Канон о здравии

Канон за болящего, о здравии и исцелении для чтения дома

Канон о здравии

К сожалению, любому из нас время от времени доводится сталкиваться с таким выбивающим из колеи и печальным явлением, как заболевание близкого человека. Верующий христианин в таком случае, кроме обеспечения медицинской квалифицированной помощи, в обязательном порядке постарается помочь заболевшему и поддержать его духовно. О том, как это происходит, читайте далее.

  • Молитвенные правила за болящего
  • Болезнь с позиции православия
  • Болезни для праведников
  • Когда мы будем услышаны
  • Как молитва помогает исцелению

Молитвенные правила за болящего

Вполне понятно то, что молитвенные правила мы стараемся выбирать самые проверенные и подходящие, текст которых больше всего подчеркивает наше воззвание к Богу именно с просьбой ниспослать здоровье тому, кого мы так сильно любим. К таким текстам относят:

  • каноны;
  • молитвы;
  • акафисты.

В числе таких молитвенных воззваний особенно отличается составленный церковными авторами-христианами церковный молебный канон за болящего — православное гимнографические поэтическое произведение, которое можно читать и в храме, и келейно (на домашней молитве). Возношение молитв о здравии болящего владеет особой силой, и случаи исцеления болящих по молитвам их родственников многократно это подтверждали.

Болезнь с позиции православия

Болезни вошли в нашу земную жизнь в результате грехопадения наших прародителей и изгнания их из Рая для прохождения определенных жизненных уроков.

И до того времени, пока Господь снова не придет к нам, пока не пройдет Страшный Суд и пока не созданы, по обетованию Божьему, новая земля и новое небо, куда Господь вернет Свое присутствие и принесет Свой Горний Иерусалим, Царство Свое, где водворится вечно блаженная радость совместной жизни с Всесвятой Троицей, нашим Создателем, болезни останутся постоянными попутчиками человека.

Недуги попускаются Всевышним с разнообразными целями:

  • одному — как вершину славы (Так было с преподобным Амвросием Оптинским);
  • другому — в качестве наказания за содеянный грех;
  • третьему — для вразумления.

Как бы то ни было, в каждом случае болезнь — это свидетельство посещения Божия, выражение заботы Его о падшем человеке.

Как свидетельствуют апостолы Христовы, воля Господня неизменно направлена к тому, чтобы все без исключения люди достигли познания истины и спаслись (1 Тим. 2:4).

Псалмопевец Давид — один из ветхозаветных пророков — открывает нам, что «все пути Божии — это милость и истина».

Последняя фраза — это буквально ключ к пониманию любого события в нашей жизни: наша ли это болезнь, недуг близкого или любимого человека.

Что бы ни произошло, это — либо милость со стороны Бога, направленная на то, чтобы человек покаялся и стал способен принять жизни в Царстве любви вместе со всеми святыми и умершими родственниками, которые уже Там, или это истина, когда болезнь является естественным результатом каких-то неправильных, часто связанных действий (например, язва желудка из-за невоздержания в еде).

Однако если цель, с которой было попущено конкретному человеку страдание от заболевания своего или ближнего, достигнута, то Отец Небесный может излечить болящего.

В любых обстоятельствах своей жизни христианин должен научиться осознавать, с какой целью Создатель попускает злое или доброе в его жизнь. Это утверждение относится и к немощам и болезням.

Следует верно выслеживать в себе духовную причину, того, почему Господь посылает нам те или иные физические страдания. Господь — это безгранично любящий нас Отец Небесный, и Он не желает, чтобы Его дети переносили болезни и страдания.

Но любвеобильный Господь знает, что хвори зачастую становятся хорошим средством от грехов, и по этой причине ради нашего вечного блага Он попускает нам болезни.

Болезни для праведников

Священное Писание свидетельствует о том, как люди Божии, переносили различные тяжкие болезни:

  • сын Авраама Исаак, который был праотцом Христа Иисуса, много лет был слепым;
  • пророк Елисей заболел хворью, «от которой умер» (4 книга Царств. 13:14);
  • Лазарь, любимый ученик и друг Христа Иисуса, заболел непонятной болезнью, от которой впоследствии умер, Спаситель сказал, что эта болезнь «к славе Божией», а все мы помним, как эта слава проявилась — Спаситель воскресил Лазаря, который еще очень долго жил и был одним из первых священников (Иоан. 11:4).

Ну и, конечно, нельзя не вспомнить Иова Многострадального, которому болезнь и множество скорбей были попущены для того, чтобы показать всю красоту и силу духа этого человека и посрамить дьявола, после чего Бог исцелил Своего человека и подарил ему еще больше благ, чем тот имел до болезни (Иов.19:25−27).

Когда мы будем услышаны

Мы очень часто думаем, что если продолжительное время творить молитву, да еще при этом какими-то особо «сильными» молитвами, то Царь Небесный смилуется над всеми — и над просящими, и над болящими, и подаст исцеление.

Поэтому люди читают канон за болящего полный текст, потом еще акафист, а потом еще Псалтирь… Но вот проходит пара недель, результатов люди не видят, считают, что это все «не работает» и уходят во что-нибудь в другое, например, к знахарям, целителям.

А это уже гарантия того, что все точно будет плохо.

Не в своем многословии мы будем услышаны, а лишь тогда, когда в результате долгой молитвы принесем те духовные плоды, которых от нас ждет Господь и для восполнения которых и попустил нам болезнь.

Поэтому каждый должен не с унынием и отчаянием воспринимать каждое свое заболевание или болезнь близкого, а с упованием на то, что она необходима для спасения души, чтобы та была способна жить в Царстве Божием.

Будем всегда испрашивать у Господа вразумление, чтобы Он помог это правильно понять, все уяснить, дабы не противиться нам воле Отца Небесного, но постигать ее, следовать ей, приближая тем самым врачевание — прежде всего души, а в дальнейшем и тела.

Как молитва помогает исцелению

«Просите — и будет вам», — обещает нам Христос. Именно поэтому мы и читаем канон за болящего об исцелении, возносим молитвы.

Как известно, в ранних христианских общинах, когда люди переживали великое вдохновение от недавних, буквально «свежих» евангельских событий, хватало чтения лишь одной молитвы, которую научил людей возносить сам Сын Божий («Отче наш»).

Но со временем этот первый энтузиазм веры стал оскудевать.

Вскоре в Церковь Христову стало прибывать множество людей, бывших язычников или многобожцев, для которых было невозможно сразу побороть свои прежние вредные привычки и страсти, тогда и возникла потребность в усилении и укреплении молитвы.

Обнищание веры уже в первые годы христианства замечал святой Христов апостол Павел. О печальном духовном состоянии многих людей, в том числе критян, коринфян, греков, римлян, он описывает в своих Посланиях. По этой причине апостол заповедует непрестанно молиться каждому верующему, чтобы иметь через молитву постоянного Богообщение.

Канон, чтимый за болящих, а также акафисты и молитвы, причем неважно — на русском языке или славянском, полезно именно потому, что воссоединяет человека с живущей и исцеляющей благодатью Божией, которая постепенно очищает его от греха. А именно он и является в основном причиной любого заболевания. Канон о здравии болящего успокаивает больного и молящегося, дарует им надежду на самое скорое исцеление.

Даже если мысли молитвенника витают где-то далеко, необходимо обязательно найти в себе силы и пусть даже механически начать чтение канонов и молитв. Господь обязательно благословит усердие и пошлет вдохновение. Тогда и слова, которые веками даровали утешение каждому, кто их произносил, обязательно обнаружат свое благотворное влияние и на вас, и на болящего.

Есть множество случаев, когда молитва за болящего — канон, акафист, просто короткая молитва — поднимали с одра болезни даже безнадежных больных. Тому свидетельство — множество отзывов на православных форумах, сайтах и группах в социальных сетях.

Иногда человек не всегда может даже осознать, что он выздоровел неслучайно. Господь часто действует тайно, тихо, завуалировано. Так Он предоставляет человеку возможность выбрать Его или не выбрать, а предпочесть считать, что все само сложилось, и Бог тут ни при чем.

Как бы то ни было, но болезнь, особенно серьезная, — это со стороны Бога особо проводимое мероприятие, даже комплекс мероприятий, направленных на достижение сразу множества целей, к примеру:

  • дать возможность человеку задуматься о прошедшей жизни;
  • научить терпению;
  • предоставить возможность начать молитву и правильную духовную жизнь;
  • дать человеку начать духовный рост.

Молитва также преследует вышеизложенные цели. Поэтому такое благое дело, как читать канон за болящего дома или в храме тоже поможет выучить все уроки Божьи и получить не только исцеление, но и верное направление дальнейшей жизни. Молитва, возвращение к Богу, твердое становление на путь спасения обязательно даст свои плоды. Ведь именно этого и ждет от нас Отец Небесный.

Источник: https://molitva.guru/molitvoslov/kanon-za-bolyashhego-o-zdravii-i-istselenii-dlya-chteniya-doma.html

Канон за болящего

Канон о здравии

В этой публикации во время молитвословия выделенное курсивом не читается.

В церковно-славянском языке нет звука “ё”, а только “е”.

Припев (запев) читается после каждого стиха, но если следующий куплет начинается со “Славы”или “И ныне”, то он откладывается. (Смотрите по образцу Песнь 1).

Если написано “Слава”, то нужно читать: “Слава Отцу и Сыну и Святому Духу”.

Если написано “И ныне”, то нужно читать: “И ныне и присно и вовеки веков. Аминь”.

Если написано “Слава и ныне”, то читается: “Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.И ныне и присно и вовеки веков. Аминь”.

Став пред святыми иконами, со смирением сердца и сокрушенным помыслом сотвори обычные поклоны с молитвами:

Боже, милостив буди мне грешному (поклон).

Боже, очисти грехи моя, и помилуй мя (поклон).

Создавый мя, Господи, помилуй (поклон).

Без числа согреших, Господи, прости мя (поклон).

Владычице моя, Пресвятая Богородица, спаси мя грешного (поклон).

Ангеле, хранителю мой святый, от всякаго зла сохрани мя (поклон).

Святый (апостоле, или мучениче, или преподобне отче, имярек) моли Бога о мне (поклон).

По сем глаголи начало:

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Аминь.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе, Царю Небесный:

Трисвятое

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Читается трижды,с крестным знамением и поясным поклоном).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва ко Пресвятой Троице

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, простибеззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй. (Трижды) Слава, и ныне.

Молитва Господня

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, дабудет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; иостави нам долги наша, якоже, и мы оставляем должником нашим; и не введи нас воискушение, но избави нас от лукаваго. Молитвами святых отец наших, ГосподиИисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь.

Господи, помилуй (12).

Слава и ныне:

Приидите поклонимся (трижды).

Псалом 50

Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя; яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих; яко да оправдашися во словесех Твоих, и победиши внегда судити Ти.

Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси; безвестная и тайная премудрости Твоей явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся; омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие; возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти.

Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом Владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего; возрадуется язык мой правде Твоей.

Господи, устне мой отверзши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо: всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен; сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены иерусалимския.

Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая; тогда возложат на олтарь Твой тельцы.

Помилуй мя, Боже:

Верую во единого Бога Отца:

По сем Канон:

Песнь 1

Ирмос. Пресекаемое море жезлом древле, Израиль пройде яко по пустыни, икрестообразно яве, предуготовляет стези. Сего ради поем во хвалении чудному Богунашему, яко прославися.

Запев. Милостиве Господи, услыши молитву раб Своих, молящихся Тебе.

В день печали нашедшия на ны к Тебе, Христе Спасе, припадающе, твоя милостипросим, облегчи болезнь раба Твоего, изреки нам, яко сотнику: “иди, се здравесть отрок твой”.

Милостиве Господи, услыши молитву раб Своих, молящихся Тебе.

Мольбы и моления с воздыханием к Тебе, вопием Свое Божий: помилуй нас. Воздвигнисо одра лежащаго, яко раслабленнаго словом: “возьми одр твой, глаголя отпущаютсяти греси твои”.

Слава: Твоего, Христе, образа подобию поклоняющиеся, верою целуем, иболящему здравия просим, подражающе кровоточивый, яже подольце риз Ти коснусяисцеление недуга приять.

И ныне: Пречистая Госпоже Богородице, всем известная помощница, не презринас к Тебе припадающих моли яко блага Своего Сына и Бога нашего, дати здравиеболящему, да Тя с нами прославляет.

Песнь 3

Ирмос. Иже от несущих вся приведый, словом созидаемая, совершаемая духомВседержителю Вышний: в любви Твоей утверди мене.

Иже от тяжких болезней на земли повержен к Тебе Христе, с нами вопиет, подаждьздравие телеси его, яко же Езекии плакавшемуся к тебе.

Призри, Господи, на наше смирение, и не помяни беззаконий наших, но веры радиболящего, яко прокаженнаго словом исцели ему болезнь, да Твое, Христе, славится имя.

Слава: Церковь, юже еси освятил, на ту Христе не даждь поношения, новоздвигни невидимо в недузе на одре лежащаго, в нейже Тя молят, да не рекутневернии, где есть Бог их.

И ныне: К Твоему пречистому, Богородице, Образу руце воздеюще вопием,услыши раб Твоих молитву и спаси в болезни лежащаго, да от болезни востав,воздаст обеты, яже в печали глаголаша уста его.

Седалень, глас 8.

На одре греховном слежаща мя, и страстьми уязвлена, якоже воздвиг Петрову тещу испас разслабленнаго носима со одром, тако и ныне посети, Милостиве, болящаго,понесый недуги рода нашего, Тебе единаго свемы терпелива и милосердна, милостиваврача душам и телесем, Христа Бога нашего, наводяща недуги и паки исцеляюща,подавающа прощение кающимся о согрешениих единаго милосердаго и милостиваго.

Слава гл. 2: Аз грешный плачуся на одре своем слежа, прощение ми подаждь,Христе Боже, и от болезни воздвигни мя, яже есм от юности грехи сотворил, избытими молитвами Богородицы сих даруй.

И ныне: Умилосердися и спаси мя воздвигни мя от одра болезненнаго, мощьбо моя во мне изнеможе и весь нечаянием одержим есмь, Мати Божия Пречистая,исцели недугующа, Ты бо еси помощница христианом.

Песнь 4

Ирмос. Положил еси к нам твердую любовь Господи: Единородного бо ТвоегоСына за ны на смерть дал еси Темже ти зовем благодаряще: слава силе твоей, Господи.

Уж отчаянна лютым недугом и к смерти приближавшася, возвати, Христе, на живо идаждь плачущимся утеху, да вси прославляем Твоя святыя чудеса.

К Тебе, творче, каемся своих грех, яко не хощеши смерти грешничи, оживи, оздравиболящаго, да воставь послужит Ти, исповедая с нами Твою благость.

Слава: Слезы Манасиины, Ниневитян покаяние, Давидово исповедание приим,вскоре спасл еси: и наши молитвы ныне приими, даждь здравие болящему, о нему же Ти молим.

И ныне: Подаждь нам Твою милость Госпоже, всегда на Тя надеющимся,испроси здравие болящему, врачебнии Твои руце с Предтечею, Богородице, ко Господу Богу простирающи.

Песнь 5

Ирмос. На земли невидимый явился еси, и человеком волею сожил есинепостижимый, и к Тебе утренююще, воспеваем Тя, человеколюбче.

Дщерь Иаирову уже умершу, яко Бог оживил еси, и ныне возведи, Христе Боже, отврат смертных болящаго, Ты бо еси путь и живит всем.

Сына вдовича оживил, Спасе, и тоя слезы преложив на радость, спаси от недугатлеющаго раба си, да и наша скорбь и болезнь на радость прейдет.

Слава: Огненную болезнь тещи Петрове прикосновением Твоим исцелив, и ныневостави болящаго раба Твоего, да востав, яко Иона, послужит Ти.

И ныне: Скорбнии, смирении, грешнии, не имеющии дерзновения, к ТебеПречистая Богомати вопием, умоли Сына своего Христа, дати болящему здравие телеси.

Песнь 6

Ирмос. Бездна последняя грехов обыде мя, и исчезает дух мой, но прострый,Владыко, высокую Твою мышцу, яко Петра мя Управителю, спаси.

Бездну милосердия и милости имея, Христе Боже, внуши моления раб Твоих. Ты боеси Петром Тавифу воскресив, Ты и ныне в болезни лежащаго воздвигни, послушавцерковных молитвенник.

Врачу душам и телесем нашим, понесый недуги всего мира, Христе, Енея Петромисцеливый, Ты и ныне болящаго исцели, Святых Апостол молитвами.

Слава: Преложи, Христе, на радость рыдание о недужнем скорбящих, да Твоюполучивше милость, внидут в дом Твой, со обетными дарами, славяща тя в Троице единаго Бога.

И ныне: Приидите, о друзи, поклонимся молящеся о болящем Божии Матери, Табо имеет власть недужная исцеляти, со безмездникома вкупе духовным невидимо помазающе маслом.

Кондак по шестой песни, глас 3

Душу мою, Господи, во грехах всяческих, и безместными деяньми люте разслабленну,воздвигни божественным си человеколюбием, якоже и разслабленнаго воздвигл есидревле, да зову Ти спасаем: щедрый Христе, даждь ми исцеление.

Ирмос: Иже руки Своея горстию содержай концы, Иисусе Боже, Иже Отцусобезначальный, и Духу Святому совладычествуя всяко плотию, явился еси, недугиисцеляя, и страсти очистил еси, слепца просветил еси, и раслабленнаго словомБожественным совоставил еси, сего право ходяща сотворив и одр повелел еси нараму взяти. Тем же вси с ним воспеваем и поем: щедрый Христе, даждь ми исцеление.

Песнь 7

Ирмос. Прежде образу златому, персидскому чтилищу, отроцы не поклонишася,трие поюще посреде пещи: отцев Боже, благословен еси.

О Кресте пресвятый Христов, честное древо животное, тобою смерть погибе имертвии воскресоша, и ныне больнаго исцели и оживи, якоже при Елене умершую девицу.

Долгую и лютую болезнь Иовлю на гноищи и в червех того молящася, словом исцелилеси, Господи. И ныне же в церкви о болящем молим Тя, яко благ исцели невидимомолитвами Святых Твоих.

Слава: Вси свемы, яко умрети нам есть, Тебе Богу тако изволившу, но намало время Милостиве, здравия просим болящему, премени от смерти на жизнь даждьскорбящим утеху.

И ныне: Пособствуй и помогай нашему сиротству, Богородице, Ты бо весивремя и час, когда умолити Сына Твоего и Бога нашего, дати болящему здравие ипрощение от всех грех.

Песнь 8

Ирмос. Служити живому Богу, в Вавилоне отроцы претерпевше, о мусикийскихорганах нерадиша, и посредь пламени стояще боголепную песнь воспеваху, глаголюще:благословите вся дела Господня Господа.

Здрава покажи, Владыко, болящаго раба Твоего, и скоро исцели, милостиве ХристеБоже, и еще смерти не предаждь судней да Ти покаяние воздаст. Сам бо рекл еси:не хощу смерти грешничи.

Господи милостиве, твоя преславная чудеса и до нас ныне достигнут: бесы прожени,недуги погуби, раны исцели, болезни уврачуй, и потворы и чародеяния и всякие язи избави ны.

Слава: Запретивый, Христе, морским ветром, и страх ученик на радостьпреложивый, и ныне запрети тяжким болезнем, труждающим раба Твоего, да всивозвеселимся, хваляще Тя во веки.

И ныне: Избави, Богородице, от обышедших ны печалей, различных недуг, отравы жеи чародейства, и бесовского мечтания и от урока злых человек и напрасныя смерти, молимся.

Песнь 9

Ирмос. На синайстей горе виде Тя в купине Моисей, неопально огнь Божествазаченшую во чреви; Даниил же Тя виде гору несекомую, жезл прозябший, Исаиявзываше, от корене Давидова.

Источниче жизни, подателю Христе милости, не отврати лица Твоего от нас, облегчиболезнь утружденному болезнею, и воздвигни яко Оаддеем Авгаря, да присно Тебеславить, со Отцем и Святым Духом.

Евангельскому верующе часу, Твоего ищем обета, Христе: просите, рекл еси бо, идастся вам. Тем ныне предстояще молим Тя, возстави со одра здрава лютымповержена недугом, да тя с нами вкупе величает.

Слава: Мучимый недугом, внутрь невидимыми ранами, Тебе, Христе, с намивопиет, не нам Господи, не нас ради, вси бо есмы исполнены грехов, но Матерьнимии Предтечевыми молитвами даждь исцеление болящему, да Тя вси возвеличим.

И ныне: Божия, Мати Пречистая, со всеми Святыми призываем Тя: со Ангелы иАрхангелы, со пророки и патриархи, со Апостолом, с преподобными, праведнымимолися Христу Богу нашему, дати здравие болящему, дя тя вси величаем.

Молитва

Боже сильный милостию, строяй вся на спасение роду человеческому, посети рабаСвоего сего (имя), нарицающа имя Христа твоего, исцели его от всякаго недугаплотскаго и отпусти грехи и греховные соблазны, и всяку напасть, и всякоенашествие неприязненно далече сотвори от раба Твоего, и воздвигни от одрагреховнаго, и устрой его во святую Твою Церковь здрава душею и телом и делыдобрыми славящаго со всеми людьми имя Христа Твоего, яко Тебе славу возсылаем,со безначальным Ти Сыном, и со Святым Духом ныне и присно и во веки веков.Аминь.

По окончании:

Достойно есть яко воистинну блажити Тя Богородицу, Присноблаженную иПренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую безсравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тявеличаем.

Слава и ныне: Господи, помилуй (трижды)

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас,Аминь.

По сем нужно положить обычные отходные поклоны с молитвами:

“Боже, очисти мя грешнаго и помилуй мя!” (Поклон).

“Создавый мя, Господи, помилуй мя”! (Поклон).

“Без числа согреших, Господи прости мя!” (Поклон).

“Кресту Твоему поклоняемся, Владыко, и Святое Воскресение Твое славим” (Поклон).

“Достойно есть”… (Поклон)

“Слава и ныне”: “Господи, помилуй” (трижды) “Благослови”

Архив Молитв >Молитвы за болящих: Молитва о том, чтобы за больным ухаживали с любовью Молитва об исцелении больного Молитвы в болезнях и благодарение за исцеление от болезней Канон за болящего Молитва мученице Зинаиде Акафист святой блаженной Ксении Петербургской

Источник: http://xn--b1aga5af6c.xn--p1ai/r07_prav_amol/kanbolyash.htm

Канон за болящего (с параллельным переводом)

Канон о здравии

Ирмос: Море крестообразно рассекаемое жезлом / в древности Израиль прошел как по земле пустынной / и явственно в ней пролагает стези. / Потому воспеваем хвалу чудному Богу нашему, / ибо Он прославился.

Припев: Милостивый Господи, услышь молитву рабов Твоих, молящихся Тебе.

В день печали, нашедшей на нас, / к Тебе, Христе Спаситель, припадая, / мы Твоей милости просим. / Облегчи болезнь раба Твоего, / изреки и нам, как сотнику: / «Иди, вот отрок твой здоров!»

Припев: Милостивый Господи, услышь молитву рабов Твоих, молящихся Тебе.

Мольбы и моления с воздыханием / возглашаем к Тебе: «Сын Божий, помилуй нас!» / Воздвигни словом со одра на нем лежащего, / как воздвиг расслабленного, говоря: / «Возьми постель твою, / прощаются тебе грехи твои!»

Слава: Твоего, Христе, лика изображению / поклоняясь, с верою его целуем, / и болящему здравия просим, / подражая кровоточивой, / которая края риз Твоих коснулась, / и исцеление от недуга приняла.

И ныне: Пречистая Госпожа Богородица, / всем известная Помощница, / не презри нас, к Тебе припадающих, / моли как благая Своего Сына и Бога нашего / дать здравие болящему, / дабы и он Тебя с нами прославлял.

Седален, глас 8

Меня, на одре греха лежащего / и страстями уязвленного, / как Ты тещу Петра воздвиг / и расслабленного спас, на одре носимого, / так и ныне посети в болезни, Милостивый, / понесший недуги рода нашего.

/ Тебя, Единого, мы знаем, / как долготерпеливого и милосердного, / милостивого врача душ и телес, / Христа Бога нашего, / посылающего недуги и вновь их исцеляющего, / подающего прощение кающимся во грехах, / Одного милосердного и милостивого.

Слава: Я, грешный, плачу, лежа на одре своем: / прощение подай мне, Христе Боже, / и от этой болезни воздвигни меня, / и от тех грехов, что я от юности совершил, / избавиться по молитвам Богородицы даруй.

И ныне: Умилосердись и спаси меня, / воздвигни меня с одра болезни, / ибо истощилась сила моя во мне / и весь я отчаянием охвачен. / Матерь Божия Пречистая, / исцели болящего тяжко, / ибо Ты – помощница христиан.

Кондак, глас 3

Душу мою, Господи, от грехов всяческих / и от дел недолжных тяжко расслабленную, / воздвигни божественным Твоим попечением, / как и расслабленного воздвиг Ты некогда, / дабы я, спасенный, взывал Тебе: / «Слава, Христе Милостивый, / могуществу Твоему!»

Икос: Руки Своей горстью / держащий мира концы, / Иисусе, Боже, как и Отец безначальный, / и вместе с Духом Святым над всем владычествующий, / Ты во плоти явился, недуги исцеляя; / и страсти отогнал; слепым дал видеть свет, / и расслабленного словом божественным восставил, / внезапно повелев ему ходить / и ложе, носившее его, поднять на плечи. / Потому мы все с ним воспеваем и взываем: / «Слава, Христе Милостивый, / могуществу Твоему!»

08. КАНОН ЧТОМЫЙ ЗА БОЛЯЩЕГО

Канон о здравии

Ирмос: Пресека́емое мо́ре жезло́м дре́вле, / Изра́иль про́йде я́ко по пусты́ни, / и крестообра́зно я́ве, предуготовля́ет стези́. / Сего́ ра́ди пои́м во хвале́нии чу́дному Бо́гу на́шему, / я́ко просла́вися.

Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́.

В день печа́ли наше́дшия на ны / к Тебе́, Христе́ Спа́се, припа́дающе, / Твоея́ ми́лости про́сим. / Облегчи́ боле́знь раба́ Твоего́, / изреки́ нам, я́ко со́тнику: / иди́, се здрав есть о́трок твой.

Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́.

Мольбы́ и моле́ния с воздыха́нием к Тебе́ вопие́м, Сы́не Бо́жий: / поми́луй нас. / Воздви́гни со одра́ лежа́щаго, я́ко разсла́бленнаго сло́вом: / возьми́ одр твой, глаго́ля, отпуща́ются ти греси́ твои́.

Слава: Твоего́, Христе́, о́браза подо́бию покланя́ющиеся, ве́рою целу́ем, / и боля́щему здра́вия про́сим, подража́юще кровоточи́вей, / я́же подо́льца риз Твои́х косну́ся и исцеле́ние неду́га прия́т.

И ныне: Пречи́стая Госпоже́ Богоро́дице, всем изве́стная Помо́щница, / не пре́зри нас к Тебе́ припа́дающих, / моли́ я́ко бла́га Своего́ Сы́на и Бо́га на́шего / да́ти здра́вие боля́щему, да Тя с на́ми прославля́ет.

Седален, глас 8:

На одре́ грехо́внем лежа́ща мя, и страстьми́ уя́звлена, / и я́коже воздви́гл еси́ Петро́ву те́щу / и спасе́ разсла́бленнаго носи́ма со одро́м, / та́ко и ны́не посети́, Ми́лостиве, боля́щаго, / понесы́й неду́ги ро́да на́шего.

/ Тебе́ Еди́наго ве́мы терпели́ва и милосе́рда, / ми́лостива врача́ душа́м и телесе́м, Христа́ Бо́га на́шего, / наводя́ща неду́ги и па́ки исцеля́юща, / подава́юща проще́ние ка́ющимся о согреше́ниих, / Еди́наго Милосе́рдаго и Ми́лостиваго.

Слава: Аз гре́шный пла́чуся на одре́ свое́м лежа́, / проще́ние ми пода́ждь, Христе́ Бо́же, / и от боле́зни сея́ воздви́гни мя, / и я́же есмь от ю́ности грехи́ сотвори́л, / избы́ти ми сих моли́твами Богоро́дицы да́руй.

И ныне: Умилосе́рдися и спаси́ мя, / воздви́гни мя от одра́ боле́зненнаго, / мощь бо моя́ во мне изнемо́же / и весь неча́янием одержи́м есмь, Ма́ти Бо́жия Пречи́стая, / исцели́ неду́гующа лю́те, / Ты бо еси́ Помо́щница христиа́ном.

Кондак, глас 3:

Ду́шу мою́, Го́споди, во гресе́х вся́ческих, / безме́стными дея́ньми разсла́блену, / воздви́гни Боже́ственным Свои́м человеколю́бием, / я́коже и разсла́бленнаго воздви́гл еси́ дре́вле, / да зову́ Ти спаса́ем: / ще́дре Христе́, даждь ми исцеле́ние.

Икос: И́же руки́ Своея́ го́рстию содержа́й концы́, Иису́се Бо́же, / И́же Отцу́ Собезнача́льный и Ду́ху Свято́му совлады́чествуя, / я́ко пло́тию, яви́лся еси́, неду́ги исцеля́я, / и стра́сти очи́стил еси́, слепы́я просвети́л еси́, / и разсла́бленнаго сло́вом Боже́ственным совозста́вил еси́, / сего́ пра́во ходя́ща сотвори́в, и одр повеле́л еси́ на ра́мо взя́ти. / Те́мже вси с ним воспева́ем и пое́м: / ще́дре Христе́, даждь ми исцеле́ние.

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.