Канон целителю пантелеймону текст

Канон первый святому великомученику и целителю Пантелеимону

Канон целителю пантелеймону текст

Ирмос: Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть; препрославленный Господь славно бо прославися.

Припев: Святый великомучениче и целебниче Пантелеимоне, моли Бога о нас.

Приступль усердно ко Христу, прежде скончания, еже о Христе, мертвеца первее воздвигл еси. Ныне же мя, пребогате, умерщвлена греховным угрызением, твоими молитвами, о Пантелеимоне, оживотвори.

Возсия, якоже звезда, нося в юности старостный и Богомудрый разум, добротою же тела благолепие души стяжав, препрославленному Слову явился еси прекрасен.

Умертвився миру и во Христа, блаженне, одеявся банею Крещения, был еси богоносен орган и приятелище действа Духу, всем угождая, всех уврачуя недуги.

Премудрость сестру себе притворив и причастник жизни ведом, от нея почтился еси и венцем дарований украсился еси, Божественныя зари, блаженне, облистая светлостию.

Богородичен: Благословеньми, Пресвятая Чистая, естество, удалено преслушанием бывшее от Зиждителя, Христа рождши, венчала еси и тления свободила еси. Темже, радующеся, вси, вернии, Тя ублажаем.

Песнь 3

Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи, языческая неплодящая, Церковь пришествием Твоим, в нейже утвердися мое сердце.

Словеса Духа услышав, был еси яко земля добрая и благоплодная, приемый семя многоценно и родивый, треблаженне, спасение душам.

Умертвил еси мудрование змиина угрызения и душу оживил еси, богодохновенно возродився и Царю всех предстоя.

Посрамил еси безбожное мучителей повеление и ко Христу притекл еси, вместо всех Сего стяжав, и был еси, Богомудре, великий купец.

Матере твоея благочестие возлюбль, славне, отчее же возненавидел еси безбожие многомятежное, яко имея разум, лучшее избрал еси.

Богородичен: Носяй Божественным мановением всю тварь, Господь на руку носится Твоею, Дево. Егоже ныне моли избавити от бед поющия Тя.

Седален, глас 4

Добляго страдальца благочестия Христова восхвалим светло Пантелеимона, вернии, псалмы, и пении, и песньми духовными, имже мучительство невидимаго врага силою Божественною попрася и недугов исцеление богатно от Господа даровася творящим верно Божественный и честный праздник его.

Песнь 4

Ирмос: Пришел еси от Девы не ходатай, ни Ангел, но Сам, Господи, воплощся, и спасл еси всего мя, человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

Последуя Владыце любовию, расточил еси богатство нищим, себе обнажая к страданию, еже и прошел еси, вечныя надежды провидев.

Хваления Богу жертву принесл еси, яве возгнушався идольских треб, все же шатание нечестивых, страстотерпче, попрал еси.

Снедаемым завистию и гневом боримым, непоборимую силу сим представил еси, мучениче, и победил еси злочестивое томление, вооружився.

Иже старца Симеона руками держимый, старца тя глаголы, Пантелеимоне, улови к Божественному разумению и ко многих спасению и избавлению.

Богородичен: Мужныя и девы во след Тебе потекоша, Деву и Отроковицу Тя и Матерь зряще, едина бо обоя во едино собрала еси несказанно, Богоневесто.

Песнь 5

Ирмос: Просвещение во тьме лежащих, спасение отчаянных, Христе, Спасе мой, к Тебе утренюю, Царю мира, просвети мя сиянием Твоим, иного бо разве Тебе, бога не знаю.

Радостно подвиги подъял еси мучения, огражден силою Божественною, и, терпением твердо мучения подъемля, радуяся, вопиял еси: иного бо, разве Тебе, бога не знаю.

На подвиг борьбы вступив, блаженне, Божественною силою превозмогл еси безбожных нечестивое тиранство и неистовство идолослужения, облекся во Христа, Судию и Венчателя подвигов.

Юношеско ты противление имея и твердостию души возставление стяжав, всяку язву доблественне претерпел еси, и мужеским, блаженне, умом, благодатию Божественнаго Креста укрепляемь.

Несогласное отрину вещание заблуждших, Небесным учением страдалец и многим спасению преславну бысть виновник, Твоим действом, Христе, укрепляемь.

Богородичен: Речения премудрых, и гадания вся, Препрославленная, и пророк проречения Тя проображаху проявленно напоследок быти Божию Родительницу, иныя бо, разве Тебе, чистыя не знаем.

Песнь 6

Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Идолы лестныя оплевал еси и возносимую прелесть упразднил еси, чудодействуя дивная и творя исцеления, Богомудре.

Венечник показался еси, всеизрядне, сквозе бо огнь ты прошел еси и воду, и, на колеси протязаемь, преславно погубил еси безумныя.

Мучителей суровство низложив, неудобь носимая биения телесная душевною крепостию, пострадал еси, Богомудре, благодатию.

Богородичен: Содержай концы земли, яко Бог, Твоими, руками, Чистая, держится описанием тела, Иже Божественным зраком неописанный.

Кондак, глас 5

Подражатель сый Милостиваго и исцелений благодать от Него прием, страстотерпче и мучениче Христа Бога, молитвами твоими душевныя наша недуги исцели, отгоня присно борца соблазны от вопиющих верно: спаси ны, Господи.

Икос

Безсребреника память, добляго страдальца, вернаго целебника, благочестно воспоем, христолюбцы, да приимем милость, паче же оскверншии, якоже и аз, своя храмы, душам бо и телом, возлюбленнии, исцеления подавает. Потщимся убо, верная братия, в сердцах наших имети его крепость, избавляюща от лести вопиющия: спаси ны, Господи.

Песнь 7

Ирмос: Телу златому премудрыя дети не послужиша, и в пламень сами поидоша, и боги их обругаша, среди пламене возопиша, и ороси я Ангел: услышася уже уст ваших молитва.

Законно стражда и победив врага, пристанище благоутишно сущим в мори, славне, обуреваемым был еси, свет же сущим во тьме жития, и пети научил еси: благословен Бог отец наших.

Блажен еси, и добро тебе есть ныне, преблаженне, восприимшему пребогатную и блаженную надежду твою, уготованную верою Господеви зовущим: благословен Бог отец наших.

Святых души, и праведных лицы, и Безплотных чини Ангельстии прияша сликовника тя, блаженне, мечем бо усечен быв во главу, поеши, радуяся: благословен Бог отец наших.

Богородичен: Оружие, еже прежде древа животнаго нас отлучившее, ныне, обращаемо, приемлет знаменавшияся Кровию, из ребр Сына Твоего изшедшею, Пренепорочная. Благословена еси, Бога плотию рождшая.

Песнь 8

Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго и пламень в росу преложшаго Бога пойте, дела, яко Господа, и превозносите во вся веки.

Благоприятное твоея хитрости душевное ослепление отчее исцеляет, подающее свет верою, преблаженне, притекающим и ко Спасу Христу наставляющее.

За Христа заклан быв, к вечней жизни преминул еси и Богозванен явился еси именованием Божиим, Богомудре. Тем почитаем тя и превозносим Христа во веки.

Витийское отложив лютое мудрых глумление, Христовым призыванием болезненных страстей корения посекаеши, исцеляя превозносящия Христа во веки.

Богородичен: Безсмертия зарю вемы источника Тя, Богородице, яко рождшую Слово Безсмертнаго Отца, всех смерти избавляющаго, превозносящих Его во веки.

Песнь 9

Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная. Тем Всепетую Богородицу величаем.

Преставился еси, радуяся, к желанию конечному, идеже вселився, преблаженне, блаженный конец приити воистину сподобился еси, сый со Владыкою твоим во веки безконечныя.

Желание получил еси и любве твоея исполнение, каплющей еще теплей крови, за Христа излиявшейся, от Негоже, радуяся, приял еси венцы подвигов твоих.

Львов уста и зверей зияния, якоже Даниил древле, ты обуздал еси, весть бо стыдетися, мучениче, добродетели и безсловесное естество. Темже тя, преславне, сошедшеся, ублажаем.

Богатную благость тебе Христос дарует, сокровище исцелений нам даруя и всемилостива изволением тя подав всякому скорбящему, и пристанище тихое, и предстателя, и защитителя.

Богородичен: Яко руно, Всенепорочная, дождь Небесный во утробе заченши, нам родила еси тишину Дающаго яко Бога Того поющим и Тя, Всепетую Богородицу, проповедающим.

Светилен

Милостивную твою душу провиде Бог, Пантелеимона тя проповеда, безсребрено бо требующим исцеление источаеши, святе, мучителей свирепство терпением твоим победивый.

Источник: https://azbyka.ru/days/caa/517

Канон святому великомученику и целителю Пантелеимону

Канон целителю пантелеймону текст

Молитвы великомученику и целителю Пантелеимону

Акафист святому великомученику Пантелеимону

Тропарь, глас 3-й

Страстотерпче святый и целебниче Пантелеимоне, моли милостиваго Бога, да прегрешений оставление подаст душам нашим.

Песнь 1

Ирмос: Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила; воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть: препрославленный Господь, славно бо прославися.

Припев: Святый великомучениче и целебниче Пантелеимоне, моли Бога о нас.

Подвигом, мучениче, добрым подвизався, и врач изряден быв, исцели болезни моя, и обдержащий огнь орошением твоим отжени, здравие ми совершенное подавая.

Святый великомучениче и целебниче Пантелеимоне, моли Бога о нас.

Болезней избави мя лютых, о Пантелеимоне, и належащую ми немощь вскоре от мене отжени, и конечное исцеление ми даруй, яко да заступника великаго верою ублажаю тя.

Слава: Целителю душам и телесем, исцели страсти моя лютыя, телесныя же и душевныя, притекшаго, о Пантелеимоне, под кров твой спасительный, мучениче Спасов, яко да хвалами ублажаю тя.

И ныне, Богородичен: Милосерда сущи, Чистая, яко благоутробное Слово Божие родившая, исцели недуг раба Своего, и скорую даруй цельбу и здравие, верою просящему Твоея милости.

Молитва первая

О преславный мучениче и доблий воине Небеснаго Царя, Пантелеимоне всеблаженне, милостиваго Бога преизрядный подражателю, иже Христа на земли дерзновенно исповедав, и многообразныя за Него муки претерпев, неувядаемый приял еси венец на небеси, идеже вечнаго наслаждаешися блаженства, и со дерзновением Престолу Трисолнечнаго Божества предстоиши! К твоему христоподражательному состраданию по Бозе прибегаем вси мы, грешнии, и всеусердно молим тя, теплаго заступника и предстателя нашего: не престай призирати на нас, сущих в нуждах и скорбных обстояниих, и твоею молитвенною помощию и цельбоподательною силою избавляй нас присно от лютых зол, всегубительства и всякия иныя беды и болезни. Ты бо приял еси, святе, неоскудную благодать исцелений от Спаса нашего Иисуса Христа за твердую твою к Нему веру, при чистом и непорочном житии запечатленную мученичеством и многопобедною твоею кончиною, в нейже по данной ти благодати и наименован от Христа Пантелеимоном, милости тезоименитым, милующим всех, притекающих к тебе в скорбех и болезнех. Сего ради, ведуще тя милостиваго ко всем помощника и целителя, с верою взываем к тебе: услыши нас и богоприятным ходатайством твоим подавай нам вся благопотребная в житии сем и нужная к вечному спасению. Мученическим же дерзновением твоим умоли милостиваго Бога, да помилует нас, грешных и недостойных, по велицей милости Своей, да избавит от труса, потопа, огня, меча и всякаго праведнаго гнева и прещения, благовремение подвизая нас к очистительному и умилостивительному во гресех наших покаянию, ради множества щедрот Своих, да подаст всем нам безбедное, тихое и богоугодное житие и всех нас от враг видимых и невидимых да сохранит благодатию Своею и непобедимым ополчением Ангел Своих, имиже ограждаеми и наставляеми да поживем в веце сем в покаянии, чистоте и в творении богоугодных дел: да сподобимся же твоим теплым предстательством христианскую кончину улучити безболезненну, мирну, непостыдну, и избавится от козней воздушных князей тьмы и вечныя муки, и тако быти наследниками безконечнаго, всеблаженнаго Царствия. Ей, угодниче Божий! Не престай молитися за ны грешныя, да твоим ходатайством временных и вечных бед избавлени, величаем тебе, заступника нашего и молитвенника, и вечно прославляем общаго Владыку, и Господа нашего Иисуса Христа, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение со Безначальным Его Отцем и Пресвятым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

О великий Христов угодниче и преславный целебниче, великомучениче Пантелеимоне! Душею на небеси Престолу Божию предстояй и Триипостасныя Его славы наслаждаяйся, мощами же и ликом святым на земли в Божественных храмех почиваяй и данною ти свыше благодатию различная источаяй чудеса, – призри милостивым твоим оком на предстоящия люди, и честней твоей иконе умильно молящийся и просящия от тебе целебныя помощи и заступления. Простри ко Господу Богу нашему теплыя своя молитвы и испроси душам нашим оставление согрешений. Се бо мы, за беззакония наша не смеюще возвести очес наших к высоте небесней, ниже вознести глас молебный к Его в Божестве неприступней славе, сердцем сокрушенным и духом смиренным тебе, ходатая милостива ко Владыце и молитвенника за ны, грешныя, призываем, яко ты приял еси благодать от Него недуги исцеляти и страсти отгоняти. Тебе убо просим: не презри нас, недостойных, молящихся тебе и твоей помощи требующих. Буди нам в печалех утешитель, в недузех лютых страждущим врач, в напастех скорый покровитель, очесам недугующим прозрения датель, ссущим и младенцем в скорбех готовейший предстатель и исцелитель. Исходатайствуй всем вся, яже ко спасению полезная, яко да твоими ко Господу Богу молитвами получивше благодать и милость, прославим всех благих Источника и Дароподателя, Бога Единаго, в Троице Святей славимаго, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Источник: https://vmestemir.ru/articles/pravoslavie/kanonyi/kanonyi-svyatym/kanon-svyatomu-velikomucheniku-panteleimonu/

Канон святому великомученику Пантелеимону, певаемый за недужныя

Канон целителю пантелеймону текст

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Запе́в: Святы́й великому́чениче и целе́бниче Пантелеи́моне, моли́ Бо́га о на́с.

По́двигом, му́чениче, до́брым подвиза́вся, и вра́чь изря́ден бы́в, исцели́ боле́зни моя́, и обдержа́щий о́гнь ороше́нием твои́м отжени́, здра́вие ми́ соверше́нное подава́я.

Боле́зней изба́ви мя́ лю́тых, о Пантелеи́моне, и надлежа́щую ми́ не́мощь вско́ре от мене́ отжени́, и коне́чное исцеле́ние ми́ да́руй, я́ко да засту́пника вели́каго ве́рою ублажа́ю тя́.

Цели́телю душа́м и телесе́м, исцели́ стра́сти моя́ лю́тыя, теле́сныя же и душе́вныя, прите́кшаго, о Пантелеи́моне, под кро́в тво́й спаси́тельный, му́чениче Спа́сов, я́ко да хвала́ми ублажа́ю тя́.

Богоро́дичен: Милосе́рда су́щи, Чи́стая, я́ко благоутро́бное Сло́во Бо́жие роди́вшая, исцели́ неду́г раба́ своего́, и ско́рую да́руй цельбу́ и здра́вие, ве́рою прося́щему твоея́ ми́лости.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Процвела́ е́сть пусты́ня я́ко кри́н Го́споди, язы́ческая неплодя́щая це́рковь, прише́ствием Твои́м, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Разруши́в многоко́зненное мучи́тельство, страстоте́рпче, живо́т даю́щими о Христе́ по́двигами, умерщвля́ющия стра́сти отжени́ от неду́гующаго зело́, моли́твою твое́ю.

Согни́вшей злы́ми по́мыслами и де́л я́звами душе́ мое́й, сла́вне, посеще́нием твои́м да́ждь исцеле́ние, и не оста́ви мене́ поги́бнути окая́ннаго, молю́ тя.

Безбо́жия пе́шь угаси́л еси́ тече́нием крове́й твои́х, страстоте́рпче, те́мже ти́ молю́ся, огня́ боле́зни мя́ свободи́.

Богоро́дичен: Низри́ну мя́ мно́жество прегреше́ний, Чи́стая, в пучи́ну неду́гов, но Сама́, Чи́стая, окорми́ мя к тишине́ здра́вия, Богоро́дице.

[Седа́лен, гла́с 4. Подо́бен: Удиви́ся Ио́сиф

До́бляго страда́льца благоче́стия Христо́ва восхва́лим све́тло Пантелеи́мона, ве́рнии, псалмы́ и пе́ньми и пе́сньми духо́вными, и́мже мучи́тельство неви́димаго врага́ си́лою Боже́ственною попра́ся, и неду́гов исцеле́ние бога́тно от Го́спода дарова́ся, творя́щим ве́рно Боже́ственный и честны́й пра́здник его́.

Сла́ва, други́й, гла́с и подо́бен то́йже:

Ермола́я му́драго, му́чениче, слове́с послу́шал еси́ и оста́вил еси́ а́бие худо́жество земно́е, я́ко ме́рзко, я́ко не кре́пко, я́ко губи́тельно, име́я Христо́вы стра́сти, уче́ния жи́зни в се́рдцы твое́м, неисце́льно стра́ждущим здра́вие, Пантелеи́моне, да́руя. Те́мже моли́ся о творя́щих любо́вию па́мять твою́.

И ны́не, Богоро́дичен:

Треволне́нии страстны́ми, безсо́вестный а́з обурева́емь, Чи́стая, призва́ю Тя́ те́пле: да не пре́зриши мене́, окая́ннаго, поги́бнути, бе́здну милосе́рдия ро́ждши, ра́зве бо Тебе́ наде́жды не и́мам, да не враго́м у́бо обра́дование и сме́х, наде́явся на Тя́, явлю́ся, и́бо мо́жеши, ели́ко хо́щеши, я́ко Ма́ти су́щи все́х Бо́га.]

Пе́снь 4

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни Ангел, но Са́м Го́споди вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя челове́ка; те́м зову́ ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Уврачу́й неисце́льно боля́щаго мя́, безме́здный врачу́, от Бо́га дарова́ние исцеле́ний прие́мый, и не посрами́ мене́, от моего́ упова́ния с ве́рою моля́щагося ти́.

Умерщвля́ющия мя́ боле́зни, Пантелеи́моне, лечба́ми твои́ми исцели́, и ко здра́вию привлецы́, я́ко да с ра́достию и весе́лием сла́влю тя́, достоблаже́нне.

Глаго́лы моя́ боле́зненныя услы́ши, свя́те, вопию́ ти́ ра́б тво́й, я́коже дре́вле слепа́го, исцели́, молю́ся, отча́яннаго и ко а́ду прибли́жшагося.

Богоро́дичен: Я́ко все́х Влады́це с ве́рою ти́ мо́лимся, принеси́ моле́ние Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему, да от обдержа́щей беды́ изба́вит раба́ Твоего́, Чи́стая.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо Влады́ко, к светонача́льнику Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения, приведе́ние и́мамы.

Ты́ ме́ртва дре́вле воскреси́л еси́, Пантелеи́моне, та́кожде помози́ и сему́ рабу́ твоему́, мо́лимся ти́, и соверше́нное исцеле́ние тому́ вско́ре да́руй.

Цели́ти мно́гих неду́ги, с ве́рою к тебе́ притека́ющих, та́кожде и мене́ исцели́, и не посрами́ моего́ упова́ния, не постыди́ мя́, му́чениче Пантелеи́моне.

Исто́чник сы́й мно́гих даро́в Ду́ха, Пантелеи́моне, утоли́ го́ресть боле́зни моея́, и исцели́, блаже́нне, лю́те разсла́бленнаго.

Богоро́дичен: Я́ко о́гнь снеда́ет мя́, Пречи́стая Влады́чице, неду́г, от него́же изба́ви мя́, и спаси́ мольба́ми Твои́ми, я́ко Жи́знь все́х неизрече́нно ро́ждшая.

Пе́снь 6

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.

Блаже́нных наде́жд получи́в дарова́ние, и мою́ наде́жду испо́лни, внеза́пу спаси́ мя от обдержа́щия мя́ сме́ртныя боле́зни, Пантелеи́моне.

Мо́ре обурева́ет мя́ неду́гов, приста́нище тя́ ти́хое яви́ ми, свя́те, твою́ спаси́тельную по́мощь низпосла́в, вопие́т ти́ ра́б тво́й.

Уны́ния, блаже́нне, ражже́ния и пренемога́ния тяготу́ облегчи́ к твоему́ заступле́нию притека́ющаго, Пантелеи́моне.

Богоро́дичен: Те́плую Твою́, Пречи́стая, по́мощь одожди́ рабу́ Твоему́, лю́те горя́щему грехи́, и теле́сными неду́ги одержи́мому, Препе́тая.

[Конда́к, гла́с 5-й:

Подража́тель сы́й Ми́лостиваго, и исцеле́ний благода́ть от Него́ прие́м, страстоте́рпче и му́чениче Христа́ Бо́га, моли́твами Твои́ми душе́вныя на́ша неду́ги исцели́, отгоня́ при́сно борца́ собла́зны от вопию́щих ве́рно: спаси́ ны, Го́споди.

Икос:

Безсре́бренника па́мять, до́бляго страда́льца, ве́рнаго целе́бника, благоче́стно воспое́м, христолю́бцы, да прии́мем ми́лость, па́че же оскве́рнши, я́коже и а́з, своя́ хра́мы: душа́м бо и те́лом, возлю́бленнии, исцеле́ния подава́ет. Потщи́мся у́бо, ве́рная бра́тия, в сердца́х на́ших име́ти его́ кре́пость, избавля́юща от ле́сти вопию́щия: спаси́ ны, Го́споди.]

Пе́снь 7

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен.

Пребы́л еси́ неподви́жим во вре́мя муче́ния, Пантелеи́моне, те́мже лю́те одержи́маго лю́тыми боле́зньми, и бе́дствующа исцели́ раба́ твоего́, да ве́рою сла́вит заступле́ние твое́.

Ми́лостию ви́дев тя́ богатя́щася Бо́г многоми́лостивый, му́дре Пантелеи́моне, благода́ть ти́ дарова́ подава́ти исцеле́ния; те́мже ти́ молю́ся приле́жно, ума́ моего́ неду́ги исцели́.

Узы врага́ злоде́я духо́вным ору́жием, му́дре, расто́ргл еси́, те́мже мо́лимся ти́: неду́гом свя́зана и бе́дствующа исцели́ боля́щаго, да при́сно почита́ем заступле́ние твое́.

Богоро́дичен: Исцели́ сокруше́ние челове́ческое, Пречи́стая, ро́ждшая Бо́га неизрече́нно, Того́ у́бо моли́, я́ко Преблага́го, исцеле́ние ми́ пода́ти, Де́во, рабу́ Твоему́, лю́те стра́ждущему.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Да́н бы́л еси́ ве́рным огражде́ние, стена́ и врачевство́, свя́те, изря́дное, те́мже, моя́ я́звы душе́вныя, му́дре, исцели́, и облегчи́ боле́зни теле́сныя, Пантелеи́моне, лю́те обдержа́щия мя́.

К твоему́ ми́лостивому покро́ву притека́ющим отъе́млеши вся́ку боле́знь, и ны́не посети́ прибега́юща с ве́рою к тебе́, свя́те, раба́ твоего́, и изба́ви многообра́зных неду́г.

Богоро́дичен: Напра́ви, Чи́стая, к приста́нищу здра́вия неду́гом бе́дствующа, и во глубину́ погружа́ема, и не да́ждь поги́бнути ми́, Боже́ственной по́мощи твое́й любо́вию и́щуща, е́ю же ве́рные спаса́ются.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щься от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем.

Яко све́т, я́ко со́лнце возсия́л еси́, блаже́нне, луча́ми исцеле́ний все́х просвеща́я, те́мже с ве́рою мо́лимся ти: от неду́г и тя́жкия тмы́ вско́ре изба́ви лю́те обурева́емаго.

Тебе́ ны́не мо́лим, святы́й Пантелеи́моне, тебе́ припа́даем и те́пле мо́лимся, сме́ртною боле́знию одержи́маго от наве́та лю́тых неду́г посети́в исцели́, да любо́вию ублажа́ет тя́.

Де́нь возсия́й здра́вия рабу́ твоему́, лежа́щему в нощи́ лю́таго неду́га, да благода́рственным се́рдцем прии́дет в честны́й ти́ хра́м, твою́ испове́дуя благода́ть, Пантелеи́моне.

Богоро́дичен: Блага́я Влады́чице! Ма́нием Твои́м милосе́рдым приосени́ огорче́ннаго мя́ грехи́ мно́гими, и обдержа́щей мя́ боле́зни и не́мощей изба́ви, да благода́рственно ублажа́ю Тя́, Влады́чице, ю́же по достоя́нию блажа́т вси́ ро́ди.

Молитва святому великомученику и целителю Пантелеимону

О великий Христов угодниче и преславный целебниче, великомучениче Пантелеимоне! Душею на Небеси Престолу Божию предстояй и Триипостасныя Его славы наслаждаяйся, телом же и ликом святым на земли в Божественных храмах почиваяй и данною ти свыше благодатию различные чудеса источаяй.

Призри милостивым твоим оком на предстоящия люди и честней иконе умильно молящиеся и просящия от тебя целебныя помощи и заступления. Простри ко Господу Богу нашему теплые молитвы свои и испроси душам нашим оставление согрешений наших. С верою призываем имя твое, святый праведный Пантелеимоне.

Яко ты приял еси благодать от Господа Бога – недуги отгоняти и страсти исцеляти. Тебя убо просим: не презри нас, недостойных, молящихся тебе и твоея помощи требующих. Буди нам в печалех утешитель, в недузех лютых страждущим врач. Напаствуемым – скорый покровитель. Очам недугующим – прозрения датель.

В скорбях пребывающим – готовейший предстатель и исцелитель. Исходатайствуй всем вся, яже ко спасению полезная.

Яко да твоими ко Господу Богу молитвами получивше благодать и милость, прославим всех благих Источника и Дароподателя, Бога Единого, в Троице Святой славимого, Отца и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Источник: https://xn----7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_avgust/kan_9avg_panteleimon_o_bolyashih.html

Молитва великомученику Пантелеймону, святому целителю

Канон целителю пантелеймону текст

Человеку, который обласкан материальными благами, не нужна религия, и он забывает о Боге. Но Бог помнит своё чадо. На человека обрушиваются житейские неурядицы, приходят болезни. Следует смириться с промыслом Божьим.

Но это не значит, что нужно сидеть сложа руки. Необходимо бороться с бедой, опираясь на святую помощь. Покаяние и молитвы поддержат в трудную минуту.

Молитва Пантелеймону целителю — это те слова, которыми во время болезни просят о заступничестве перед Всевышним Создателем.

Никомидийский врач

В городке Никомидия в Малой Азии в 275 году в знатной семье Евсторгия и Еввулы родился мальчик. Дитя назвали Пантолеоном. Мать воспитывала ребёнка в христианской вере, но женщина рано умерла. Память cвятой церковь отмечает 30 марта. Отец отдал отрока на обучение в школу местного эскулапа Евфросина.

Врачеватель душ и тел

Юноша отличался хорошими манерами и красноречием, легко и с удовольствием познавал секреты медицинского искусства. Римский император Максимиан хотел назначить молодого целителя придворным врачом.

Однажды Пантолеона пригласил в гости христианский пресвитер Ермолай. Во время беседы будущий святой изложил благообразному доктору главные истины нового вероучения. С этой поры молодой человек каждый день приходил в дом священника и слушал рассказы об Иисусе Христе.

В один из дней юноша обнаружил на дороге мальчика, умершего от укуса ядовитой змеи. Полный сострадания, врачеватель начал молиться Спасителю и пообещал принять христианство, если усопшее дитя воскреснет. Молитва Пантелеймона целителя на выздоровление содеяла чудо, и ребёнок поднялся на ноги.

После этого случая Ермолай совершил над Пантолеоном обряд Святого Крещения. Семь дней провёл молодой человек у духовного учителя, постигая постулаты священного Евангелия. Дома новообращённый христианин стал рассказывать о Сыне Божьем своему родителю. Старый язычник вскоре тоже крестился.

Свою жизнь проповедник посвятил помощи нуждающимся людям. Он безвозмездно лечил больных, приходил в тюрьму и оказывал узникам медицинскую и духовную помощь. Оставшиеся без доходов конкурирующие врачи написали донос императору.

Христианский подвиг

Гонитель христиан Максимиан потребовал от Пантолеона отречься от веры и принести жертву идолам. В ответ страстотерпец вознёс молитвы к Спасителю и на глазах у императора исцелил расслабленного, которого не могли избавить от болезни языческие жрецы. В ярости правитель приказал казнить вылечившегося человека, а непокорного исповедника нового учения отдал на пытки.

Тело великомученика растягивали на колесе, рвали железными когтями, погружали в кипящее олово, топили в море. Но никомидийский святой оставался живым и невредимым. Спаситель помогал Пантолеону преодолеть истязания и укреплял его веру.

Затем палачи отводят свою жертву в цирк на растерзание диким зверям. Но львы и пантеры ластились у ног божьего угодника и лизали ему руки. Зрители вскочили со своих мест и начали прославлять христианского Бога.

Наконец император приказал казнить целителя, не желавшего отречься от Иисуса. Мученика привязали к оливковому дереву. Однако меч, которым воин нанёс удар, стал мягким и не причинил вреда приговорённому к смерти узнику. Легионеры отказались продолжить казнь.

В это время святому снова явился Спаситель и нарёк целителя именем Пантелеимон. Во славу Господа страстотерпкий врачеватель потребовал от солдат выполнить указ Максимиана. Когда голову отсекли, из раны вместе с кровью пролилось молоко, а дерево зацвело и покрылось плодами.

Тело казнённого хотели сжечь, но огонь не тронул его. Христиане похоронили Пантелеймона в земле, принадлежавшей схоласту Адаманту.

Почитание святого целителя

Православие чтит память врача-мученика с древних времён. С IV века возводятся церкви во имя великомученика, в которые доставляются частички мощей божьего подвижника. В алтаре соборного храма русского Свято-Пантелеймонова монастыря на Афрнской горе до сих пор хранится главная реликвия — честная глава праведника.

На Руси святой целитель почитался наравне с Николаем Угодником. Шлем киевского князя Изяслава, в крещении наречённого Пантелеймоном, украшало изображение великомученика. Российский флот одержал победы над шведами в морских сражениях при Гангаузе в 1714 году и при Гренгаме в 1720 году, произошедшие в дни памяти святого.

Пантелеймона считают не только заступником болящих, но и покровителем воинов. Это связано с толкованием имён праведника:

  1. Языческое имя трактуется как «лев во всём».
  2. Христианское имя на греческом языке означает «всемилостивый».

На российской земле почти нет храмов, в которых отсутствует икона великомученика Пантелеймона. Образ святого обладает отличительными чертами. Целителя изображают юношей с безбородым лицом в синей или зелёной рубашке. Красный или коричневый плащ собран на груди. Левая рука держит ящичек со снадобьями, в правой руке находится медицинская ложка в форме креста.

В день памяти 9 августа во всех церквях христианского мира происходит величание вмч. Пантелеймона.

«Помоги излечить болезнь мою»

Когда наступают телесные недуги, читается акафист Пантелеймону целителю о здравии болящего человека. Такая молитва очень сильная защита от хвори, если это делать в церкви перед святым образом.

Не воцерковлённые люди сталкиваются с церковными терминами, которые в обыденной жизни не употребляются, и смысл некоторых слов непонятен.

  1. Акафист — хвалебное церковное пение в честь Иисуса Христа, Богоматери или конкретного святого. Состоит из тринадцати кондаков и двенадцати икосов.
  2. Кондак — короткая часть акафиста, повествующая об эпизоде из жизни святого.
  3. Икос — расширенное прославление события, рассказанного в предшествовавшем кондаке. Кондак является темой, которую развивает икос. Икос никогда не поётся отдельно, а только после соответствующего кондака.
  4. Тропарь — небольшое песнопение, прославляющее подвиг святого или раскрывающее сущность церковного праздника.

Молитва великомученику и целителю Пантелеймону:

«Великий Христов угодник, страстотерпец и всемилостивый врач Пантелеймон. Будь милосердным к рабу Божьему (имярек), услышь вопль и стенания мои, умоли Небесного Врача тел и душ наших, Иисуса Христа, да исцелит меня от гнетущего недуга. Прими недостойные молитвы самого грешного из людей.

Обратись ко мне своим благодатным посещением. Не побрезгуй язв моих и смажь раны мои елеем милости твоей. Сподобь меня здравствовать душой и телом остаток дней при Божьей благодати, жить в покаянии и угождении Господу и принять мирный конец жизни. Угодник Божий, умоли Христа Спасителя даровать твоим заступничеством здоровье телу и спасение моей души. Аллилуйа».

После того как человек выздоровеет, в церкви заказывают благодарственный молебен, на котором читается тропарь Пантелеймону целителю. Дома читается краткий текст молитвы:

«Святый целебниче и угодниче Божий Пантелеймоне! Достойно наречен еси всемилостивым, ибо принял благодать исцелять болезни и молиться за нас.

Так и мы, недостойные, прославляем тебя пред иконой твоей за милости твои, посланные нам. Благодарим тебя и Господа нашего за благодеяния сошедшая нам. Прими сию малую благодарность и продли жизнь нашу, и подай помощи твоей.

Благодарение, слава и поклонение Отцу, Сыну и Святому Духу отныне и во веки веков. Аминь».

И чудо свершилось

С давних пор и по сей день в церковных книгах фиксируются свидетельства людей, излечившихся после молитвенных обращений к великомученику:

  1. В 1868 году в Туле девятнадцатилетний Александр заболел тифом. Медикаменты не облегчали страданий юноши. Мать попросила священника местной церкви приобщить сына Святых Христовых Таин, а ввечеру прочитала акафист перед иконой великомученика Пантелеймона. В 7 часов вечера следующего дня больной задремал. В сонном видении Саша увидел святого врача, принёсшего воду. На следующий день произошло исцеление, и тифозная горячка исчезла.
  2. В семье господ Нарышкиных воспалением лёгких заболел маленький сын Гавриил. Температура тела поднималась до 40 градусов. Врачи созванного консилиума только разводили руками не в состоянии помочь больному и предрекали скорый конец малыша. Безутешные родители обратились с молитвой к святому целителю. С этого момента ребёнок начал выздоравливать. Случай произошёл в Москве в 1879 году.
  3. В 1996 году мощи великомученика Пантелеймона доставили в Москву. Протоиерей Михаил Махов приехал в Донской монастырь поклониться реликвии и взять освящённого масла для своих прихожан. Вечером батюшка встретился со старинным другом. Оказалось, что жена приятеля больна раком. Назавтра предстояло очередное обследование. Михаил предложил супругам помазать недужную маслом из обители. Через неделю позвонил друг и поделился радостной новостью. Страшный диагноз не подтвердился.
  4. Отдыхая в Сочи в 2006 году, Ольга Сидорова поехала на экскурсию в Новоафонский монастырь. В храме батюшка рекомендовал приложить к чудотворной иконе Пантелеймона целителя платок, который поможет при заболевании. Девушка последовала совету, но с большой долей скептицизма. На следующий день после дождя Ольга упала и вывихнула колено с разрывов связок. Врачи настаивали на ампутации. Пациентка вспомнила о платке и словах монаха. Операция не потребовалась. Святой великомученик сохранил ногу и обратил молодую женщину к истинной вере.

Когда человека одолевают болячки, это означает, что Бог кричит ему: «Покайся!». Покаяться — значит, изменить себя. Больному предстоит изучить свою жизнь и образ мыслей, определить пагубные страсти и грехи. Изменение душевного состояния происходит с Божьей помощью при содействии святых угодников. Покаяться — значит, излечить себя.

Источник: https://1001molitva.ru/molitvy/velikomucheniku-pantelejmonu-svyatomu-tselitelyu.html

Канон святому великомученику и целителю Пантелеимону – Святцы

Канон целителю пантелеймону текст
Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися.

Подвигом, мучениче, добрым подвизався, и врачь изряден быв, исцели болезни моя, и обдержащий огнь орошением твоим отжени, здравие ми совершенное подавая.

Болезней избави мя лютых, о Пантелеимоне, и надлежащую ми немощь вскоре от мене отжени, и конечное исцеление ми даруй, яко да заступника великаго верою ублажаю тя.

Целителю душам и телесем, исцели страсти моя лютыя, телесныя же и душевныя, притекшаго, о Пантелеимоне, под кров твой спасительный, мучениче Спасов, яко да хвалами ублажаю тя.

Богородичен: Милосерда сущи, Чистая, яко благоутробное Слово Божие родившая, исцели недуг раба своего, и скорую даруй цельбу и здравие, верою просящему твоея милости.

Ирмос:

Процвела есть пустыня яко крин Господи, языческая неплодящая церковь, пришествием Твоим, в нейже утвердися мое сердце.

Разрушив многокозненное мучительство, страстотерпче, живот дающими о Христе подвигами, умерщвляющыя страсти отжени от недугующаго зело, молитвою твоею.

Согнившей злыми помыслами и дел язвами душе моей, славне, посещением твоим даждь исцеление, и не остави мене погибнути окаяннаго, молю тя.

Безбожия пещь угасил еси течением кровей твоих, страстотерпче, темже ти молюся, огня болезни мя свободи.

Богородичен: Низрину мя множество прегрешений, Чистая, в пучину недугов, но Сама, Чистая, окорми мя к тишине здравия, Богородице.

Кондак, глас 5-й:

Подражатель сый Милостиваго, и исцелений благодать от Него прием, страстотерпче и мучениче Христа Бога, молитвами Твоими душевныя наша недуги исцели, отгоня присно борца соблазны от вопиющих верно: спаси ны, Господи.

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.