «иный» (другой), составленный свт. Иоанном Мавроподом (XI век). Это произведение не входит в состав богослужебных книг, но благословляется для домашней молитвы и включено в новые издания Канонника.

Источник: https://molitva.guru/molitvoslov/kanony-arhangelu-mihailu-i-prochim-silam-nebesnym.html

Канон Архистратигу Михаилу и прочим силам бесплотным (второй) – Святцы

Канон архангелу михаилу текст
Колесницегонителя фараоня погрузи чудотворяй иногда Моисейский жезл, крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца, пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.

Умныя безплотных чинов лики песньми, яко служители Божественныя, приидите, восхвалим, лик совокупльше, о нашем спасении непрестанно молящияся и о покаянии нашем срадующияся.

Иже ангелов началовожди, и предъизбраннии, и чиноначальницы светлии, безплотныя умы днесь воздвижут к навершению праздника светлыя их памяти, с нимиже купно радуются человецы, пение Троице приносяще.

Да возвеселимся со ангелы днесь, человецы, духовне в радости: Гавриил бо паки ныне благовествует Церквей соединение и низложение всякия противныя ереси в памяти архистратигов.

Богородичен: Раждаеши сущее паче естества, Пречистая, в Тебе всельшееся Отчее Слово Духом Святым, во дву убо естествах и хотениих суща, во Ипостаси же непреложно единей, Еяже и зрак целуем.

Ирмос:

Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Ангелов первейший и Троицы свет вторый явился еси нам, Михаиле начальниче, верно благохвалящим тя.

Зарею Божественныя благодати Гавриил верно исполни всю землю, Божие проповедав во плоти пришествие.

Сопруг приснопеваемый и светозарная двоице невещественная, светы Божия, верно совершающия вашу память покажите.

Богородичен: Воспе Исаия Твое, еже паче ума, Чистая, рождество, пою и аз, да онаго получу очищения.

Кондак, глас 2:

Архистратизи Божии, служителие Божественныя славы, ангелов начальницы и человеков наставницы, полезное нам просите, и велию милость, яко безплотных архистратизи.

Икос:

Рекл еси, Человеколюбче, в Писаниих Твоих: множеству радоватися ангелов на небеси о человеце едином кающемся, Безсмертне. Темже мы, иже в беззакониих, Безгрешне едине Сердцеведче, Тя молити всегда дерзаем, яко Благоутробнаго, ущедрити и низпослати недостойным умиление, Владыко, подаяй нам прощение, о всех бо нас молятся Тебе безплотных архистратизи.

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.