Канон паисию великому

Содержание

Говорит церковь: канон паисию великому об умерших без покаяния. – В Последний Путь

Канон паисию великому

  • 1 Канон преподобному Паисию Великому

Вопрос о том, как и кому возносить молитвы за тех родственников, друзей или знакомых, которые не сподобились покаяться перед смертью, по той или иной причине. В данной статье предлагается схема, используемая при чтении канонов, за тех православных, которые отправились в мир иной без покаяния. Использоваться они могут любым православным христианином.

  • Местом рождения преподобного Паисия Великого является Египет. Ему с детства пришлась по душе жизнь иноков. В добровольном порядке отказавшись от собственной воли, он жил духовно руководимый святым Павмой. Любое его повеление он выполнял беспрекословно.
  • С особым тщанием святым подвижником читались духовные книги. А подвиг поста и молитвы принес ему славу. Преподобный Паисий руководствовался единственным, ставшим для него главным, заветом: не предпринимать не единого действия по собственной воле, только воля его наставников могла и должна была исполняться безоговорочно.
  • Однако преподобного на каком-то этапе стало тяготить нарушение безмолвия. По этой причине он выбрал себе для жизни самую отдаленную пещеру. Как-то раз он был восхищен в райские обители, где его допустили к причащению невещественной Божественной пищей.
  • Отличительной чертой преподобного Паисия являлось смирение. Он как мог скрывал от посторонних совершаемые подвиги молитвы и поста. Когда иноки спросили его о том, какой добродетели принадлежит пальма первенства, он сказал, что той которую совершают в глубочайшей тайне, не позволяющей никому никогда о ней узнать.
  • У преподобного Паисия имеется благодать от Бога, позволяющая даровать избавление от мук вечных тем из умерших, кого смерть настигла, не дав им возможность покаяться. Память преподобному Паисию 19 июня, что соответствует 2 июля по гражданскому стилю.
  • Канон Паисию Великому об умерших без покаяния взят в старинном каноннике. На него имеется ссылка как на поемый для избавления от муки усопших без покаяния в книге авторитетного знатока уставного богослужения епископа Афанасия (Сахарова) «О поминовении усопших по уставу Православной Церкви».

Канон преподобному Паисию Великому

Семипоклонный начал. Молитва мытаря «Боже, милостив…» (3 поклона в пояс, если молятся несколько человек, то эти 3 поклоны кладет только старший, а именно — тот, кто замолитствует).

Запев Исусу: «За молитв святых отец наших, Господи Исусе Христе, Сыне  Божии, помилуй мя грешнаго (нас), аминь» (поклон в пояс).

Трисвятое, и по Отче наш. «Господи, помилуй» (12 раз).

Слава, и ныне. «Приидите, поклонимся…» (3 поклона в пояс).

Псалом  142  «Господи, услыши молитву мою …»

Слава, и ныне. «Аллилуия…» (трижды, с поклонами в пояс).

«Господи, помилуй» (12 раз). Слава, и ныне.

«Бог Господь и явися нам, благословен грядыи во имя Господне».

«Исповедайтеся Господеви, яко Благ, яко в век милость Его».

«Обышедше обыдоша мя и именем Господним противляхся им».

«Не умру, но жив буду и повем дела Господня».

«Камень, Его же не брегоша зиждущии, Сей бысть во главу углу, от Господа бысть  Сей и есть дивна во очию нашею» (и после каждого стиха глаголем: «Бог Господь…».).

Далее читается тропарь преподобному Паисию Великому дважды: «Божественною любовию…».

Слава, и ныне (богородичен): «Вся паче смысла…»

Псалом 50 «Помилуй мя, Боже…»

«Господи Исусе Христе Сыне Божии, помилуй мя грешнаго (нас), аминь» (поклон в пояс).

Далее читается сам канон преподобному Паисию Великому. Канон состоит из 9-ти песен, 2-ая песнь отсутствует. По 1-й песни читается запев: «Преподобне отче Паисие Великии,  моли Бога о нас» (поклон).

По 3-й песни канона читается седален, глас 2-й: «Душу связав любовию Христовою…». Слава, и ныне, богородичен: «Скорыи покров…». По 6-й пенсии канона читается кондак, глас 2-й: «Житейских молв оставль…». Икос: «Христов глас услышав…».

По 9-й песни читается задостойник, на глас 8: «Владычице, приими молитву раб Своих…» (поклон земной).

Затем читается Трисвятое, и по Отче наш. Исусова молитва. Тропарь преподобному Паисию Великому дважды: «Божественною любовию…».

Слава, кондак: «Житейских молв оставль…». И ныне, богородичен: «Вся паче смысла…».

«Господи, помилуй» (40 раз). Слава, и ныне. «Честнейшую херувим…». Слава, и ныне. Господи, помилуй (дважды), Господи, благослови (с поклонами в пояс). Отпуст: «Господи Исусе Христе Сыне Божии….»

«Господи, помилуй» (трижды). Исходные поклоны.

Источник:

Как молиться за умерших без покаяния. Схемы чтения канонов Паисию Великому, мученику Уару и во Вселенские субботы

Многие христиане хоть раз задавались вопросом:  как и кому молиться за умерших без покаяния родственников, друзей, знакомых. Настоящий материал содержит в себе схемы чтения канонов за умерших без покаяния, которые может молиться православный христианин.

Древлеправославная, старообрядческая традиция знает несколько имен святых, которым Господь даровал особое право ходатайствовать за умерших без покаяния и нераскаянных грешников.

Среди таковых святых угодников Божиих наибольшую известность имеют преподобный Паисий Великий  и  мученик Уар.
 

Канон преподобному Паисию Великому

Преподобный Паисий Великий имеет нарочитую благодать избавлять от вечной муки умерших без покаяния. Память совершается 2 июля (н.ст.).

Семипоклонный начал.  Молитва мытаря «Боже, милостив…» (3 поклона в пояс, если молятся несколько человек, то эти 3 поклоны кладет только старший, а именно — тот, кто замолитствует).

Запев Исусу: «За молитв святых отец наших, Господи Исусе Христе, Сыне  Божии, помилуй мя грешнаго (нас), аминь» (поклон в пояс).

Трисвятое, и по Отче наш. «Господи, помилуй» (12 раз).

Слава, и ныне. «Приидите, поклонимся…» (3 поклона в пояс).

Псалом  142  «Господи, услыши молитву мою …»

Слава, и ныне. «Аллилуия…» (трижды, с поклонами в пояс).

«Господи, помилуй» (12 раз). Слава, и ныне.

«Бог Господь и явися нам, благословен грядыи во имя Господне».

«Исповедайтеся Господеви, яко Благ, яко в век милость Его».

«Обышедше обыдоша мя и именем Господним противляхся им».

«Не умру, но жив буду и повем дела Господня».

«Камень, Его же не брегоша зиждущии, Сей бысть во главу углу, от Господа бысть  Сей и есть дивна во очию нашею» (и после каждого стиха глаголем: «Бог Господь…».).

Далее читается тропарь преподобному Паисию Великому дважды: «Божественною любовию…».

Слава, и ныне (богородичен): «Вся паче смысла…»

Псалом 50 «Помилуй мя, Боже…»

«Господи Исусе Христе Сыне Божии, помилуй мя грешнаго (нас), аминь» (поклон в пояс).

Далее читается сам канон преподобному Паисию Великому. Канон состоит из 9-ти песен, 2-ая песнь отсутствует. По 1-й песни читается запев: «Преподобне отче Паисие Великии,  моли Бога о нас» (поклон).

По 3-й песни канона читается седален, глас 2-й: «Душу связав любовию Христовою…». Слава, и ныне, богородичен: «Скорыи покров…». По 6-й пенсии канона читается кондак, глас 2-й: «Житейских молв оставль…». Икос: «Христов глас услышав…».

По 9-й песни читается задостойник, на глас 8: «Владычице, приими молитву раб Своих…» (поклон земной).

Затем читается Трисвятое, и по Отче наш. Исусова молитва. Тропарь преподобному Паисию Великому дважды: «Божественною любовию…».

Слава, кондак: «Житейских молв оставль…». И ныне, богородичен: «Вся паче смысла…».

«Господи, помилуй» (40 раз). Слава, и ныне. «Честнейшую херувим…». Слава, и ныне. Господи, помилуй (дважды), Господи, благослови (с поклонами в пояс). Отпуст: «Господи Исусе Христе Сыне Божии….»

«Господи, помилуй» (трижды). Исходные поклоны.

Канон мученику Уару

Также о людях, умерших в неверии или еретичестве,  читается канон мученику Уару. Существует два канона ему, второй канон — великий.  Память мученику Уару совершается 1 ноября (н.ст.).

 Надо отметить, что молитва о людях, умерших в ереси или неверии, совершается келейно, дома, вне церкви, поскольку во время своей жизни эти люди не посещали храм Божий. Бывают случаи, когда люди при жизни открыто богоборствовали или кощунствовали.

В таких случаях о возможности поминовения усопшего следует советоваться со своим духовным отцом или другим опытным священником.

Семипоклонный начал.  Молитва мытаря «Боже, милостив…» (3 поклона в пояс, если молятся несколько человек, то эти 3 поклоны кладет только старший, а именно тот, кто замолитствует).

Запев Исусу: «За молитв святых отец наших, Господи Исусе Христе, Сыне  Божии, помилуй мя грешнаго (нас), аминь» (поклон в пояс).

Трисвятое, и по Отче наш. «Господи, помилуй» (12 раз).

Слава, и ныне. «Приидите, поклонимся…» (3 поклона в пояс).

Псалом  142  «Господи, услыши молитву мою …»

Слава, и ныне. «Аллилуия…» (трижды, с поклонами в пояс).

«Господи, помилуй» (12 раз). Слава, и ныне.

«Бог Господь и явися нам, благословен грядыи во имя Господне».

«Исповедайтеся Господеви, яко Благ, яко в век милость Его».

«Обышедше обыдоша мя и именем Господним противляхся им».

«Не умру, но жив буду и повем дела Господня».

«Камень, Его же не брегоша зиждущии, Сей бысть во главу углу, от Господа бысть  Сей и есть дивна во очию нашею» (и после каждого стиха глаголем: «Бог Господь…».).

Источник: https://souzbaltkomplekt.ru/obryady-i-protsedury/govorit-tserkov-kanon-paisiyu-velikomu-ob-umershih-bez-pokayaniya.html

Канон святому преподобному Паисию Великому – Святцы

Канон паисию великому
Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Приидите, воспоим вси Богомудраго Паисия, отцев верховника, преподобных красоту, постников основание, покаяния проповедника, и душам нашим заступника и хранителя необорима, и всех верных утверждение.

От благаго корене добр плод познался еси, блаженне, от христолюбивых родителей прозябл еси Божественная ветвь, носящая красныя плоды добродетелей, имиже верных сердца благоухал еси и пети научил еси Божия чудеса.

Юну ти сущу отроку и осиротевшу от отца, мати твоя, блаженне, оружием печали прободашеся; абие же Ангел Господень во сне предста ей и сетование разреши и тебе, яко священное приношение, дати Богу благовести, купно же и научи пети Божия чудеса.

Богородичен: Юна Отроча раждается нам из Девы Матере, Адама древнейшее, Бог Сый Превечный и Содетель всяческих. Восхотев вообразитися в чуждее, мир от тли избави, и собор постников совокупи Небесным силам, и пети научи всех Божественная Его чудеса.

Ирмос:

Твоя песнословцы, Богородице, Живый и Независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.

Познан был еси от пелен освящен Богу, Паисие преподобне, и, взем твой крест, к Нему потекл еси тепле жительством непорочным, и воздержанием, и жития светлостию.

Сего ради вселился еси во обители Небесныя, помяни убо и нас, тя поминающих и поющих: венцев славы сподоби.

Отечество твое, славне, Египет просветися честным рождеством твоим, Нитрийская гора освятися славным житием твоим, вся же вселенная, чудящися, хвалит паче естественныя подвиги твоя, вси же тя купно молитвенника ко Христу предлагаем, блаженне Паисие.

Дивно показал еси твое пощение, Паисие, единощи в седмице ядый, сим тело твое смиряя и помыслы души укрощая; к сему же и нищету самовольную Христа ради стяжав, от всех житейских свободен пребыл еси, добродетельми же обогатился еси. Темже и нас, обнищавших добрыми делы, молитвами твоими обогати и венцев славы сподоби.

Богородичен: Дивная величия на Тебе Господь сотвори, Дево Чистая. Сего ради поем Твое рождество и славим из Тебе рожденнаго яко Бога же и Человека, Егоже моли прилежно с преподобными отцы и со всеми святыми помиловати души наша.

Седален, глас 8:

Красоты мирския измлада, преподобне, возненавидев, единаго Христа от сердца возлюбил еси и, Тому всею душею прилепився, яко безплотен, на земли пожил еси с плотию, славу же мимотекущую и богатство нивочтоже вменив, Небесное богатство восприял еси и славу вечную. Темже и ублажаем святое твое успение и, сие торжествующе, вопием ти: Богоблаженне отче наш Паисие, моли Христа Бога согрешений оставление даровати чтущим любовию святую память твою.

Богородичен: Яко Деву и едину в женах, Тя, без семене рождшую Бога плотию, вси ублажаем, роди человечестии: Огнь бо вселися в Тя Божества и яко Младенца доиши Зиждителя и Господа. Темже, Ангельский и человеческий род, достойно славим пресвятое рождество Твое и согласно вопием Ти: моли Христа Бога согрешений оставление даровати покланяющимся верою пресвятому рождеству Твоему.

Кондак, глас 8:

От млада званию Господа твоего последовал еси усердно, блаженне, вся, яже в мире красная, Его ради оставив. Крест твой на рамена взем, вселился еси в пустыню, и, тамо ангельски пожив, тело твое постом и молитвами изнурил еси, и многим путь был еси ко спасению, вся возводя к Божественней высоте, Паисие преподобне, отцев и постников твердое основание.

Икос:

Приидите, Богоизбраннии монашествующих собори, похвалим ныне и песньми почтим священную память пречуднаго отца, блаженнаго Паисия, взывающе ему таковая: радуйся, боголюбивых родителей рождение; радуйся, от самых пелен священное Богу приношение.

Радуйся, яко мира сего вся красная оставил еси; радуйся, яко к жестокому житию себе направил еси. Радуйся, яко вся уметы быти вменил еси; радуйся, яко единаго токмо Христа возлюбил еси.

Радуйся, вся сети вражия до конца разрушивый; радуйся, терпением подвигов твоих Ангелы удививый. Радуйся, яко тело твое постом и бдением удручил еси; радуйся, яко душу твою молитвою и ума чистотою просветил еси.

Радуйся, безмолвия и пустыни любителю; радуйся, постников и монахов Богомудрый учителю. Радуйся, Паисие преподобне, отцев и постников твердое основание.

Светилен:

От Нитрийския пустыни возсияв, вселенную просвещаеши, монахов множества радуются о твоей памяти и Египет торжествует, о Паисие Богоносе, не престай убо молитися о душах наших.

Богородичен: Облак легкий еси, Чистая, на немже седя, прииде во Египет Вседержитель Господь и светильники преподобныя содела, с нимиже молися, Владычице, спастися нам.

Источник: https://svyatsy.org/akafisty-i-kanony/kanony-svyatym/kanon_svyatomu_prepodobnomu_paisiyu_velikomu/

Канон святому преподобному Паисию Великому

Канон паисию великому

Божественною любовию от юности распаляемь, преподобне, вся красная яже в мире возненавиде, Христа Единаго возлюбил еси, сего ради в пустыню вселился, идеже сподобися Божественнаго посещения, Егоже неудобь зрети и ангельскима очима, паде поклонися.

Великий же Дародатель, яко Человеколюбец, рече к тебе: не ужасайся, возлюбленный Мой, дела твоя угодна Мне. Се, даю тебе дар: о коем либо грешнице помолишися, отпустятся ему греси.

Ты же в чистоте сердца твоего возгореся, прием воду и прикоснуся Неприкосновенному, умы нозе Его, и воду пив, даром чудес обогатися, болящыя исцеляти, бесы от человек отгоняти и грешники от муки молитвою своею избавляти.

О, преподобне отче Паисие, молю тя, да умолиши и о мне, якоже тебе Бог обетова, ибо от сих грешник первый аз есмь, да даст ми Господь время покаяния, и простит мое согрешение, яко Благий и Человеколюбец, да со всеми и аз воспою Ему: аллилуиа. 

Песнь 1

Ирмос. Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего и вознесу Его, славно бо прославися.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Иже вся умудряющему Богу молися, преподобне отче, о рабе своем, да отверзет ми устне недостойнии, и двигнет ми язык недоуменный, тесноту же и худогласие, отче, разверзи благодатию, иже в тебе Святаго Духа к пению чудес твоих.

Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Начну убо достохвальное и душеполезное житие твое от младенства, иже древле Египет великаго во пророцех произнесе Моисея, иже к Богу присвоением и великими чудесы прославися, тако и ныне вторицею прославлен показася Египет тебе ради, отче Паисие, честным именем твоим и многими добродетельми обогатися, еже дарова тебе Господь, Егоже моли, да спасет души наша.

Слава: В Царство Небесное вшед узким путем и прискорбным по заповеди Владыки своего, Христа, преподобне отче Паисие, широкий и пространный путь возненавидев, распространившийся мрак ума моего отжени, да возмогу малое мое моление принести в пречестную память твою.

И ныне: Дух сокрушен подаждь ми, Благая, смиренно сердце, уму же чистоту и житию исправление, и прегрешением оставление.

Песнь 3

Ирмос. Утверди, Господи, на камени заповедей Твоих подвигшееся сердце мое, яко Един Свят еси и Господь.

Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Каменю веры – Петру апостолу – уподобился еси, распяться мирови во всей жизни своей, преподобне Паисие, и нозе свои невозвратно к Небесному шествию управил еси, и Горняго Иерусалима достигл еси, со святыми предстоя Святей Троице, моли о мне единаго Благаго Человеколюбца.

Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Благочестиваго корене пресветлая отрасль, тебе избра Господь, Ангел рече матери твоей: сей Богу угоден. Ты же от младенства крест свой взем, невозвратным путем Тому последова, и возрасташе леты и разумом, купно и благодатию Божиею. Моли дати ми отпущение грехов.

Слава: О, Владыко Господи Иисусе Христе, кто не удивится Твоему человеколюбию, егда прииде желание преподобному иноческое житие получити к деланию заповедий Твоих, Твоею благодатию, яко агнец непорочен, изведеся в пустыню, и достиже словесных овец, и введеся к пастырю, блаженному Памве, и облечеся в иноческий образ, в немже утверди и мене, Господи, молитвами преподобнаго Паисия, к деланию заповедий Твоих.

И ныне: Лютых мя мук, и тмы кромешныя и геенны Твоими молитвами свободи, Дево, имаши бо волю и силу, Господа рождшая Единаго Преблагаго.

Седален, глас 2-й

Душу связав любовию Христовою и земная возненавидев вся, мудре, водворился еси, отче преподобне, в пустынях и горах, разумнаго древа вкусив еси, славне, ангельски просиял еси. Темже и мрак прошед плоти своея, тму отгнал еси бесов, Паисие, инокующим первый, моли Христа Бога грехов оставление подати чтущым любовию святую память твою.

Песнь 4

Ирмос. Услыша пророк пришествие Твое, Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой и убояхся, слава силе Твоей, Господи!

Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Законострадальческое житие от мягких ногтей восприим, богомудре Паисие, даже до конца пребыл еси Божественен доблественник, венец приял еси победы от всех Царствующаго молитвами своими избавляти от муки грешники, от них же первый есмь аз, не забуди мене.

Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Имущи тя молитвенника крепка, блаженне Паисие, и обещника печальным, предстателя и поборника и ходатая благочестна, от всяких спасаемся бед, напастей и обстояний.

Слава: Велию судеб бездну имеяй, Тоя тебе рече: се, бо даю ти дар, да вся еже просиши от Отца Моего во имя Мое, дастся тебе, о коем либо грешнике помолишися, оставятся греси того: сего ради припадаю ти, отче Паисие, имея бездну согрешений, да отпустит твоими молитвами иже тебе обетова, яко Благ и Человеколюбец.

И ныне: Глагол провещай, егда право имам судитися, Богородительнице, к Сыну Твоему, Пренепорочная, да обрящу Тя тогда прибежище и заступление, мук всех избавляющи.

Песнь 5

Ирмос. Из нощи утреннююща, Человеколюбче, просвети, молюся, и настави мя на повеления Твоя, и научи мя, Спасе, творити волю Твою.

Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Постом удручая тело свое отче Паисие, иногда по причащении Тела и Крови Христовы, яко Ангел седмьдесят дней без пищи телесныя пребыл еси, Божественную державу неизреченную имея, и возмог в себе животную содержати силу благодатию, паче пищнаго укрепления, слава державе Твоей, Господи.

Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Яко Иоанн Креститель узким и прискорбным путем ходити произволил еси.

Но той на Иордане, узрев Зиждителя своего, устрашися и вопияше: не смею приступите сего Огню; ты же, отче Паисие, в пустыне иногда явльшагося Господа, не могий пречистаго Лица Его зрети, паде, трепетом одержим.

Он же ти рече: не устрашайся, сию пустыню наполню спостники тебе. С нимиже молим, отче, не забуди нас, молитвенник твоих, помилованным быти.

Слава: Аз бо в начале моя пред Тобою зрю согрешения, и о моих беззакониих молю Твое милосердие, да простиши и покрыеши благоутробием Твоим множество грехов моих, и даждь ми прочее жизни сея время безгрешно проводити, да, удобь на спасения стезю потек, безпреткновенно к доброму концу достигну Твоею помощию, кроме бо Твоея помощи и наставления ничтоже благо совершити, и милость у Тебе получити кто может.

И ныне: Рабское приношу Ти моление, неразумный аз, и к Твоему прибегаю благоутробному милосердию, не отврати мене, Чистая, посрамлена.

Песнь 6

Ирмос. Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.

Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Бездушная тварь, Иордан, своего Творца устыдеся, вопияше: не могу Безгрешнаго омыти. Святый же виде Господа, прием воду, прикоснуся Неприкосновенному, умы нозе Его. И пив воду, прия дар целити недуги и прогоняти от человек бесы. Сего ради и мы припадаем ти, отче: молитвами твоими помилуй нас от всяких бесовских наведений.

Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

По слову Господа нашего Иисуса Христа, обретохом тя, отче Паисие, великое прибежище, и заступника и тепла молитвенника о гресех наших, яко же первее не отверже инока преставльшася, и христианства отчуждишася и во глубину адову пагубным безверием низведся, и егда ощутився притекша к тебе, да умолиши Всемилостиваго. Щедрый же Господь явися тебе и глагола: угодниче Мой, добро есть Моей любви подобяся, печешися о грешных, изволяя муки прияти за их избавление.

Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Принесеся молитва твоя и слезы к Богу, яко благовонный фимиам и жертва непорочна и благоприятна, и мене не забуди ходатайством твоим ко Пресвятей Богородице, слезы умиления дати ми, омый грехов моих бездну, избави мя от смертныя глубины, и не надеющимся подаждь велию милость, и прости им согрешения.

Слава: Весь недоумением держим есмь, егда прииму во уме той час страшный испытания Судии и Бога, и плачуся, и сетую, и рыдаю, поминая бездну зол моих. Темже спаси, Человеколюбче, молитвами Твоего угодника преподобнаго Паисия и избави мя муки, яко Благоутробен.

И ныне: От сердца стенания приношаю Ти, Пренепорочная, Твое прося благопребытное заступление. Помилуй всестрастную мою душу, умилосердися, Мати Многомилостиваго Бога, избавити мя Суда и езера огненнаго.

Господи, помилуй (трижды ).

Кондак, глас 2-й

Житейских молв оставль, безмолвное житие возлюбил еси, Крестителю подобяся всеми образы, с нимже тя почитаем, отче отцев Паисие.

Икос

Христов глас услышав, шествовал еси во след Того заповедей, наг жития быв, отверг попечения, и вся стяжания, и имения, и братий своих, и любве матере, Богоносне Паисие, един в пустынях Богови беседуя разумом, дарования приял еси, еже ми посли в песнех поющему, отцев начальниче, Паисие.

Песнь 7

Ирмос. Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам, но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Многих грехов исполнен аз, и твоя молитва яко кадило благовонно исправися, отче. Бездну грехов моих потреби, и буяющее море злаго жития изсуши, и напоение гневное отжени, и целомудренный ум молитвами твоими утверди, отче Паисие.

Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Наставника тя и молитвенника тепла имущи, и скораго помощника, яко стену тверду и забрало недвижимо и воеводу крепка и непобедима, молим тя: не забуди молитвенник твоих, избавляя от всякия печали и навет вражиих.

Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

О, чудо велие, во един от дней седящу ти, отче Паисие, в пещере, бысть ти глас глаголяй: мир тебе, возлюбленному Моему угоднику, ты же возстав со страхом и трепетом одержимь, паде, поклонися и рече: се раб Твой, Господи. Сего ради молим тя: моли Человеколюбца, да спасет души наша.

Слава: Даждь ми, Христе, разум и терпение, еже не осуждати согрешающих с кичением фарисейским, но яко мытарево покаяние приими, и яко блуднаго сына, Боже, вечери Твоея достойна мя яви, молитвами преподобнаго Паисия, и грехов прощение ми даруй.

И ныне: Возникни, о, страстная душе, возстани окаянная, бий из глубины в перси, и испусти слез источники, да тя помилует, окаянную, Милосердая Мати Христа Бога.

Песнь 8

Ирмос. Егоже воинства небесная славят и трепещут Херувими и Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите и превозносите во вся веки.

Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Благодарно приносимое тебе пение сие не презри, отче Паисие, но паче приими и радости духовныя исполни, да без закоснения поклонюся твоему образу, идеже есть написан, исцеления всем подавающ.

Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Всепремудрому житию поревновав Богоугодных отец, иже от века поживших, отче Паисие, во смирении и постничестве Христа ради всю жизнь свою мученически скончал еси, и от бесов нападения много претерпел еси, и сих победив. Сего ради молю тя, отче: буйство, ярость и небрежение молитвами твоими отрини от мене.

Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Владыко Христе Боже Всещедрый, имиже веси судьбами, даждь ми ненавидети деянии лукаваго, Ты бо еси Бог наш, рекий: просите и приимете. Даждь любовь от всея души моея, молитвами преподобнаго отца Паисия, творити волю Твою спасительную.

Слава: Молютися, на мне, грешнем, долготерпи, Владыко, и не посецы мене яко неплодное древо, посечением смертным во огнь отсылая, но плодоносна мя сотвори, молитвами преподобнаго умолен бывая, время покаяния ми даждь, яко Человеколюбец.

И ныне: Струи низпосли слез и стенания от души сотвори ми, Чистая, внегда припадати Твоему покрову, яко да обрящу разрешение грехов моих Твоею милостию.

Песнь 9

Ирмос. Еже радуйся от Ангела приимшая, и рождшая Создателя Своего, Дево, спасай, Тя величающия.

Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Скорый помощник был еси, преподобне, еще в жизни сей, иногда у преподобнаго старца ученику в преслушании умершу, и ведену во ад, он же припадаше, прося, да умолиши Всещедраго о ученице его.

Ты же, яко скорый послушник и любве хранитель, надежду возложи ко Всещедрому Богу простреся на молитву, и Той Многомилостив и во обетех неложный, волю к боящимся Его сотвори, и молитву твою услышав, изведе душу от ада.

Того ради и аз недостойный, припадая, молю тя, отче преподобне, молитвами твоими избави мя муки и огня негасимаго.

Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Бывша мя бесом смех, человеком уничижение, праведным рыдание, Ангелом плач, осквернение воздуху, и земли, и водам, тело окалях и ум оскверних паче слова деяньми, аз враг Богу бых. Увы мне, согреших! Молитвами преподобнаго Паисия прости мя.

Слава: Яко впадый в разбойники и уязвен, тако и аз впадох от многих грехов и уязвена ми есть душа. К кому прибегну повинный, токмо к Тебе, Милосердному душам Врачу, приими молебника тепла преподобнаго Паисия, и молитвами его излей на мя великую Твою милость.

И ныне: Прегрешении мои умножиша, прошению и суду достоин, Чистая, припадая зову Ти: прежде конца подаждь ми очищение и умиление, и нравом исправление.

Источник: https://vmestemir.ru/articles/pravoslavie/kanonyi/kanonyi-svyatym/kanon-svyatomu-prepodobnomu-paisiyu-velikomu/

Канон Паисию Великому об умерших без покаяния

Канон паисию великому

  • 1 Канон преподобному Паисию Великому

Вопрос о том, как и кому возносить молитвы за тех родственников, друзей или знакомых, которые не сподобились покаяться перед смертью, по той или иной причине. В данной статье предлагается схема, используемая при чтении канонов, за тех православных, которые отправились в мир иной без покаяния. Использоваться они могут любым православным христианином.

В древнеправославной, старообрядческой традиции указано некоторое количество имен святых, получивших от Господа в качестве дара право ходатайствовать не только за усопших не успевших покаяться, но и за нераскаянных грешников. В числе означенных святых угодников Господних наибольшей известностью пользуются мученик Уар и преподобный Паисий Великий.

  • Местом рождения преподобного Паисия Великого является Египет. Ему с детства пришлась по душе жизнь иноков. В добровольном порядке отказавшись от собственной воли, он жил духовно руководимый святым Павмой. Любое его повеление он выполнял беспрекословно.
  • С особым тщанием святым подвижником читались духовные книги. А подвиг поста и молитвы принес ему славу. Преподобный Паисий руководствовался единственным, ставшим для него главным, заветом: не предпринимать не единого действия по собственной воле, только воля его наставников могла и должна была исполняться безоговорочно.
  • Однако преподобного на каком-то этапе стало тяготить нарушение безмолвия. По этой причине он выбрал себе для жизни самую отдаленную пещеру. Как-то раз он был восхищен в райские обители, где его допустили к причащению невещественной Божественной пищей.
  • Отличительной чертой преподобного Паисия являлось смирение. Он как мог скрывал от посторонних совершаемые подвиги молитвы и поста. Когда иноки спросили его о том, какой добродетели принадлежит пальма первенства, он сказал, что той которую совершают в глубочайшей тайне, не позволяющей никому никогда о ней узнать.
  • У преподобного Паисия имеется благодать от Бога, позволяющая даровать избавление от мук вечных тем из умерших, кого смерть настигла, не дав им возможность покаяться. Память преподобному Паисию 19 июня, что соответствует 2 июля по гражданскому стилю.
  • Канон Паисию Великому об умерших без покаяния взят в старинном каноннике. На него имеется ссылка как на поемый для избавления от муки усопших без покаяния в книге авторитетного знатока уставного богослужения епископа Афанасия (Сахарова) «О поминовении усопших по уставу Православной Церкви».

Когда читать канон преподобному Паисию Великому об умерших без покаяния

Канон паисию великому

Канон Паисию Великому об умерших без покаяния — это молитва, которую читают родственники, друзья, знакомые, жаждущие помочь заблудшим душам. Не удалось исповедаться перед смертью людям по разным причинам. Речь идет не о совершивших суицид, а о тех, кто отступившихся от великого праведного пути иными способами.

Как молиться за умерших без покаяния

Согласно распространенным древнеобрядческим стандартам, православным уставам сохранились имена святых, к которым взывают за помощью родные, близкие усопших людей.

Священнослужители советуют прихожанам читать канон преподобному Паисию Великому о умерших без покаяния.

Бог ниспослал великих святых, которые защищают мирян, покинувших землю не получив прощение. Паисий — святой с благородной жизненной историей, стал покровителем загубленных, непокаянных умерших душ.

Кто такой Паисий Великий и почему канон читается ему

Преподобный родился в Египте, в большой богатой семье добрых христиан (семеро братьев и сестер). Они всегда приходили на помощь нуждающимся, жили в соответствии с великими канонами слова Божьего, показывая пример другим. Покаяние и вера в Господа, большие подаяния и милость семейства, способствовали Божьей благодати: богатство увеличивалось, имущество росло.

Когда умер глава семьи, мать Паисия пала духом, что не соответствует церковным канонам. Ангел, явившийся во сне, огласил ей особое предсказание. Высшие силы велели женщине не печалиться, потому что младший из сыновей прославится великими делами.

В юности святой тяготел к монашеской жизни и ее канонам. Он пришел к старцу Памво в скитскую пустыню, чтобы покаяться и получить монашескую схиму. Он смог достичь вершин, став великим добродетелем.

Нуждаетесь в совете специалиста?Получите консультацию эксперта онлайн.
Задайте свой вопрос прямо сейчас!

С возрастом сила веры, жажда служить Господу стали только сильнее и крепче. Великий Паисий придерживался канонов Божьего слова, постился неделями, неустанно молился, изучал пророчества Иеремии, помогал семьям непокаянных умерших людей.

Прославился он аскетизмом и принципиальностью – особое правило, объяснение которому ищут до сих пор. Для монашествующего христианина важно было не предпринимать ни одного шага на свое усмотрение. Великий преподобный полностью подавлял собственные желания и потребности. В основе его действий и жизненного пути была только воля его наставников.

Правила и схема чтения канона преподобному Паисию Великому о умерших без покаяния

Молитвенные слова об упокоившихся без покаяния родителях, родственниках, друзьях, читается с учетом целого свода правил, важных рекомендаций. Живые отмаливают грех, избавляют душу умершего от тяжести.

День памяти Великому и святому Паисию – 19 июня. Молитва и канон – обращения из реликвенной Азбуки Веры. За словами епископа Афанасия (Сахарава) источник называют необходимым для избавления от мук непокаянных усопших. Святой отец Афанасий автор многочисленных публикаций, книг о глубинных аспектах уставного богослужения.

Не каждый мирянин знает правила чтения великого канона для непокаянных умерших. Моменты, на которых стоит заострить свое внимание:

  1. Семипоклонный начал сопровождается тремя поклонами. Если молитва Паисию Великому носит коллективный характер, то поклоны совершает старший из присутствующих.
  2. При каноне молитвы за непокаянного умершего, после слова Аминь все кланяются в пояс.
  3. Фраза «Господи, Помилуй», при молитве Великому святому Паисию, должна прозвучать 12 раз.
  4. После фразы «Приидите, поклонимся…» следует сделать три поклона в пояс.
  5. По псалму 50, при молитве Великому преподобному по непокаянных усопших, нужно совершить поклон на слове «Аминь».

Текст канона и молитва Паисия об усопших родителях

Великое покаяние зависит от решения верующего индивидуально. Если умерший – родитель (отец или мать), близкий друг, супруг за него молиться необходимо. Важен текст молитвы о непокаянных, душевный посыл, который сопровождает чтение норм и правил святого письма Великому Паисию.

Декламация начинается из Тропаря, глас 2-й. Особая часть канона за усопших, направленная на то, чтобы умерший обрел вечный покой, прощение – песнь Ирмос. Она состоит из нескольких фрагментов.

Молитва Паисия об усопших родителях читается в конце. Важно не забыть про отпуст. Сила молитвы велика, если вера христианина крепка, потому в конце обязательно проговаривают слова «Господи помилуй» трижды.

Умирать без покаяния – грех, живым нужно сделать все для помощи душам родных усопших. Благодаря молитвам Великому Паисию, в соответствии с церковными канонами, умершие без покаяния обретут вечный покой.

Основные правила молитвенных обращений об детях

Христианство — свод канонов, моральных устоев и нравственных понятий. Опьянение грехом всегда ведет за собой расплату – духовное раскаяние. Непокаянным умершим детям отводится особое место в молитве Великому Паисию.

По смерти непокаянного дитя, мать или отец посредством молитвенных чтений Великому святому помогают душе ребенка успокоиться, отрекшись от груза грехов.

Чтение канонов, молитв, вместе с песнопениями Паисию Великому по непокаянных людях проводится по установленным правилам.

Если возникают вопросы – обратитесь к священнослужителям, обсудите с ними возникшие неясности. В разговоре со знающим и просветленным человеком можно обрести великий душевный покой, получить необходимые наставления по поводу ритуалов по умершему человеку.

Батюшка найдет объяснение тому, что может волновать или тревожить православного человека.

Что еще можно читать за упокой души без покаяния

Молитвы Великому Паисию об умерших друзьях, которые не покаялись перед смертью, родственниках, знакомых нужно заказывать в церковной обители. Они читаются, в соответствии с церковными канонами на служениях, литургиях. Есть индивидуальный набор молитвенного чтения и песнопений — для решения особых проблем и преодоления жизненных трудностей.

Как правильно молиться за усопших, которые не смогли покаяться перед кончиной, нужно узнавать в храме. Кроме молебен к Великому Паисию, многим советуют обращаться в своих молитвенных разговорах к мученику Уару.

У христиан есть два типа молитвенных предписаний:

  1. Канон непосредственно мученику Уару.
  2. Канон Великий.

Поминание памяти мученика Паисия происходит в первый день последнего месяца осени.

Люди, непокаянные перед смертью или по своей воли прощались с жизнью — совершили грех. Произносить слова молитв допускается только вне церкви – лучше всего в стенах дома. Объясняется это тем, что миряне, не посещающие храм при жизни, не могут посетить святое место и после смерти. Молитва Великому мученику спасет непокаянные души умерших.

Статья проверена редакцией сайта

Источник: https://sorokoviny.ru/pominki/kanon-paisiyu-velikomu

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.