Канон святому трифону

Содержание

Канон мученику Трифону Апамейскому

Канон святому трифону

Ирмос: Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Воистину Божественныя на Небесех сладости наслаждаяся, яко непобедим страдалец, твоими молитвами душу мою избави от страстей смущения.

Глаголы Божественными огласився, совершил еси сия преславне деятельно, святыню возлюбив и целомудрие облобызав.

Был еси истинно пастырь, пасый души твоея в мудрости помышления, души обращая заблуждающия и Богу приводя, славне.

Богородичен: Просвещаеши мя сиянием мысленным, осияние славы рождшая Отчее, Всенепорочная Отроковице, и мрак греховный разори.

Песнь 3

Ирмос: Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси Свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Притупил еси силу гордаго, славный мучениче Христов, свыше одеявся силою.

Плотию обложен, шатания безплотнаго угасил еси врага и воплощеннаго Бога Слова проповедал еси.

Единым токмо пришествием твоим духи лукавствия отгоняются, Духа Святаго гоними благодатию.

Богородичен: Имея Тя помощь, не постыждуся, Пречистая Мати Божия, имея Тя предстательницу Жизни моея, спасуся.

Седален, глас 4

Болезньми, блаженне, наслаждаяся плотскими, Божественную и неболезненную пищу достойно восприял еси, венец безсмертия от Бога прием. Темже и исцелений реки источаеши любовию прибегающим, мучениче, в кров твой.

Песнь 4

Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя, и прославих Твое Божество.

Зрящих удивил еси терпения, блаженне, твердостию: муки бо претерпел еси, яко в чуждем стражда телеси, мудре Трифоне.

Питался еси, блаженне, ранами болезней, биемь, ныне же наслаждаешися чистее, присносущныя славы насыщаяся.

Стружему телеси твоему железных ногтей остротою, вжиляшеся, чудне, твоея души крепость Божественною благодатию.

Богородичен: На Тя упование мое все возлагаю, Мати Дево: душу мою сохрани, яже Бога рождшая, Спаса моего.

Песнь 5

Ирмос: Утренююще, вопием Ти: Господи, спаси ны, Ты бо еси Бог наш, разве Тебе, иного не вемы.

Кумиры прелестныя упразднил еси, страстотерпче, токмо бо возлюбил еси Христову образу покланятися.

Разумев пресветлую, славне страстотерпче, благодать Бога нашего, тоя ради пострадал еси.

Божественною озарився благодатию, усердно, страдальче, Христа ради пострадал еси.

Богородичен: Неизреченно бысть зачатие Твое, и Рождество несказанно: пребыла бо еси Чистая Приснодева.

Песнь 6

Ирмос: Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Изсушив мерзкия жертвы, и приношения скверная, и неистовства идольская, твоими кровьми, славне, напоил еси вся церковная благородная, Трифоне, прозябения.

Струпи мученичестии, яко миро, благоухают, кровь страдалец источает исцеления, останцы же тела души освящают верою касающихся им.

Богородичен: Яко одушевлен кивот, прияла еси Слово Безначальное, яко Святое Святилище, Зиждителя вместила еси, яко Престол огнезрачен, носиши Владыку, Богомати, всея твари.

Песнь 7

Ирмос: От Иудеи дошедше, отроцы, в Вавилоне иногда верою Тройческою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

Венценосец, ликуеши с лики мученик, веселяся, прелесть бо победив словом истинным, воспеваеши, радуяся: отец наших Боже, благословен еси.

Владыка всяческих Своими страданьми венчает мученика и сего водворяет в селех Небесных, зовуща и глаголюща: отец наших Боже, благословен еси.

Богородичен: Млада носящи Младенца, прежде всех век Бога, Всенепорочная, из Тебе воплощенна, не престай молящи спасти поющия: отец наших Боже, благословен еси.

Песнь 8

Ирмос: Седмерицею пещь халдейский мучитель, Богочестивым неистовно разжже; силою же лучшею спасены, сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Даже до усекновения и опаления, даже до кровепролития, даже и до смертныя кончины пострадал еси, сопротивляяся противу греху, мучениче Христов, ныне же, жизнь во Христе сокровенную прием, взываеши: священницы, благословите, людие, превозносите во вся веки.

На земли подвизался еси, с нечестивыми боряся, противу лестней и богоборней лести горце нудящим; на Небесех же, Трифоне, наслаждаешися, венец нося, и со Ангелы ликуеши, поя: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите Господа во веки.

Мучительское изобличил еси безбожие, всемудре, и демонское богоборство угасил еси струями кровей твоих; в Троице Единаго Бога достолепне и чисте возвещая и чествуя, взывал еси: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Богородичен: Глаголом Твоим последующе, ублажаем, Пречистая, Тя, Блаженную, плотию рождшую воистину Блаженнаго, Света живущаго незаходимаго, и Светонаставника, и Светодавца Владыку. Егоже отроцы благословят, священницы воспевают и превозносят во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Тя, неискусобрачную Матерь Бога Вышняго, Тя, паче ума рождшую словом воистину Бога, вышшую Пречистых сил, немолчными славословлении величаем.

Паче видимых мученическое чаяние полно безсмертнаго наслаждения: видится сих надежда, полна благоухания, и радости, и светлости неизреченныя. Темже достойно ублажаются.

Свет был еси вторый, к Свету первому приближився, зарею Его просвещаемь и воображаемь, Трифоне мудре, и Того подательными светлостьми сияя; тем тя вси ублажаем.

Явился еси неужасен в подвизех, страстотерпче, явился еси истинно тезоименит Божественней и святей пищи, еяже ныне восприемля и ясно наслаждаяся, спасение чтущим тя нам испроси.

Богородичен: Умертви мудрование, Богородительнице, плоти моея и оживи душевное умерщвление действом Истинныя Жизни, из Тебе рождшияся плотию за неизреченное благоутробие и спасение поющих Тя.

Светилен

Пищи наслаждаяся преславныя и Божественныя, Ангелом единожитель был еси, блаженне: гуси пасый в лузех, от Бога приял еси благодать исцелений, Трифоне великомучениче, исцеляти человеческия немощи и недуги.

Источник: https://azbyka.ru/days/caa/534

Канон святому мученику трифону

Канон святому трифону

Шрифт

Тропарь , глас 4:

Му́ченик Твой, Го́споди, Три́фон, / во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́, Бо́га на́шего: / име́яй бо кре́пость Твою́, / мучи́телей низложи́, / сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости. / Того́ моли́твами / спаси́ ду́ши на́ша.

Ин тропарь, глас 4:

Пи́щи Боже́ственныя, треблаже́нне, / наслажда́яся на Небесе́х неоску́дно, / сла́вящих пе́сньми па́мять твою́ покры́й / и сохрани́ от вся́кия ну́жды, / отжени́ вредя́щих ни́вам живо́тных, / да тебе́ от любве́ вопие́м всегда́: / ра́дуйся, Три́фоне, му́чеников укрепле́ние.

Канон мученика, глас 8.

Песнь 1.

Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, / и еги́петскаго зла избежа́в, / изра́ильтянин вопия́ше: / Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Припев: Святы́й му́чениче Три́фоне, моли́ Бо́га о нас.

Вои́стину Боже́ственныя на Небесе́х сла́дости наслажда́яся, / я́ко непобеди́м страда́лец, / твои́ми моли́твами ду́шу мою́ изба́ви от страст́ей смуще́ния.

Глаго́лы Боже́ственными огласи́вся, / соверши́л еси́ сия́ пресла́вне де́ятельно, / святы́ню возлюби́в и целому́дрие облобыза́в.

Слава:  Был еси́ и́стинно па́стырь, / пасы́й души́ твоея́ в му́дрости помышле́ния, / ду́ши обраща́я заблужда́ющия / и Бо́гу приводя́, сла́вне.

И ныне:  Просвеща́еши мя сия́нием мы́сленным, / осия́ние сла́вы ро́ждшая О́тчее, / Всенепоро́чная Отрокови́це, / и мрак грехо́вный разори́.

Песнь 3.

Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, / Ты еси́ Свет омраче́нных, / и пое́т Тя дух мой.

Припев: Святы́й му́чениче Три́фоне, моли́ Бо́га о нас.

Притупи́л еси́ си́лу го́рдаго, / сла́вный му́чениче Христо́в, / свы́ше оде́явся си́лою.

Пло́тию обложе́н, / шата́ния безпло́тнаго угаси́л еси́ врага́ / и воплоще́ннаго Бо́га Сло́ва пропове́дал еси́.

Слава:  Еди́ным то́кмо прише́ствием твои́м / ду́хи лука́вствия отгоня́ются, / Ду́ха Свята́го гони́ми благода́тию.

И ныне:  Име́я Тя по́мощь, не постыжду́ся, / Пречи́стая Ма́ти Бо́жия, / име́я Тя предста́тельницу Жи́зни моея́, спасу́ся.

Го́споди, поми́луй, трижды.

Седален, глас 4. Подобен: Скоро предвари:

Боле́зньми, блаже́нне, наслажда́яся плотски́ми, / Боже́ственную и неболе́зненную пи́щу досто́йно восприя́л еси́, / вене́ц безсме́ртия от Бо́га прие́м. / Те́мже и исцеле́ний ре́ки источа́еши / любо́вию прибега́ющим, му́чениче, в кров твой.

Песнь 4.

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, / смотре́ния Твоего́ та́инство, / разуме́х дела́ Твоя́, / и просла́вих Твое́ Божество́.

Припев: Святы́й му́чениче Три́фоне, моли́ Бо́га о нас.

Зря́щих удиви́л еси́ терпе́ния, блаже́нне, тве́рдостию: / му́ки бо претерпе́л еси́, / я́ко в чужде́м стражда́ телеси́, / му́дре Три́фоне.

Пита́лся еси́, блаже́нне, ра́нами боле́зней, бие́мь, / ны́не же наслажда́ешися чи́стее, / присносу́щныя сла́вы насыща́яся.

Слава:  Стру́жему телеси́ твоему́ / желе́зных ногте́й острото́ю, / вжиля́шеся, чу́дне, твоея́ души́ кре́пость Боже́ственною благода́тию.

И ныне:  На Тя упова́ние мое́ все возлага́ю, / Ма́ти Де́во: / ду́шу мою́ сохрани́, я́же Бо́га ро́ждшая, Спа́са моего́.

Песнь 5.

Ирмос: У́тренююще, вопие́м Ти: / Го́споди, спаси́ ны, / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Припев: Святы́й му́чениче Три́фоне, моли́ Бо́га о нас.

Куми́ры преле́стныя упраздни́л еси́, страстоте́рпче, / то́кмо бо возлюби́л еси́ / Христо́ву о́бразу покланя́тися.

Разуме́в пресве́тлую, сла́вне страстоте́рпче, / благода́ть Бо́га на́шего, / тоя́ ра́ди пострада́л еси́.

Слава:  Боже́ственною озари́вся благода́тию, / усе́рдно, страда́льче, / Христа́ ра́ди пострада́л еси́.

И ныне:  Неизрече́нно бысть зача́тие Твое́, / и Рождество́ несказа́нно: / пребыла́ бо еси́ Чи́стая Присноде́ва.

Песнь 6.

Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се, / мно́га бо беззако́ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ся, / к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя, / Бо́же спасе́ния моего́.

Припев: Святы́й му́чениче Три́фоне, моли́ Бо́га о нас.

Изсуши́в ме́рзкия же́ртвы, / и приноше́ния скве́рная, и неи́стовства и́дольская, / твои́ми кровьми́, сла́вне, напои́л еси́ / вся церко́вная благоро́дная, Три́фоне, прозябе́ния.

Слава:  Стру́пи му́ченичестии, я́ко ми́ро, благоуха́ют, / кровь страда́лец источа́ет исцеле́ния, / оста́нцы же те́ла ду́ши освяща́ют / ве́рою каса́ющихся им.

И ныне:  Я́ко одушевле́н киво́т, / прия́ла еси́ Сло́во Безнача́льное, / я́ко Свято́е Святи́лище, Зижди́теля вмести́ла еси́, / я́ко Престо́л огнезра́чен, но́сиши Влады́ку, Богома́ти, всея́ тва́ри.

Го́споди, поми́луй, трижды. Сла́ва, и ны́не:

Кондак, глас 8. Подобен: Яко начатки:

Тро́ическою тве́рдостию / многобо́жие разруши́л еси́ от коне́ц, всесла́вне, / че́стен во Христе́ быв, и, победи́в мучи́тели во Христе́ Спаси́теле, / вене́ц прия́л еси́ му́ченичества твоего́ / и дарова́ния Боже́ственных исцеле́ний, / я́ко непобеди́мь.

Икос: Свяще́нная трапе́за предлага́ется, / празднолю́бных собо́р днесь, предпра́зднственная нося́щи зна́мения, / Го́спода четыредесятодне́вна, из Де́вы стра́шное рождество́, / и ста́рца честна́го объя́тие, / и че́стна страда́льца па́мять, / Самаго бо ра́ди Христа́ сконча́ся победоно́сно, / я́ко непобеди́мь.

Песнь 7.

Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, / в Вавило́не иногда́ / ве́рою Тро́йческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Припев: Святы́й му́чениче Три́фоне, моли́ Бо́га о нас.

Венцено́сец, лику́еши с ли́ки му́ченик, веселя́ся, / пре́лесть бо победи́в сло́вом и́стинным, / воспева́еши, ра́дуяся: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Слава:  Влады́ка вся́ческих Свои́ми страда́ньми венча́ет му́ченика / и сего́ водворя́ет в се́лех Небе́сных, / зову́ща и глаго́люща: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

И ныне:  Мла́да нося́щи Младе́нца, / пре́жде всех век Бо́га, Всенепоро́чная, из Тебе́ воплоще́нна, / не преста́й моля́щи спасти́ пою́щия: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Седмери́цею пещь / халде́йский мучи́тель, / Богочести́вым неи́стовно разжже́; / си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев, / Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Припев: Святы́й му́чениче Три́фоне, моли́ Бо́га о нас.

Да́же до усекнове́ния и опале́ния, / да́же до кровепроли́тия, / да́же и до сме́ртныя кончи́ны пострада́л еси́, / сопротивля́яся проти́ву греху́, му́чениче Христо́в, / ны́не же, жизнь во Христе́ сокрове́нную прие́м, взыва́еши: / свяще́нницы, благослови́те, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

На земли́ подвиза́лся еси́, с нечести́выми боря́ся, / проти́ву ле́стней и богобо́рней ле́сти го́рце ну́дящим; / на Небесе́х же, Три́фоне, наслажда́ешися, вене́ц нося́, / и со А́нгелы лику́еши, поя́: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те Го́спода во ве́ки.

Слава:  Мучи́тельское изобличи́л еси́ безбо́жие, всему́дре, / и де́монское богобо́рство угаси́л еси́ струя́ми крове́й твои́х; / в Тро́ице Еди́наго Бо́га достоле́пне и чи́сте возвеща́я / и че́ствуя, взыва́л еси́: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те Го́спода во ве́ки.

И ныне:  Глаго́лом Твои́м после́дующе, / ублажа́ем, Пречи́стая, Тя, Блаже́нную, / пло́тию ро́ждшую вои́стину Блаже́ннаго, / Све́та живу́щаго незаходи́маго, / и Светонаста́вника, и Светода́вца Влады́ку. / Его́же о́троцы благословя́т, / свяще́нницы воспева́ют / и превозно́сят во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Тя, неискусобра́чную Ма́терь Бо́га Вы́шняго, / Тя, па́че ума́ ро́ждшую сло́вом вои́стинну Бо́га, / вы́шшую Пречи́стых сил, / немо́лчными славословле́нии велича́ем.

Припев: Святы́й му́чениче Три́фоне, моли́ Бо́га о нас.

Па́че ви́димых му́ченическое ча́яние по́лно безсме́ртнаго наслажде́ния: / ви́дится сих наде́жда, полна́ благоуха́ния, / и ра́дости, и све́тлости неизрече́нныя. / Те́мже досто́йно ублажа́ются.

Свет был еси́ вторы́й, к Све́ту пе́рвому прибли́жився, / заре́ю Его́ просвеща́емь и вообража́емь, Три́фоне му́дре, / и Того́ пода́тельными светлостьми́ сия́я; / тем тя вси ублажа́ем.

Слава:  Яви́лся еси́ неужа́сен в по́двизех, страстоте́рпче, / яви́лся еси́ и́стинно тезоимени́т Боже́ственней и святе́й пи́щи, / ея́же ны́не восприе́мля и я́сно наслажда́яся, / спасе́ние чту́щим тя нам испроси́.

И ныне:  Умертви́ мудрова́ние, Богороди́тельнице, пло́ти моея́ / и оживи́ душе́вное умерщвле́ние де́йством И́стинныя Жи́зни, / из Тебе́ ро́ждшияся пло́тию за неизрече́нное благоутро́бие / и спасе́ние пою́щих Тя.

Светилен:

Пи́щи наслажда́яся пресла́вныя и Боже́ственныя, / А́нгелом еди́ножи́тель был еси́, блаже́нне: / гу́си пасы́й в лузе́х, от Бо́га прия́л еси́ благода́ть исцеле́ний, / Три́фоне великому́чениче, / исцеля́ти челове́ческия не́мощи и неду́ги.

Молитва:

О, святы́й му́чениче Христо́в Три́фоне, ско́рый помо́щниче всем, к тебе́ прибега́ющим и моля́щимся пред святы́м твои́м о́бразом скоропослу́шный предста́телю! Услы́ши у́бо ны́не и на вся́кий час моле́ние нас, недосто́йных рабо́в твои́х, почита́ющих святу́ю па́мять твою́.

Ты у́бо, уго́дниче Христо́в, сам обеща́лся еси́ пре́жде исхо́да твоего́ от жития́ сего́ тле́ннаго моли́тися за ны ко Го́споду и испроси́л еси́ у Него́ дар сей: а́ще кто в ко́ей‑ли́бо нужде́ и печа́ли свое́й призыва́ти начне́т свято́е и́мя твое́, той да изба́влен бу́дет от вся́каго прило́га зла́го.

И я́коже ты иногда́ дщерь царе́ву в Ри́ме гра́де от диа́вола му́чиму исцели́л еси́, си́це и нас от лю́тых его́ ко́зней сохрани́ во вся дни живота́ на́шего, наипа́че же в день стра́шный после́дняго на́шего издыха́ния предста́тельствуй о нас, егда́ те́мнии зра́ки лука́вых бе́сов окружа́ти и устраша́ти нас начну́т.

Бу́ди нам тогда́ помо́щник и ско́рый прогони́тель лука́вых бе́сов, и к Ца́рствию Небе́сному предводи́тель, иде́же ты ны́не предстои́ши с ли́ком святы́х у Престо́ла Бо́жия, моли́ Го́спода, да сподо́бит и нас прича́стниками бы́ти присносу́щнаго весе́лия и ра́дости, да с тобо́ю ку́пно удосто́имся сла́вити Отца́ и Сы́на и Свята́го Уте́шителя Ду́ха во ве́ки. Ами́нь.

Молитва иная:

О святы́й му́чениче Христо́в Три́фоне, услы́ши ны́не и на вся́кий час моле́ние нас, раб Бо́жиих (имя рек), и предста́тельствуй о нас пред Го́сподем.

Ты не́когда дщерь царе́ву, во гра́де Ри́ме от диа́вола му́чиму, исцели́л еси́: сице и нас от лютых его козней сохрани во вся дни жития нашего, наипа́че же в день после́дняго на́шего издыха́ния предста́тельствуй о нас.

Моли́ Го́спода, да сподо́бит и нас прича́стники бы́ти присносу́щнаго весе́лия и ра́дости, да с тобо́ю ку́пно удосто́имся сла́вити Отца́ и Сы́на и Свята́го Уте́шителя Ду́ха во ве́ки веко́в.

Источник: https://xn----7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/svyatim/kan_sv_10.html

Слава Господи Сретению Твоему! Память св. влмч. Трифона

Канон святому трифону

14 февраля Православная Церковь совершает память великомученика Трифона, а 15 февраля – один из 12-ти главных (двунадесятых) праздников Православной Церкви – Сретение Господне (греч. Ἡ Ὑπαπαντὴ τοῦ Κυρίου).

Приводим краткую информацию о празднике Сретения, а также о святом Великомученике Трифоне с житием и каноном, который вы едва ли найдете где-то еще). В статье использованы фотографии с праздника на Рогожском в 2016 году и материал нашего деятельного прихожанина Димитрия Хоменко. Об иконографии образа Сретения ниже расскажут специалисты из музея им. Андрея Рублева.

СРЕТЕНИЕ ГОСПОДА БОГА И СПАСА НАШЕГО ИСУСА ХРИСТА

Образ иконы Сретение Господне

В храме Младенец Исус был встречен праведным старцем Симеоном – одним из образованнейших людей своего времени. По преданию, он был одним из семидесяти переводчиков Пятикнижия с еврейского на греческий язык.

Когда задолго до этого события праведный Симеон переводил книгу пророка Исайи, он дошел до слов: «Се Дева во чреве приимет и родит Сына» – и усомнился: разве дева может родить? Он хотел уже вставить вместо слова «Дева» слово «жена», как вдруг ему явился ангел и, удержав за руку, сказал, что Симеон не умрет, пока не увидит исполнения пророчества.

Не вечернем богослужении на Рогожском в 2016 году молились чинно и истово

В храме праведный Симеон взял Богомладенца на руки, и, благословив Его, пророчествовал о Спасителе: «Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему с миром: яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей: свет во откровение языком, и славу людей Твоих Израиля».

Этими словами Симеон с радостью говорит: «Теперь Ты, Владыко, отпускаешь меня, раба Твоего (из этой жизни в другую), по слову Твоему (согласно Твоему обещанию), с миром (спокойно), потому что глаза мои увидели то спасение, которое Ты приготовил для всех людей».

Пресвятой Деве праведный Симеон предсказал будущее о Христе и Ее страданиях у Креста Сына: «Се лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий, и Тебе Самой оружие пройдет душу, да откроются помышления многих сердец» (Лк. 2:35).

По окончании службы тушили большое паникадило. Детский пытливый ум рассекретил мудрость предков: на исполинской лестнице оказалось 33 ступени – возраст Христа.

А я всё удивлялся, почему они такие нарочито частые…

Тут же, в храме, была благочестивая вдова Анна пророчица, восьмидесяти четырех лет, служившая Богу постом и молитвою день и ночь.

И она узнала Спасителя и славила Господа, и говорила о Нем всем в Иерусалиме.

…на средней лестнице оказалось 12 ступеней – по числу апостолов. Как нетрудно догадаться, на самой маленькой стремянке всего три ступени : )

Память святаго великомученика Трифона

Родился святой в семье христиан, с ранних лет принял христианские нравы. Будучи отроком, проявил дар чудотворений, исцеляя и облегчая недуги, изгоняя бесов. Обращал к христианской вере. По греческим евхологиям, однажды молитвой святого Трифона были изгнаны вредные гады и насекомые, и тем спасены от голода жители Кампсады.

Святой великомученик Трифон

Согласно преданию, изгнал дьявола из Гордианы, дочери римского императора Гордиана III, который, будучи идолопоклонником, не преследовавшим, однако, христиан, послал за Трифоном после того, как дьявол устами беснующейся девушки заявил, что только отрок Трифон может изгнать его. При этом дьявол покинул Гордиану, почуяв приближение Трифона, ещё за 3 дня до его прибытия в Рим. По просьбе императора, Трифон заставил дьявола явиться во плоти (в виде чёрного пса, которой имел огненные глаза, а голову влачил по земле), благодаря чему многие уверовали во Христа.

В правление императора Деция Траяна, гонителя христиан, Трифон был схвачен и предан суду, где заявил перед лицом судей:
— Имя мое — Трифон, отечество мое — селение Кампсада, близ города Апамейска, фортуны же мы не признаем, ибо веруем, что всё совершается по Божию промыслу и неизреченною Его мудростью, а не фортуною, и не зависит ни от течения звезд, ни от случая, как веруете вы. В жизни я руковожусь свободною своею волею, служа единому только Христу. Христос — вера моя, Христос — похвала моя, и венец славы моей.

После этого Трифон был мучим, при этом его обнажённым подвесили на дереве и били, затем привязали к коню и повезли на охоту, после бросили в темницу, вбили гвозди в ноги и так водили по городу, но несмотря на это, отказывался отречься от Христа и признать римских богов, за что был осуждён на усекновение главы.

Перед казнью Трифон истово молился, благодаря Господа и прося принять его в Своё царствие. По его молитве Господь взял его душу, причём ещё до того, как палачи успели привести приговор в исполнение.

Святые великомучение Трифоне, моли Бога о нас!

ТОКМО У НАСЪ

Святой великомученик Трифон очень популярен в старообрядческой среде. Ему особо молятся о благоустроении житейских неурядиц, ищущие работу и испытывающие финансовые сложности.

Икона святому на Рогожском расположена у северного выхода из Покровского Собора (в районе лестницы для зажигания большого паникадила). Образ этот древний, сильно потемневший от времени, а оклад иконы богато украшен.

Надо сказать, что искренняя молитва помогает…

По непонятной причине канон святому великомученику Трифону не вошел ни в один из сборников канонов, издававшихся в нашей Церкви в последние несколько десятилетий. Пару раз он был напечатан в старообрядческом церковном календаре.

Несколько лет назад редактор сайта STAROVE.RU Олег Хохлов подготовил этот канон к печати, однако у него возникли сложности по выверке текста с первоисточниками. Несколько добрых людей помогли вычитать и поправить ряд ошибок, содержавшихся в церковных календарях, но до конца быть уверенными в его непогрешимости мы не можем.

Приводим наш труд в том виде, в котором он есть – не судите строго, но помогите, Христа ради, довести начатую работу до конца: обещаем издать.

По задумке, данный канон был рассчитан на чтение начинающими, все сокращения и переходы раскрыты, и читать его можно без подготовки от начала до конца.

СКАЧАТЬ «бета версию» канона св. влмч. Трифону от STAROVE.RU

Святой великомученик Трифон

Месяцеслов в иконах из собрания Музея имени Андрея Рублева

В продолжение темы приводим подробное описание иконографии праздника из группы Музея имени Андрея Рублева на . За наводку благодарим нашу активную читательницу Анну.

Иконография образа празднику Сретения

Середина – третья четверть ХVII века. Поволжье.

Из церкви Иоанна Предтечи в городе Весьегонске Тверской области
Дерево, темпера; 89,7 × 57,8 КП 997

Сложение иконографии Сретения в восточно-христианском искусстве произошло не позднее VI века.

Древнейшее русское изображение Сретения относится к концу XII века (церковь Спаса на Нередице). В православной традиции иконография этого праздника имела несколько вариантов.

На иконе из Весьегонска Симеон держит младенца Христа над престолом, который символизирует собой Гроб Господень, тем самым акцентируется тема будущих страданий Христа.

Вечером из храма народ расходился неспеша

Не как сорокадневный младенец, а как Господь, торжественно благословляет Христос согбенного старца в ответ на его пророческие слова о Спасителе, которого он принял на свои руки: «Ныне отпущаеши раба Твоего Владыко…». Богоматерь изображена с покровенными руками, жест которых напоминает жест моления в деисусе. За нею, в торжественной процессии, следуют пророчица Анна со свитком в левой руке и Иосиф с двумя горлицами.

Миловидные округлые лики, изящные, вытянутые фигуры персонажей, которым вторят удлиненные архитектурные постройки, сложные силуэты фигур, как бы находящихся в танце, несколько дробный рисунок – характерны для поволжской иконописи середины – третьей четверти ХVII века. Светлый колорит, построенный на сочетании двух оттенков зеленого, двух красного и дополняющей их охры определяет художественную специфику иконы.

Нарядная ракета-колокольня пылала торжеством

Учитывая происхождение образа из Тверских земель, можно рассматривать памятник как образец стиля мастеров верхневолжского региона, еще не затронутого кардинальными стилистическими изменениями, уже появившимися в столичной живописи.

ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ! Пасха Христова у старообрядцев

Фотозарисовка немного под другим углом, избранные и архивные фото по теме Пасхи на Рогожском и не только.

Лучшие фото с праздника свв. Жен-Мироносиц

Подборка замечательных профессиональных фотографов, передающая дух самого «светского» старообрядческого праздника в Москве.

Неделя Святых Жен-Мироносиц. Фото прошлых лет

Программа праздника 2014 года и подборка лучших профессиональгых снимков прошлых лет.

Рогожское. Покров по-домашнему

Фотоотчёт о Престольном празднике на Рогожском – Покрове Пресвятой Богородицы.

Собрание Рогожской общины: хроника

Колоритные фотографии с очередного собрания Рогожской общины, посвященному выбору делегатов на Освященный Собор.

Пастырь твёрдый. Как поздравляли о.Виктора

Вместо поздравления настоятелю Покровского кафедрального собора по случаю 81-го дня Ангела от редактора сайта STAROVE.RU

Фото с праздника Свв.Жен-Мироносиц от В.Саяпина

Подборка профессиональных снимков с ежегоного старообрядческого праздника в Рогожской Слободе в Москве.

Фильм канала «Москва24» “Старообрядцы Москвы“, посвященный традиции освящения Великой воды:

http://www..com/embed/220Ahxh8MXA

Путеводитель по Рогожской Слободе
Читайте в иллюстрированном обзоре на нашем сайте информацию о Рогожской слободе и всех заведениях, что находятся на её территории.

ДОСТОИН! Как, кого и из кого ставят епископов в РПСЦ

Богатый фото репортаж о поставлении архиерея РПСЦ и зарисовка о современной жизни истинной Церкви.

Раздел «Церковь и Miр»

Подборка материалов по теме взаимоотношения религиозного и светского восприятия мира, в том числе рубрики «Исследования», «Истории жизни», материалы «На злобу дня», информация о праздниках, а также стихи и проза читателей сайта «Старообрядческая мысль».

Раздел «Обычаи»

Посетите раздел «Обычаи» нашего сайта. Вы найдёте в нём много интересного из незаслуженно позабытого. Страница 1, страница 2, страница 3, страница 4

Какое крещение истинное и правильное?

Живой и аргументированный рассказ о способах крещения, практикуемых в новообрядцами, и истинном крещении согласно канонам Церкви.

Что почитать о старообрядчестве?

Краткая подборка объективной литературы о древлеправославии и истории Русской Церкви.

Какой нательный крест является правильным?

Какой крест считается каноничным, почему недопустимо ношение нательного креста с изображением распятия и прочих образков?

Богоявленская вода. Рогожское. Фото

Эксклюзивные снимки запечатлевшие освящение Великой Богоявленской воды в Покровском кафедральном соборе РПСЦ в Рогожской Слободе.

Интервью Митрополита Корнилия каналу Россия 24

Первое за десять лет интервью предстоятеля РПСЦ Митрополита Московского и Всея Руси Корнилия федеральному каналу.

Интервью Митрополита Корнилия на “Радио Подмосковья”

Подробное и очень удачное интервью Предстоятеля РПСЦ по ключевым вопросам современной религиозной жизни в России.

Вл.Евмений: Новообрядцы должны прийти к тому, от чего ушли

Эксклюзивное интервью со старообрядческим епископом Евмением от проекта “Русская Планета”.

СНОБ: Старообрядцы. Невидимая Россия

Подробный исторический анализ причин и последствий раскола от независимого светского издания.

STAROVE.RU: Россия в цифрах XX-XXI век

Эксклюзивное исследование сайта о том, какие в стране национальности, вероисповедания, динамика социо-экономических показателей на множестве примеров и сопоставлений.

Приглашаем всех присоединиться к нашим сообществам на других ресурсах:

Пожалуйста, простая просьба: пригласите в группу двоих своих друзей!

В контакте: http://.com/staroveru и http://.com/StarPraz
: https://www..com/groups/staroveru
: https://.com/staroveru
: Канал STAROVE.RU

Источник: https://starove.ru/anons/slava-gospodi-sreteniyu-tvoemu-pamyat-sv-vlmch-trifona/

Канон святому мученику Трифону

Канон святому трифону

Молитвы святому мученику Трифону

Акафист святому мученику Трифону

Тропарь,  глас  4-й

Мученик Твой, Господи, Трифон, во страдании своем венец прият нетленный от Тебе, Бога нашего: имеяй бо крепость Твою, мучителей низложи, сокруши и демонов немощныя дерзости. Того молитвами спаси души наша.

Седален, глас 4-й

Болезньми, блаженне, наслаждался плотскими, Божественную и неболезненную пищу достойно восприял еси, венец безсмертия от Бога прием. Темже и исцелений реки источаеши любовию прибегающим, мучениче, в кров твой.

Слава, и ныне: Ужасно чудо зачатия, и несказанен образ Рождества, в Тебе познася, Чистая Приснодево, ужасает мой ум, и удивляет помысл. Слава Твоя, Богородице, всем простреся во спасение душ наших.

Кондак, глас 8-й

Троическою твердостию многобожия разрушил еси от конец, всеславне, честен во Христе быв и, победив мучители во Христе Спасителе, венец приял еси мученичества твоего и дарования Божественных исцелений, яко непобедим.

Икос

Пение ми даруй, Боже мой, воспевати и глаголати, и почитати подвиги страстотерпца Твоего и мученика, яко да благосочетанно восхвалю добляго во страдании Трифона, победителя в страстех бывша всегда, великаго во благочестии, и в лице мученик возсиявшаго: в нихже поет непрестанно Христа, со множеством ангельским премудрый, приемля свыше Божественное осияние и моля непрестанно о всех нас.

Молитва

О святый мучениче Христов Трифоне, скорый помощниче всем к тебе прибегающим и молящимся пред святым твоим образом скоропослушный предстателю! Услыши ныне и на всякий час моление нас, почитающих святую память твою во всечестнем храме сем, и предстательствуй о нас пред Господем на всяком месте.

Ты бо, угодниче Христов, святый мучениче и чудотворче Трифоне, в великих чудесех возсиявый, прежде исхода твоего от жития сего тленнаго молился еси за ны ко Господу и испросил еси у Него дар сей: аще кто в коей-либо нужде, беде, печали и болезни душевней и телесней призывати начнет святое имя твое, той избавлен будет от всякаго прилога злаго.

И якоже ты некогда дщерь цареву, во граде Риме от диавола мучиму, исцелил еси, сице и нас от лютых его козней сохрани во вся дни жития нашего, наипаче же в день последняго нашего издыхания предстательствуй о нас: буди нам тогда помощник и скорый прогонитель лукавых духов, и к Царствию Небесному предводитель, идеже ты ныне предстоиши с лики святых у Престола Божия.

Моли Господа, да сподобит и нас причастники быти присносущнаго веселия и радости, да с тобою купно удостоимся славити Отца и Сына и Святаго Утешителя Духа во веки веков.

Источник: https://vmestemir.ru/articles/pravoslavie/kanonyi/kanonyi-svyatym/kanon-svyatomu-mucheniku-trifonu/

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.