Канон феодору тирону текст

Чтение на каждый день Великого Поста

Канон феодору тирону текст

Пусть никто не будет коварным, пусть никто не питает злобы,
пусть никто не питает яда в душе, чтобы не причащаться во осуждение.
   Святитель Иоанн Златоуст  

В пятницу первой седмицы Великого Поста после вечерни и Литургии Преждеосвященных Даров в храмах совершается молебный канон святому великомученику Феодору Тирону и благословляется в честь его коливо – рис, сваренный с медом. Празднование это установлено по следующему случаю.

В 362 году греческий император Юлиан Отступник в насмешку над христианами приказал тайно окропить идоложертвенной кровью все съестные припасы, продававшиеся на рынках Антиохии.

Отступник от христианской веры хотел таким образом осквернить верующих, которые строго постились в первую неделю Великого Поста.

Но великомученик Феодор, сожженный в 306 году за исповедание веры Христовой, явился во сне епископу Евдоксию, рассказал об этом распоряжении Юлиана и дал совет вместо оскверненной пищи употреблять в течение недели коливо.

В конце первой седмицы Великого Поста все члены Церкви Христовой исповедуются и причащаются святых Христовых Таин. Приступающий к Таинству покаяния приходит к священнику, совершающему исповедь у аналоя, и кается в своих грехах.

На аналое лежат Крест и Евангелие, символизируя невидимое присутствие Самого Бога, Которому исповедуется человек, тогда как священник является лишь свидетелем при этом Таинстве.

Священник, видя чистосердечное раскаяние человека, возлагает конец епитрахили на его приклоненную голову и читает разрешительную молитву, прощая ему грехи от имени Самого Иисуса Христа, и осеняет его крестным знамением. Поцеловав Крест и Евангелие, исповедавшийся принимает благословение от священника на причащение Святых Христовых Таин.

Песнопения 1-й седмицы Великого поста 

Креста Твоего Господи, сила великая: ибо образующе сего в себе, абие демонов крепость отражаем.

«Велика сила Креста Твоего, Господи: ибо, им себя ограждая, тотчас демонскую силу побеждаем».

Из канона пятницы первой седмицы

Велия веры исправления, во источнице пламене, яко на воде упокоения, святый мученик Феодор радовашеся: огнем бо всесожжегся, яко хлеб сладкий Троице принесеся. Того молитвами, Христе Боже, спаси души наша.

«О великие успехи веры! Посреди пламени, как в прохладной воде, святой мученик Феодор радовался: ибо, сгорев в огне, стал подобным сладкому хлебу для Троицы. Его молитвами, Христе Боже, спаси души наши».

Тропарь святому Феодору Тирону

Веру Христову яко щит внутрь приим в сердце твоем, противные силы попрал еси, многострадальче: и венцем небесным венчался еси вечно, Феодоре, яко непобедимый.

«Приняв, как щит, в сердце твоем веру Христову, вражеские силы попрал, многострадальный, и небесной вечной наградой увенчан был ты, Феодор, как непобедимый».

Кондак святому Феодору Тирону 

Об исповеди

Грехи оплаканные, исповеданные и разрешенные, уже не в нас, или не на нас.

Они тоже, что сучья, отрубленные от дерева: когда любили грехи, они были на дереве жизни нашей живыми ветвями и питались от него; когда же мы отвратились от них, стали мерзить ими, раскаялись и исповедались, – этим действием мы отсекли их от себя.

В минуту разрешения они отпали от нас. Теперь это сухие ветки, и Господь идет попалить в нас сие терпение прегрешений. Чрез разрешение грехов Он Себе приготовляет в нас достойную Себя обитель.

Святитель Феофан Затворник

Не говори: сегодня согрешу, а завтра покаюсь, но лучше сегодня покаемся, ибо не знаем, доживем ли до завтра. 

Преподобный Ефрем Сирин 

Хорошо делают те, которые, готовясь к исповеди в первый раз после долгого пребывания во грехах, находят случай предварительно переговорить с духовным отцом и рассказать ему всю историю жизни своей греховной.

Таким нет опасности забыть или пропустить что-либо в смятении во время исповеди. Всячески стоит позаботиться о полном открытии грехов своих.

Господь дал власть разрешать не безусловно, а под условием раскаяния и исповеди. 

Святитель Феофан Затворник

Если же не будем достодолжно об грехах исповедоваться, то во время исхода нашего страх некий неопределенный найдем в себе.

А нам, любящим Господа, надлежит желать и молиться, чтобы в то время оказаться непричастными никакому страху, – ибо кто тогда будет находиться в страхе, тот не пройдет свободно мимо князей адских, потому что эту боязливость души они считают за признак соучастия ее в их зле, как это в них самих есть. 

Блаженный Диадох

Когда согрешашь ты, не плачь и стенай не о том, что будешь наказан: это еще не важно; но о том, что ты оскорбил своего Владыку, который столько благ, столько тебя любит; столько заботится о твоем спасении, что и Сына Своего предал за тебя. Вот о чем ты должен плакать и стенать, и плакать непрестанно. Ибо в этом состоит исповедание. 

Святитель Иоанн Златоуст 

Пост почитай оружием, молитву – стеною, слезы – банею. 

Преподобный Нил Синайский 

Всякий грех совершается для наслаждения, и всякое прощение грехов получается через злострадание и печаль. 

Преподобный авва Фаласий 

Кто здесь не плачет о себе, тот будет вечно плакать там. Итак, необходимо плакать или здесь – добровольно, или там – от мучений. 

Преподобный авва Арсений

Чин исповеди 

Исповедуюся Господу Богу Вседержителю, в Святой Троице славимому и поклоняемому Отцу, и Сыну, и Святому Духу…, во всех моих грехах, зле мною, содеянных мыслью, словом, делом и всеми моими чувствы.

Согрешил я пред Господом и Спасителем моим неблагодарностью, маловерием и неверием. – Каюсь, Господи, помилуй, прости и спаси! 

Согрешил вероломством и неверностью, непостоянством в добродетели, легкомыслием, суетностью, тщеславием, боязливостью, ропотом, унынием, малодушием. – Каюсь, Господи, помилуй, прости и спаси! 

Согрешил я Господи: самолюбием, гордостью, унижением других, завистью, ненавистью, злобою, ехидством, грубостью, дерзостью, жестокостью. – Каюсь, Господи, помилуй, прости и спаси! 

Согрешил объядением, пьянством, курением, леностью, похотью, блудом, нечистотою. – Каюсь, Господи, помилуй, прости и спаси! 

Согрешил своенравием, самочинием, непослушанием, неповиновением, строптивостью нрава. – Каюсь, Господи. Помилуй, прости и спаси! 

Согрешил корыстолюбием, скупостью, жадностью, лживостью, лукавством, клеветою, придирчивостью, божбою, лицемерием. – Каюсь, Господи, помилуй, прости и спаси! 

Согрешил похищением, татьбою, присвоением чужого, утаением найденного, обвешиванием и обманом в купле и продаже, поблажкою и потворством грехам и преступлениям. – Каюсь, Господи, помилуй, прости и спаси! 

Согрешил я, Господи: суетным провождением времени, пустословием, празднословием, сквернословием, игрою в карты, страстью и чтению пустых книг, нерадением к чтению Священного Писания и других духовных и душеполезных книг. – Каюсь, Господи, помилуй, прости и спаси! 

Согрешил недоброжелательством, зложелательством, злорадством, злопамятством… Каюсь, Господи, помилуй, прости и спаси! 

Согрешил небрежностью к молитве как к церковной , так и домашней, суеверием, гаданием. – Каюсь, Господи, помилуй, прости и спаси! 

Согрешил недобросовестным исполнением служебных обязанностей, роскошью, неуважением к старости, оскорблением родителей, придумыванием извинения своим грехам и самооправданием вместо самоосуждения и самообличения…, подстрекательством на зло, проклятием на ближнего, ругательством, убийством … … – Каюсь, Господи, помилуй, прости и спаси! 

Каюсь во всех беззакониях своих, горько сокрушаюсь о согрешениях и впредь, при Божией помощи, буду от них блюститься. 

Прости меня, отче честный, и будь мне свидетелем в день суда против обличителя моего диавола, что все сие я исповедал и, по данной тебе от Бога власти прощать кающимся грехи, разреши от них, и помолися, да управит Господь путь мой во спасение.

Житие святого великомученика Феодора Тирона

Великомученик Феодор Тирон был войном в городе Аласии Понтийской области в Малой Азии, под начальством некоего Врника. Его принуждали принести жертву идолам. Святой Феодор твердо, во всеуслышание исповедал свою веру во Христа Спасителя. Начальник дал ему несколько дней на размышление, во время которых Святой Феодор усиленно молился.

Его обвинили в поджоге языческого храма, и бросили в темницу на голодную смерть. Там ему явился Господь Иисус Христос, утешил и подкрепил его. Привезенный к правителю, Святой Феодор еще раз смело и безбоязненно исповедал свою веру, за что был предан новым истязаниям и осужден на сожжение.

Мученик Феодор без трепета взошел на костер и с молитвой и славословием предал свою святую душу Богу.

Это произошло около 306 года при Римском императоре Галерии. Неповрежденное огнем тело святого Феодора было погребено в городе Евхаитах, недалеко от Амасии. Впоследствии мощи его были перенесены в Царьград, в храм, освященный во имя его. Глава же его находится в Италии, в городе Гаэте.

Спустя 50 лет после мученической кончины святого Феодора, император Юлиан Отступник (361 – 363), желая надругаться над христианами, приказал градоначальнику Константинополя окроплять в первую седмицу Великого Поста все съестные припасы на рынках идоложертвенной кровью.

Святой Феодор, явившись во сне архиепископу Евдоксию, повелел ему объявить всем христианам, чтобы никто не покупал ничего на рынках, а ели вареную пшеницу с медом – коливо (кутью или сочиво). В память этого события Православная Церковь ежегодно совершает празднование в субботу первой недели Великого Поста.

В навечерие субботы, в пятницу, на Божественной Литургии Преждеосвященных Даров после заамвонной молитвы читается канон молебный Святому Великомученику Феодору, составленный преподобным Иоанном Дамаскиным. После этого коливо благословляется и раздается верующим.

Празднование великомученику Феодору в субботу первой седмицы Великого Поста описывал патриарх Константинопольский Нектарий (381 – 397). 

Настольная книга священнослужителя, Т. II

Назад к списку

Источник: http://hram-troicy.prihod.ru/articles/view/id/36668

Молебный канон святаго Феодора Тирона. Пятница 1 седмицы поста

Канон феодору тирону текст

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй, (трижды). Сла́ва, и ны́не:

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Го́споди поми́луй, (12 раз). Сла́ва, и ны́не:

Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему.

Псалом Давиду, егда́ гоняше его Авессалом, сын его, 142

1Го́споди, услы́ши моли́тву мою́, внуши́ моле́ние мое́ во и́стине Твое́й, услы́ши мя в пра́вде Твое́й 2и не вни́ди в суд с рабо́м Твои́м, я́ко не оправди́тся пред Тобо́ю всяк живы́й. 3Яко погна́ враг ду́шу мою, смири́л есть в зе́млю живо́т мой, посади́л мя есть в те́мных, я́ко ме́ртвыя ве́ка. 4И уны́ во мне дух мой, во мне смяте́ся се́рдце мое́.

5Помяну́х дни дре́вния, поучи́хся во всех де́лех Твои́х, в творе́ниих руку́ Твое́ю поуча́хся. 6Возде́х к Тебе́ ру́це мои́, душа́ моя́, я́ко земля́ безво́дная Тебе́. 7Ско́ро услы́ши мя, Го́споди, исчезе́ дух мой, не отврати́ лица́ Твоего́ от мене́, и уподо́блюся низходя́щым в ров. 8Слы́шану сотвори́ мне зау́тра ми́лость Твою, я́ко на Тя упова́х.

Скажи́ мне, Го́споди, путь во́ньже пойду́, я́ко к Тебе́ взях ду́шу мою́. 9Изми́ мя от враг мои́х, Го́споди, к Тебе́ прибего́х. 10Научи́ мя твори́ти во́лю Твою́, я́ко Ты еси́ Бог мой. Дух Твой Благи́й наста́вит мя на зе́млю пра́ву. 11И́мене Твоего́ ра́ди, Го́споди, живи́ши мя, пра́вдою Твое́ю изведе́ши от пе́чали ду́шу мою́.

12И ми́лостию Твое́ю потреби́ши враги́ моя́ и погуби́ши вся стужа́ющыя души́ мое́й, я́ко аз раб Твой есмь.

Сла́­ва Отцу́ и Сы́­ну и Свя­то́­му Ду́ху, и ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

Алли­лу́иа, алли­лу́иа, алли­лу́иа, сла́­ва Те­бе́, Бо́­же. (три́жды)

И абие тропарь, глас 2:

Ве́лия ве́ры исправле́ния, / во исто́чнице пла́мене, я́ко на воде́ упокое́ния, / святы́й му́ченик Фео́дор ра́довашеся: / огне́м бо всесожже́гся, / я́ко хлеб сла́дкий Тро́ице принесе́ся. / Того́ моли́твами, Христе́ Бо́же, / спаси́ ду́ши на́ша.

Слава. И ныне, Богородичен:

Вся па́че смы́сла, / вся пресла́вная Твоя́, Богоро́дице, та́инства, / чистоте́ запеча́танной, и де́вству храни́му, / Ма́ти позна́лася еси́ нело́жна / Бо́га ро́ждши и́стиннаго. / Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Песнь 1

Ирмос: Во́ду проше́д я́ко су́шу, / и еги́петскаго зла избежа́в, / изра́ильтянин вопия́ше: / Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Святый великомучениче Феодоре, моли Бога о нас!

Бо́жия тя рачи́теля, Фео́доре, ве́дый / и любо́вию неизбе́жною твое́ю запе́нся, / ду́шу же и те́ло, и словеса́ похва́л возлага́ю.

Писа́шеся повеле́ние богоме́рзкое, / же́ртву и́долом, а не Живо́му Бо́гу приноси́ти, / но приведе́н был еси́, не пожря́й страстоте́рпче, / Бо́гу же имы́й приведе́н бы́ти.

Слава: Раче́нием Боже́ственным пригвожде́н, Бо́га Вы́шняго / Сы́ну Единоро́дному, Фео́доре му́чениче вво́инился еси́, / и по́честей не погреши́л еси́.

И ныне, Богородичен: Чи́ни Тя а́нгелов и челове́ков Безневе́стная Ма́ти / восхваля́ют непреста́нно: / Соде́теля бо сих, я́ко Младе́нца / во объя́тиих Твои́х носи́ла еси́.

Песнь 3

Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, / Ты еси́ свет омраче́нных, / и пое́т Тя дух мой.

Пе́ние из усте́н мои́х, / и из боле́зненныя души́ мольбу́ приношу́, / ю́же уще́дри, страстоте́рпче Фео́доре.

Плоть покори́л еси́ Самоде́ржцу, сла́вне му́чениче, уму́, / и обои́ми угожда́еши Созда́вшему.

Слава: Стал еси́ на суди́щи мучи́тельском, / Христа́ Царя́ богосло́вя, / жре́ти бо скве́рным отре́клся еси́, Фео́доре.

И ныне, Богородичен: Тя вси стяжа́хом прибе́жище и сте́ну при́сно христиа́не; / Тя славосло́вим немо́лчно, Безневе́стная.

Песнь 4

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, / смотре́ния Твоего́ та́инство, / разуме́х дела́ Твоя́ / и просла́вих Твое́ Божество́.

Та́ин Боже́ственных вкуси́в, в ра́зуме, му́чениче Фео́доре, / непосты́дную про́поведь Бо́жия рожде́ния испове́дал еси́.

Стра́стное божество́ непщева́ху, страсте́м служа́щии, / и́хже ду́хом изобличи́л еси́, / страда́льче Фео́доре, просвеща́емь.

Слава: Изба́вителя моли́твою, тебе́ воспева́ющим, блаже́нне Фео́доре, / от разли́чных обстоя́ний и страсте́й бы́ти мо́лим.

И ныне, Богородичен: Клас возрасти́вшая животворя́щий, неора́нная ни́во, / подаю́щий ми́рови жизнь, Богоро́дице, / спаси́ пою́щия Тя.

Песнь 5

Ирмос: У́тренююще вопие́м Ти, / Го́споди, спаси́ ны, / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы.

Люби́те возлюби́вшаго Го́спода, / возглаша́л еси́ страда́льче Фео́доре, / стра́ждущим с тобо́ю му́чеником.

Я́ко ре́вностию страстоте́рпче разжиза́яся се́рдцем, / боги́ню лжеимени́тую с тре́бищем попали́л еси́.

Слава: Си́лою непобеди́мою, Фео́доре страстоте́рпче, / ва́рварскую де́рзость, / и моя́ стра́сти погуби́.

И ныне, Богородичен: Де́ву по рождестве́ пое́м Тя, Богоро́дице, / Ты бо Бо́га Сло́ва пло́тию ми́рови родила́ еси́.

Песнь 6

Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се, / мно́га бо беззако́ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ся, / к Тебе́ бо возопи́х, / и услы́ши мя, / Бо́же спасе́ния моего́.

Коль сла́бое, коль немощно́е, бого́в су́етных шата́ние! / На отмще́ние свое́, челове́ком моля́шеся в стоя́нии побежда́емое, / нело́жных му́чеников пропове́дающих и́стину. [Дважды.]

Слава: Укрепи́вся си́лою Бо́жиею, му́чеников сла́во Фео́доре, / му́ки злочести́вых, младе́нец стреля́ния зрел еси́ блаже́нне, / ве́чнующее бу́дущих предзря́.

И ныне, Богородичен: Да изба́вимся от лю́тых прегреше́ний / моли́твами Твои́ми, Богороди́тельнице Чи́стая, / и да улучи́м Всечи́стая Боже́ственнаго осия́ния, / из Тебе́ неизрече́нно воплоти́вшагося Сы́на Бо́жия.

Кондак, глас 8:

Ве́ру Христо́ву я́ко щит внутрь прии́м в се́рдцы твое́м, / проти́вныя си́лы попра́л еси́, многострада́льче, / и венце́м небе́сным венча́лся еси́ ве́чно, Фео́доре, я́ко непобеди́мый.

Песнь 7

Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы / в Вавило́не иногда́ / ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Ура́нен был еси́ те́лом, / за ура́неннаго Сло́ва пло́тию нас ра́ди, / и Сему́ благода́рственно веселя́ся возопи́л еси́, страстоте́рпче Фео́доре: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Я́ко во гро́бе положи́ся, и во́лею запечатле́ся Изба́вителю всех, в темни́це запечатле́нной / всели́лся еси́ вопия́, страстоте́рпче Фео́доре: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Умерщвле́н быв, и стра́сти плотски́я произволе́нием оттря́с, / не сне́дию, страстоте́рпче, но любо́вию Боже́ственною пита́яся пел еси́: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Слава: В темни́це страстоте́рпче, я́коже в пещи́ ю́ноши иногда́, / Еди́н нетле́нныя Тро́ицы тебе́ укрепля́ет, ви́ден быв, вопию́ща: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

И ныне, Богородичен: На́ше спасе́ние, я́коже восхоте́л еси́, Спа́се, устро́ити, / во утро́бу Де́вы всели́лся еси́, / Ю́же ми́ру предста́тельницу показа́л еси́, / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмос: Седмери́цею пещь халде́йский мучи́тель / Богочести́вым неи́стовно ражже́, / си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, / Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Ослепле́н умо́м, беззако́нных нача́льник, / богочести́ву тебе́ нечести́вно претя́ше: / что всу́е на челове́ка ну́ждею уме́рша, безу́мне, возложи́л еси́ наде́жду? / Но ты возопи́л еси́: / о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Я́ко смы́сленный и прему́дрый строи́тель благода́ти, / да́нною тебе́ от Бо́га благода́тию, / возопи́л еси́, Фео́доре, повелева́ющему нечести́вно: / сей студ мне и пою́щим бу́ди. / О́троцы благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Слава: Ю́ношески подвиза́лся еси́, де́рзостно изобличи́л еси́: / что безу́мствуеши, – мучи́телю взыва́л еси́, / – повелева́я тва́рем служи́ти ло́жно, оста́вльшим Созда́вшаго? / Но аз воспева́ю: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

И ныне, Богородичен: Плотски́ми изображе́ньми, и разли́чными гана́нии, / и знамена́тельными и образи́тельными изрече́ньми, / Твое́ предвеща́ху богоглаго́ливии Рождество́, / преесте́ственное и чу́дное, Де́во, / те́мже Тя веселя́щеся благоче́стно восхва́ляем, / Христа́ превознося́ще во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Тя Неискусобра́чную Ма́терь Бо́га Вы́шняго, / Тя па́че ума́ ро́ждшую сло́вом вои́стинну Бо́га, / вы́шшую пречи́стых сил, / немо́лчными славословле́нии велича́ем.

Вещество́ муче́ния твоего́ Бо́жие, Фео́доре, жела́ние. / Те́мже ти и вещество́ бысть веще́ственному те́ло огню́: / и́мже к Боже́ственному ра́дуяся огню́ изше́л еси́, / страстоте́рпче уго́дниче Бо́жий Фео́доре.

Му́чениче всече́стне, попали́в, не попали́лся еси́: / ты бо пре́лесть попали́л еси́, / Бо́гу же предстои́ши живы́й, / и в Нем му́ченически веселя́ся, / страстоте́рпче и уго́дниче Фео́доре.

Слава: Еди́наго Тя зна́ем Христа́, еди́наго от Тро́ицы, / во двою́ соверше́нну естеству́, / лю́ди Твоя́ спаси́ сия́, / я́же стяжа́л еси́ честно́ю Твое́ю кро́вию, / Фео́дора страстоте́рпца моли́твами.

И ныне, Богородичен: Тя неви́димаго Бо́га носи́вшую объя́тии, / на небесе́х воспева́емаго от всея́ си́лы: / и Тобо́ю нам да́руемое вы́ну спасе́ние / во обстоя́нии велича́ем.

Окончание канона

И творим три поклоны великия, с молитвою святаго Ефрема, и прочих 12:

Го́споди и Влады́ко живота́ моего́, дух пра́здности, уны́ния, любонача́лия, и праздносло́вия не даждь ми. (Поклон.)

Дух же целому́дрия, смиренному́дрия, терпе́ния, и любве́, да́руй ми рабу́ Твоему́. (Поклон.)

Ей, Го́споди Царю́, да́руй ми зре́ти моя́ прегреше́ния, и не осужда́ти бра́та моего́, я́ко благослове́н еси́ во ве́ки веко́в, ами́нь. (Поклон.)

Таже малых 12, глаголюще на кийждо поклон: Бо́же, очи́сти мя гре́шнаго.

И паки последи молитву всю:

Го́споди и Влады́ко живота́ моего́, дух пра́здности, уны́ния, любонача́лия, и праздносло́вия не даждь ми. Дух же целому́дрия, смиренному́дрия, терпе́ния, и любве́, да́руй ми рабу́ Твоему́. Ей, Го́споди Царю́, да́руй ми зре́ти моя́ прегреше́ния, и не осужда́ти бра́та моего́, я́ко благослове́н еси́ во ве́ки веко́в, ами́нь. (И поклон един великий.)

Достойно есть яко воистинну блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честне́йшую Херуви́м / и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, / без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, / су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Го́споди поми́луй, (трижды.) Сла́ва, и ны́не:

Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитв ради Пречистыя Твоея Матере, преподобных и богоносных отец наших, святаго великомученика Феодора Тирона и всех святых помилуй нас. Аминь.

Источник: https://xn----7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/post_tr/text/kanon_feodoru_tironu.html

Канон святому великомученику Феодору Тирону – Святцы

Канон феодору тирону текст
Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Божественным подвигом, мучениче Христов, подвигся и течение скончав, веру соблюл еси Божественную, правды обрел еси венец.

Преестественну славу от Христа приим, страстотерпче, землю всю обходиши, избавляя вся, верою с благоговением к тебе притекающия.

Небесный, славне, ликовник, со безплотными сый, на земли призывающия тя от бед и напастей избавляй.

Богородичен: Премудрость и Слово Отчее несказанно рождшая, души моея лютую исцели язву и сердца болезнь укроти.

Ирмос:

Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси Свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Огнь мучений тя не устраши, темже огнь напастей к тебе прибегающим утишаеши, Феодоре.

Избави молитвами твоими одержащия мя печали, мучениче Христов, все углаждая житейское стропотство.

Все сердце мое и помышление простираю к тебе и душу, твоея, страстотерпче, помощи требуя.

Богородичен: Устави непостоянное помышлений моих смущение, Мати Божия, еже к Сыну Твоему направляющи движение.

Седален, глас 4

Мученическими добротами украшен, Царю Небесному, мучениче, радуяся, венценосец предстоиши, Феодоре: на крест бо воздвижен был еси Его ради и гвоздей пригвождение, и воловых жил, и ногтей, и очных зениц извертение претерпел еси твердо. Темже тя верою почитаем, превеликий.

Слава, и ныне, богородичен: Иже на престоле херувимстем седяй и в недрех Отчих водворяяся, яко на престоле святем седит Своем, Владычице, в недрех Твоих: воплощся бо Бог воистинну, воцарися над всеми языки, и разумно ныне поим Ему. Егоже умоли спастися рабом Твоим.

Крестобогородичен: Иже от Безначальнаго Отца рожденнаго напоследок Тя плотию рождшая, на Кресте висяща, зрящи, Христе, — увы Мне, любезнейший Иисусе, — вопияше, — како славимый яко Бог от ангел, от беззаконных ныне человек, Сыне, хотя, распинаешися? Пою Тя, Долготерпеливе.

Икос:

На престоле света Носимаго, благодарственно верою воспеваем Тя, яко дарование божественное даровал еси — добляго во страдании Феодора, в житии треблаженнаго, яко поборника сущаго истины, благочестивым помыслом Тя желающа, Христе, крепка победителя на льстиваго, яко непобедимый.

Светилен

Искусився, якоже злато, огнем и муками, достоин явился еси дар Бога Вышняго, Феодоре страстотерпче, о нас ныне молися.

Слава, и ныне, богородичен: Державным Твоим покровом от врагов навета нас, Чистая, Твоя рабы, сохрани вся невредимы, Тя бо стяжахом, едину прибежище в нуждах.

Источник: https://svyatsy.org/akafisty-i-kanony/kanony-svyatym/kanon_svyatomu_velikomucheniku_feodoru_tironu/

Канон первый святому великомученику Феодору Тирону

Канон феодору тирону текст

Творение преподобного Иоанна Дамаскина

Молитва Феодору Тирону: текст на русском, о чем молятся святому

Канон феодору тирону текст

Все знают, как нелегко бывает, когда вдруг возникают вещественные трудности. Полная связь других заморочек с средствами явна, потому и решить их бывает трудно. Когда происходит схожее, помогает молитва Феодору Тирону, позволяющая узреть выход из таковых ситуаций.

С самых первых дней возникновения православия и по сию пору были и есть христианские подвижники, которые вознеслись при помощи веры и силы духа над лишениями и своими страданиями. О их помнят верующие, их имена увековечены в Писании и религиозной литературе. Св. страдалец Феодор был таковым бойцом, посвятившим свою жизнь ревностному служению христианству.

Как быть при дилеммах, связанных с деньгами?

До этого всего, не нужно унывать и давать шанс нехорошему самочувствию. Успокоиться и утешиться поможет впору и с душой прочитанная молитва. Общение с Господом постоянно действует целительно. Недозволено расставаться с идеей о удачливости дела.

Если неувязка имеет финансовую расцветку, то священнослужители советуют обращаться к святому Феодору Тирону. Считается, что праведник содействует возвращению утерянных вещей либо даже похищенных. Перед конкретным воззванием, произносится «Отче наш» и только опосля — молитвенные слова.

В чем помогает молитва феодору тирону

Верующие часто обращаются к страдальцу, прося посодействовать святого Тирона в последующих противных ситуациях:

  • депрессивное состояние и пошатнувшаяся от этого вера;
  • трудности денежного плана;
  • случившаяся кража кошелька и другого имущества;

Житие Феодора Тирона

До наших дней сохранилась информация о главных вехах жизни Тирона, изложенная тщательно в его житие. 4-ый век все еще был полон кровавых столкновений, в том числе и были беспощадные гонения, направленные на христиан. Конкретно в эти годы выпало жить святому. Он служил в армии, был великодушного происхождения, предки его числились почетаемыми людьми в г. Амасии.

В тот период по императорскому велению христиан стали против воли приводить к идолопоклонству. Их вынуждали поклоняться истуканам из камня и носить на алтари жертвы. Несогласных кидали в темницы, глумились и лишали жизни.

О данной для нас ситуации прослышали в том легионе, где находился парень Феодор. Будучи христианином, он открыто осудил такие деяния, за что был поставлен перед условием отступиться от собственной веры.

Отвели юному человеку всего некоторое количество дней для того, чтоб он поразмыслил над ситуацией. Боец всегда молился и в один прекрасный момент, выйдя на улицу, следил процессию бредущих под римским конвоем христиан. Дойдя до городской площади, увидел там мощное оживление.

В воздвигнутый язычниками храм, хитроглазый жрец призывал войти на поклон и жертвоприношение к истуканам.

Феодор не сдержался и под покровом ночи сжег языческое сооружение. Храм горел очень и к рассвету от него практически ничего не осталось. Тем в души почти всех влезли сомнения, почему же настолько могущественные божества протцов не уберегли собственный дом.

Тяжкие тесты св. Феодора

Вышло так, что власти прознали, кто поджег их святыню. Его сдали рядовые язычники фанатики. Парень был брошен в тюремные застенки.

Глава городка повелел не подкармливать его ничем и дождаться истязающей погибели.

Но, любой раз, когда охрана приходила поглядеть не погиб ли злосчастный от истощения, они повсевременно удивлялись его расцветающему и здоровому виду. Это Иисус являлся голодному ночкой и крепил его веру.

Недовольные власти подвергли Феодора множественным пыткам, но он не поддавался и дух его сломить не удавалось. Видя это, градоначальник Амасии повелел разжечь большой костер и спалить стойкого христианина живьем. Настолько ужасная участь грядущая Феодору его никак не устрашила, он молился Богу, посылая благодарности Христу, умер в бушующем пламени.

Существует предание, что тело осталось нетронутым огнем. Схожее волшебство почти всех язычников направило тогда в веру в Христа.

Целые останки убиенного захоронила благовоспитанная Евсевия поблизости родного города. Позднее часть из их была переправлена в Константинополь, а иная, конкретно голова, в Италию, где и находится эта святыня по сей денек.

Апокриф

О христианских подвигах св. Феодора Тирона сложен апокриф. В нем представляется парень борющимся со ужасным змеем. Данный текст можно именовать отрывком, в каком поведано о претерпеваемых святым муках. Само житие лишь слегка обрисовывается в исходной части апокрифа. Имя святого, как понятно, Феодор, а вот слово Тирон имеет значение новобранец, потому что юноша прослужил недолго.

Весь сюжет стал источником вдохновения для богомаза Н. Савина. Им была сотворен образ «Волшебство Феодора Тирона о змие» (пер. пол. 17-го в). икону по композиции время от времени именуют мозаичной, потому что в ней просматривается сходу несколько сюжетов.

Икона и денек памяти

Центральная часть святого вида представлена женской фигурой, которую пробует унести крылатый змей. В правой части в окружении гадов в колодезной яме — мама страдальца.

По левую сторону королевская чета смотрит за схваткой Феодора с аспидом о нескольких головах. Нижняя часть ярко повествует о освобождении мамы и о том, что ангел с небес принес корону для фаворита.

По традиции герой изображен воякой с копьем и в соответственной форме.

Считается, что молитва Феодору Тирону делает человека жестким в собственных убеждениях, охраняет семейное благополучие, преграждает путь искушениям и дурным мыслям.

Денек ангела по старенькому стилю в феврале 17 или 18, а по новенькому — 01.03. (вис.) и 02.03. (невис.). Празднование св. страдальцу проводится в 1-ую субботу Величавого поста.

И вся эта неделька носит заглавие Федоровой седьмицы. Для всех православных Федоров — это Денек ангела, когда можно заказать молебенный канон.

Кроме него есть и тропари, помогающие людям в собственном воззвании к страдальцу.

Заключение

Посылать молитву свою Феодору Тирону святому страдальцу можно при всякой неудаче, случившейся с злосчастным человеком. Но почаще всего обращаются по определенным ситуациям и ухудшению положения:

  • если вдруг кого-либо обокрали и есть огромное желание наказать вора;
  • неожиданно обвалилась бедность, разорение;
  • в семье нередко вспыхивают ссоры по пустякам;
  • верующий ощущает, что в связи с отчаянием и томным положением, теряет былую веру в Господа.

Во всех вариантах нужно читать молитвенные тексты с усердием и духовным рвением к Богу.

Источник: tayniymir.com

Источник: https://potokudach.ru/jezoterika/zagovori/molitvi/molitva-feodoru-tironu-tekst-na-russkom-o-chem-moljatsja-svjatomu/

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.