Со духи праведных скончавшихся текст

Лития (окончание панихиды и заупокойного канона)

Со духи праведных скончавшихся текст

Сохранить в Word
Сохранить в PDF

 

Святы́й   Бо́же,   Святы́й   кре́пкий,   Святы́й   безсме́ртный,   поми́луй   нас.   (Трижды)

Сла́ва   Отцу́   и   Сы́ну   и   Свято́му   Ду́ху,   и   ны́не   и   при́сно   и   во   ве́ки   веко́в.   Ами́нь.

Пресвята́я   Тро́ице,   поми́луй   нас;   Го́споди,   очи́сти   грехи́   на́ша;   Влады́ко,   прости́   беззако́ния   на́ша;   Святы́й,   посети́   и   исцели́   не́мощи   на́ша,   и́мене   Твоего́   ра́ди.

  Го́споди,   поми́луй.   (Трижды)   Слава,   и   ныне:

О́тче   наш,   Иже   еси́   на   небесе́х,   да   святится   имя   Твое́,   да   прии́дет   ца́рствие   Твое́,   да   бу́дет   во́ля   Твоя́,   я́ко   на   небеси́   и   на   земли́.

   Хлеб   наш   насу́щный   даждь   нам   днесь;   и   оста́ви   нам   до́лги   на́ша,   я́коже   и   мы   оставля́ем   должнико́м   на́шим;   и   не   введи́   нас   во   искуше́ние,   но   изба́ви   нас   от   лука́ваго.

Тропари,  глас  4-й

Со  ду́хи  пра́ведных  сконча́вшихся  ду́шу  раба́  Твоего́  (рабы  Твоея,  души  раб  Твоих),  Спа́се,  упоко́й,  сохраня́я  его́  во  блаже́нней  жи́зни,  я́же  у  Тебе́,  Человеколю́бче.

В  поко́ищи  Твое́м,  Го́споди,  иде́же  вси  святи́и  Твои́  упокоева́ются,  упоко́й  и  ду́шу  раба́  Твоего́  (рабы  Твоея,  души  раб  Твоих),  я́ко  Еди́н  еси́  Человеколю́бец.

Слава:  Ты  еси́  Бог,  соше́дый  во  ад  и  у́зы  окова́нных  разреши́вый,  Сам  и  ду́шу  раба́  Твоего́  (рабы  Твоея,  души  раб  Твоих)  упоко́й.

И  ныне:  Еди́на  чи́стая  и  непоро́чная  Де́во,  Бо́га  без  се́мене  ро́ждшая,  моли́  спасти́ся  души́  его́  (ея,  душам  их).

Господи,  помилуй  (40  раз).

Помяни́,  Го́споди  Бо́же  наш,  в  ве́ре  и  наде́жди  живота́  ве́чнаго  преста́вльшагося  раба  Твоего  (преставльшуюся  рабу  Твою,  имярек,  и  яко  Благ  и  Человеколю́бец,  отпуща́яй  грехи́  и  потребля́яй  непра́вды,  осла́би,  оста́ви  и  прости́  вся  во́льная  его  (ея)  согреше́ния  и  нево́льная,  изба́ви  его  (ю)  ве́чныя  му́ки  и  огня  гее́нскаго,  и  да́руй  ему  (ей)  прича́стие  и  наслажде́ние  ве́чных  Твоих  благ,  угото́ванных  лю́бящим  Тя:  а́ще  бо  и  согреши́,  но  не  отступи́  от  Тебе,  и  несумне́нно  во  Отца́  и  Сы́на  и  Свята́го  Духа,  Бога  Тя,  в  Тро́ице  сла́вимаго,  ве́рова:  и  Еди́ницу  в  Тро́ице  и  Тро́ицу  в  Еди́нстве  правосла́вно  да́же  до  последняго  своего  издыха́ния  испове́да.  Те́мже  ми́лостив  тому́  (той)  бу́ди,  и  веру,  я́же  в  Тя,  вме́сто  дел  вмени́,  и  со  святы́ми  Твоими,  яко  Щедр,  упоко́й:  несть  бо  человека,  и́же  поживе́т  и  не  согреши́т.  Но  Ты  един  еси  кроме́  вся́каго  греха́  и  правда  Твоя  правда  во  ве́ки,  и  Ты  един  Бог  ми́лости  и  щедро́т  и  человеколю́бия,  и  Тебе  славу  возсыла́ем,  Отцу  и  Сыну  и  Святому  Духу,  ныне  и  присно  и  во  веки  веков,  аминь.

Или:

Помяни́,  Го́споди  Бо́же  наш,  в  ве́ре  и  наде́жди  живота́  ве́чнаго  усо́пшаго  раба́  Твоего́  (усо́пшую  рабу́  Твою́,  усо́пших  раб  Твои́х)  имярек  и  я́ко  Благ  и  Человеколю́бец,  отпуща́яй  грехи́  и  потребля́яй  непра́вды,  осла́би,  оста́ви  и  прости́  вся  во́льная  его  (ея,  их)  согреше́ния  и  нево́льная,  возставля́я  его́  (ю,  их)  во  свято́е  второ́е  прише́ствие  Твое́  в  прича́стие  ве́чных  Твои́х  благ.   Ихже  ра́ди  в  Тя  Еди́наго  ве́рова,  и́стиннаго  Бо́га  и  Человеколю́бца,  я́ко  Ты  еси́  Воскресе́ние  и  Живо́т,  и  Поко́й  рабу́  Твоему́  (рабе́  Твое́й,  рабо́м  Твои́м)  имярек,  Христе́  Бо́же  наш,  и  Тебе́  сла́ву  возсыла́ем,  со  безнача́льным  Твои́м  Отце́м,  и  с  Пресвяты́м  Ду́хом,  ны́не  и  при́сно  и  во  ве́ки  веко́в,  ами́нь.

Честне́йшую  Херуви́м  и  Сла́внейшую  без  сравне́ния  Серафи́м,  без  истле́ния  Бо́га  Сло́ва  ро́ждшую,  су́щую  Богородицу,  Тя  велича́ем.

Слава,  и  ныне:  Господи,  помилуй.  (Трижды).  Господи,  благослови.

Господи  Иисусе  Христе,  Сыне  Божий,  молитвами  Пречистыя  Твоея  Матере,  преподобных  и  богоносных  отец  наших  и  всех  святых  помилуй  и  упокой  душу  раба  Твоего  (рабы  Твоея,  души  раб  Твоих)  имярек,  в  безконечныя  веки,  яко  благ  и  человеколюбец,  аминь,

Рабу  Божию  (рабе  Божией,  рабом  Божиим)  имярек,  усопшему  (усопшей,  усопшим)  вечная  память,  вечная  память,  вечная  память.

И  читаем  трижды  тропарь  с  поклонами:

Покой,  Господи,  душу  усопшего  раба  Твоего  (усопшей  рабы  Твоея,  души  усопших  раб  Твоих)  имярек  (поклон),  и  елико  в  житии  сем  яко  человек  согреши  (человецы  согрешиша),  Ты  же,  яко  Человеколюбец  Бог,  прости  его  (ю,  их)  и  помилуй  (поклон),  вечныя  муки  избави  (поклон),  Небесному  Царствию  причастника  (причастницу,  причастники)  учини  (поклон)  и  душам  нашим  полезная  сотвори  (поклон).

[1]  Лития  может  читаться  отдельно.  Тогда  начинаем  ее  словами:  Молитвами   святых   отец   наших,   Господи   Иисусе   Христе   Боже   наш,   помилуй   нас.   Аминь.

Источник: http://xn--80aafxiqcbbffb0agpc0d.xn--p1ai/molitvoslov/pravilo/015.html

Заупокойная лития

Со духи праведных скончавшихся текст
Наиболее часто заупокойная лития совершается мирянином дома,на кладбище и по возвращении домой после захоронения.Заупокойная лития является очень важной частью православнойслужбы. В переводе с греческого она означает усердное моление за усопшего, таккак само слово лития – усердное моление.
По церковным канонам лития совершаетсятолько вне храма.

Бывают разных видов, как по содержанию, так и по чину. Но уних всегда есть одно общее схождение — это молитва вне храма.

Чин литии, в том числе и заупокойной, для мирян обычносовершается в праздничные субботние дни или во время какого-нибудь массовогонесчастья или нашествия (например, чумы, холеры).

Тогда батюшка поет усердноемолитвенное обращение к Господу среди народа в центре города.

Заупокойная лития – этот чин установлен специально длямоления по усопшим, которое совершается при выносе гроба из дома, а такженепосредственно в любом другом месте и любое время по желанию родственников.

Заупокойная лития на кладбище

Кладбища по канонам православной церкви являются святейшимиместами. На них покоятся тела усопших до будущего воскресения. Придя накладбище, обязательно нужно зажечь свечу и совершить литийное молитвословие.

Для совершения чина усиленного моления желательно пригласить священника. Тем неменее, краткий чин мирянин может провести и сам.

Как это сделать? Длязаупокойной литии, совершаемой мирянином на кладбище, необходимо:

  • Прочитать акафист о упокоении умерших;
  • Помолчать, вспомнить хорошее о покойном;
  • Прочитать чин заупокойной литии для кладбища

Чин заупокойной литии, совершаемой мирянином дома и накладбище

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш,помилуй нас. Аминь.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и всяисполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очистины от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.(Tрижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во векивеков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша;Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, именеТвоего ради.

Господи, помилуй. (Трижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во векивеков. Аминь.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, даприидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб нашнасущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляемдолжником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи, помилуй. (12 раз)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во векивеков. Аминь.

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон)

Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу.(Поклон)

Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богунашему. (Поклон)

Псалом 90

Живый в помощи Вышняго, в крове Бога Небеснаго водворится.Речет Господеви: Заступник мой еси, и Прибежище мое, Бог мой, и уповаю на Него.Яко Той избавит тя от сети ловчи и от словесе мятежна, плещма Своима осенит тя,и под криле Его надеешися: оружием обыдет тя истина Его.

Не убоишися от страханощнаго, от стрелы летящия во дни, от вещи во тьме преходящия, от сряща и бесаполуденнаго. Падет от страны твоея тысяща, и тма одесную тебе, к тебе же неприближится: обаче очима твоима смотриши, и воздаяние грешников узриши. Яко Ты,Господи, упование мое, Вышняго положил еси прибежище твое.

Не приидет к тебезло, и рана не приближится телеси твоему. Яко ангелом Своим заповесть о тебе,сохранити тя во всех путех твоих. На руках возмут тя, да не когда преткнеши о каменьногу твою. На аспида и василиска наступиши, и попереши льва и змия. Яко на Мяупова, и избавлю и; покрыю и, яко позна имя Мое.

Воззовет ко Мне, и услышу его;с ним есмь в скорби, изму его, и прославлю его; долготою дний исполню его, иявлю ему спасение Мое.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во векивеков. Аминь.

Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. (Трижды)

Тропарь, глас 4-й:

Со духи праведных скончавшихся, душу раба Твоего, Спасе,упокой, сохраняя ю во блаженной жизни, яже у Тебе, Человеколюбче.

В покоищи Твоем, Господи, идеже вси святии Твои упокоеваются,упокой и душу раба Твоего, яко Един еси Человеколюбец.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Ты еси Бог, сошедый во ад, и узы окованных разрешивый, Сам идушу раба Твоего упокой.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Едина Чистая и непорочная Дево, Бога без семени рождшая, молиспастися душе его.

Седален, глас 5-й:

Покой, Спасе наш, с праведными раба Твоего, и сего всели водворы Твоя, якоже есть писано, презирая, яко Благ, прегрешения его вольная иневольная, и вся яже в ведении и не в ведении, Человеколюбче.

Кондак, глас 8-й:

Со святыми упокой, Христе, душу раба Твоего, идеже нестьболезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная.

Икос:

Сам Един еси Безсмертный, сотворивый и создавый человека,земнии убо от земли создахомся, и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси,Создавый мя и рекий ми: яко земля еси, и в землю отъидеши, аможе вси человецыпойдем, надгробное рыдание творяще песнь: аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

Достойно есть яко воистинну блажити Тя, Богородицу,Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим иславнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущуюБогородицу Тя величаем.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во векивеков. Аминь.

Господи, помилуй (Трижды), благослови.

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш,помилуй нас. Аминь.

Во блаженном успении вечный покой подаждь, Господи, усопшемурабу Твоему (имя), и сотвори ему вечную память.

Вечная память. (Трижды)

Душа его во благих водворится, и память его в род и род.

Заупокойная лития на русском языке

Молитвы о прощении грехов

Поминовениеусопших

“,”author”:””,”date_published”:null,”lead_image_url”:”https://4.bp.blogspot.com/-dBQ1yC_KvHs/WCYW_VwIxII/AAAAAAAAEO0/unz5Y95Y1C8fwzlCl2dR2V6wL8KOSBQwgCLcB/w1200-h630-p-k-no-nu/154.jpg”,”dek”:null,”next_page_url”:null,”url”:”http://www.molitvy-bogu.ru/2016/11/zaupokojnaya-litiya.html”,”domain”:”www.molitvy-bogu.ru”,”excerpt”:”Наиболее часто заупокойная лития совершается мирянином дома, на кладбище и по возвращении домой после захороx”,”word_count”:940,”direction”:”ltr”,”total_pages”:1,”rendered_pages”:1}

Источник: http://www.molitvy-bogu.ru/2016/11/zaupokojnaya-litiya.html

rumagic.com

Со духи праведных скончавшихся текст

Если по каким-либо причинам пригласить священника на кладбище для совершения заупокойной литии невозможно, молитвы можно прочесть и мирянину. В этом случае в чин литии будет нужно внести некоторые изменения. Ниже даем чинопоследование литии об усопшем, которое могут совершать миряне в отсутствие священника.

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Аминь.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас (трижды).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради. Господи, помилуй (трижды). «Слава, и ныне».

Отче наш, Иже еси на Небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на Небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи, помилуй (12 раз).

«Слава и ныне».

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу.

Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу.

Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему.

Псалом 90

Живый в помощи Вышняго, в крове Бога Небеснаго водворится. Речет Господеви: Заступник мой еси, и Прибежище мое, Бог мой, и уповаю на Него. Яко Той избавит тя от сети ловчи и от словесе мятежна, плещма Своима осенит тя, и под криле Его надеешися: оружием обыдет тя истина Его.

Не убоишися от страха нощнаго, от стрелы летящия во дни, от вещи во тьме преходящия, от сряща и беса полуденнаго. Падет от страны твоея тысяща, и тма одесную тебе, к тебе же не приближится: оба-че очима твоима смотриши, и воздаяние грешников узриши. Яко Ты, Господи, упование мое, Вышняго положил еси прибежище твое.

Не приидет к тебе зло, и рана не приближится телеси твоему. Яко Ангелом Своим заповесть о тебе, сохранити тя во всех путех твоих. На руках возмут тя, да не когда преткнеши о камень ногу твою. На аспида и василиска наступиши, и попереши льва и змия. Яко на Мя упова, и избавлю и; покрыю и, яко позна имя Мое.

Воззовет ко Мне, и услышу его; с ним есмь в скорби, изму его, и прославлю его; долготою дний исполню его, и явлю ему спасение Мое.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже (трижды).

Тропари, глас 4-й: Со духи праведных скончавшихся, душу раба Твоего, Спасе, упокой, сохраняя ю во блаженной жизни, яже у Тебе, Человеколюбче.

В покоищи Твоем, Господи, идеже вси святии Твои упокоеваются, упокой и душу раба Твоего, яко Един еси Человеколюбец.

«Слава» – Ты еси Бог, сошедый во ад, и узы окованных разрешивый, Сам и душу раба Твоего упокой.

«И ныне» – Едина Чистая и непорочная Дево, Бога без семени рождшая, моли спастися душе его.

Седален, глас 5-й: Покой, Спасе наш, с праведными раба Твоего, и сего всели во дворы Твоя, якоже есть писано, презирая, яко Благ, прегрешения его вольная и невольная, и вся яже в ведении и не в ведении, Человеко-любче.

Кондак, глас 8-й: Со святыми упокой, Христе, душу раба Твоего, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная.

Икос: Сам Един еси Безсмертный, сотворивый и создавый человека, земнии убо от земли создахомся, и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси, Создавый мя и рекий ми: яко земля еси, и в землю отъидеши, аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание творяще песнь: аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без нетления Бога Слова Рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Господи, помилуй (трижды). Благослови.

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Аминь.

Во блаженном успении вечный покой подаждь, Господи, усопшему рабу Твоему (имя), и сотвори ему вечную память.

Вечная память (трижды).

Душа его во благих водворится, и память его в род и род.

Чин над кутией в память усопших

Для частного поминовения усопших в Служебнике есть особый «Чин над кутие́ю в память усопших». Этот чин может включаться в чинопоследования двух богослужений суточного круга:

1) в чинопоследование Литургии;

2) в чинопоследование вечерни.

На Литургии чин над кутией не имеет начального возгласа и отпуста по той причине, что он включен в чинопоследование Евхаристии, но сопровождается торжественным выходом священника с предшествующими ему свещеносцами. Начинается он после заамвонной молитвы и включает в себя:

1) Трисвятое по «Отче наш…»;

2) тропари «Со духи праведных скончавшихся…»;

3) сугубую ектенью.

Состав молитвословий чина над кутией на вечерне тот же, что на литии, но отпуст здесь менее торжественный – сразу после ектенийного возгласа певцы поют: «Аминь» и без каких-либо священнических возглашений, поется «Честнейшую Херувим…», «Господи, помилуй» (трижды), «Благослови». В конце нет заключительного возглашения «Вечной памяти».

Как правильно подать «записку» об упокоении

1. Имена в записке должны даваться в родительном падеже (то есть отвечать на вопрос «кого?»).

2. Вписывая имена усопших, нужно поминать их в этот момент с искренним желанием спасения и облегчения их загробной участи. Старайтесь припоминать того, чье имя вы заносите в записку.

3. Записка для удобства поминовения должна быть написана разборчивым почерком. В разных храмах просят о том, чтобы количество поминаемых имен не превышало определенного числа, что также облегчает их чтение священником. Если вы хотите помянуть многих родных и близких – подайте несколько записок.

4. Записки надо подавать до начала Литургии, лучше всего – накануне вечером или рано утром, до начала службы.

5. Первыми в записке пишутся имена архиереев и священнослужителей, причем сначала указывается сан, в котором они преставились, например: митрополита Иоанна, епископа Тихона, протоиерея Михаила, иерея Ярослава, а затем пишутся имена усопших родных и близких.

6. Все имена (полученные при Крещении) должны быть даны в церковном написании[48] и полностью (например, Александра и Николая, но не Саши и Коли).

7. В записках не должны указываться фамилии, отчества, звания и титулы усопших, а также степени родства с ними.

8. Ребенок до 7 лет в записке упоминается как младенец.

9. В записках «Об упокоении» усопший в течение 40 дней по кончине именуется «новопреставленным».

Домашние молитвы об усопших

Поминовение усопших считается необходимой частью не только храмового богослужения, но и домашнего молитвенного правила. Это наш долг перед усопшими, доказательство нашей любви к ним. Тем более необходима домашняя молитва в дни памяти умерших, если невозможно было помянуть их в храме.

В третий, девятый, сороковой дни и годовщины в память усопшего читается панихида. Во все сорок дней после кончины ежедневно читается Последование заупокойных канонов. Все эти последования можно читать как дома, так и на кладбище.

В остальные дни можно читать или литии, или панихиды, или отдельно каноны об усопших. Также поминают усопших при ежедневном чтении Псалтири (по второй и, по желанию, по третьей «Славе») и читают помянник на утренних (а по желанию, и на вечерних) молитвах. По пятницам вечером можно читать за всех своих родственников один из канонов об усопших.

Великий канон об усопших, читаемый в храме всего два раза в год, – в Мясопустную и Троицкую Вселенские родительские субботы – в домашней молитве можно читать и в любое другое время, когда есть желание и силы. Это – поминовение всех от века усопших православных христиан.

Раз в году можно совершать поминовение всех своих сродников домашней молитвой и поминальной трапезой. Когда совершать это поминовение, можно решить самим. Но лучше выбирать для этого день памяти кого-то из родных, приходящийся на такой период, когда по Уставу разрешена домашняя заупокойная молитва, то есть не в праздничные и не в воскресные дни.

Для совершения того или иного молитвенного правила за усопших необходимо получить на него благословение духовника, если же такового нет – то приходского священника вашего храма.

Поминальная трапеза

После того как заупокойное богослужение о усопшем совершено, организовывается поминальная трапеза в его память. Начинается она следующим образом:

1) если в храме было только поминовение на Литургии, а панихида не служилась, или если присутствующие на поминках на службе не были, то перед трапезой нужно прочесть либо последование панихиды, либо канон об усопшем. В случае отсутствия священника панихида заменяется литией, которую миряне могут читать самостоятельно;

2) если все присутствующие были перед этим на панихиде в храме, то после обычных молитв перед вкушением пищи можно приступать к трапезе.

Трапеза начинается с вкушения кутии. По обычаю, принято подавать на поминках блины, символизирующие своей круглой формой вечность. В средней России кроме этого подается еще и кисель.

В конце трапезы читается заупокойная лития и возглашается «Вечная память». Если поминальная трапеза совершается в постный день, то стол должен быть постным. Поминальная трапеза есть форма милостыни, творимой в память об усопшем.

Апостольские правила запрещают употребление вина и других спиртных напитков на поминальных обедах.

Как молиться за некрещеных и иноверцев

Не отпевают и не поминают по Уставу Православной Церкви инославных и иноверцев: католиков, протестантов, иудеев, мусульман, буддистов и других, а также всех, умерших некрещеными.

Смысл этого запрещения очень прост – если человек во время своей земной жизни не захотел стать православным, то как можно нарушать его волю и пытаться насильно совершить над ним те обряды, которые подаются только добровольным членам Православной Церкви.

Именно поэтому за их души не может возноситься общецерковная молитва.

Если человек умер, не приняв Крещения по причинам, от него малозависящим, близкие родственники могут в домашней молитве читать за него канон мученику У ару, имеющему благодать от Бога предстательствовать за таких усопших.

Основания для подобных действий находим в житии святого мученика Уара, который своей упорной молитвой избавил от вечных мук нескольких язычников – умерших родственников почитавшей его благочестивой Клеопатры.

Имена усопших в этой молитве называться не должны.

Молитва о младенцах, умерших некрещеными или убитых во чреве, также может совершаться только келейно, но их посмертная участь неизмеримо лучше.

Из жития преподобного Василия Нового узнаем, что некрещеные или безвинно загубленные младенцы, хотя и не могут в полной мере наследовать вечное блаженство, но избавляются Господом от вечных мук.

За них в домашнем келейном правиле также нужно читать канон мученику У ару.

О пользе молитв за усопших

«Кто молится за умерших, тот наперед себе ходатайствует жизнь и спасение», – говорит святой Иоанн Златоуст.

Чтение Псалтири, заупокойных канонов и панихид наряду с милостыней и добрыми делами, творимыми в память наших дорогих усопших, могут совершенно изменить не только их участь: грешные души будут изведены из тьмы мучений в страну покоя и радости, но и мы, молящиеся за них, удостоимся милости Божией.

Подтверждение этому мы находим в словах Златоустого Святителя: «Не напрасны бывают моления, не напрасна милостыня: все это установил Дух Святый, желая, чтобы мы получили пользу друг от друга, ибо благотворение живых в память усопших спасает тех и других.

Если усопший грешен, то мы своей любовной заботой много можем ему помочь, и из места мрака и скорби перенести его в светлый мир безграничного счастья, а если усопший праведен, то сам он, находясь перед Престолом Божиим, ответит на нашу любовь горячей молитвой о нашей душе, находящейся еще в земной жизни».

Молитва о спасении душ усопших родных и близких, милостыня и добрые дела, творимые в их память – священная обязанность каждого члена Православной Церкви. Заповеди Божии не ограничивают свое действие земным существованием человека, они обнимают и Горний мир.

А это значит, что любовь к Богу и ближнему, которая, по слову апостола Павла, никогда не престает (1 Кор. 13; 8), не может заканчиваться и при переходе наших близких и родственников в жизнь вечную.

Поминовением и молитвою за усопших мы не только доказываем свою непреходящую любовь к ним, но и исполняем одну из двух величайших заповедей Христа.

Источник: http://rumagic.com/ru_zar/religion/ponomarev/2/j130.html

Последование по исходе души от тела: текст – Эпитафии.ру

Со духи праведных скончавшихся текст

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном)

Молитва ко Пресвятой Троице

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй (трижды);

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва Господня

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи, помилуй. (12 раз).

Чтение тропарей:

Со духи праведных скончавшихся душу раба Твоего, Спасе, упокой, сохраняя ю во блаженной жизни, яже у Тебе, Человеколюбче.В покоищи Твоем, Господи: идеже вси святии Твои упокоеваются, упокой и душу раба Твоего, яко Един еси Человеколюбец.

Слава: Ты еси Бог, сошедый во ад и узы окованных разрешивый, Сам и душу раба Твоего упокой.

И ныне: Едина Чистая и Непорочная Дево, Бога без семене рождшая, моли спастися души его.

Далее читается Псалом 90 (Живый в помощи Вышняго). Текст псалма можно найти здесь.

Песнь 1

Ирмос: Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Отверз уста моя, Спасе, слово ми подаждь молитися, Милосерде, о ныне преставленном, да покоиши душу его, Владыко.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Мертв быв плотию, Спасе, и во гробе положен с мертвыми, душу раба Твоего покой в месте злачне, яко Милосерд.

Слава: Молебный глас мой услыши, Боже Триипостасне, и учини душу преставленнаго в недрех Авраамлих, Избавителю.

И ныне: Ты, Пречистая Богородице, Егоже без искуса мужеска заченши родила еси, моли Сына Твоего подати покой рабу Твоему преставленному.

Песнь 3

Ирмос: Небеснаго круга Верхотворче Господи и Церкви Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, Едине Человеколюбче.В месте злачне, в месте покойне, идеже лицы святых веселятся, душу раба Твоего преставленнаго покой, Христе, Едине Милостиве.

Идеже лицы святых, тамо вчини, Владыко, послужившаго Тебе всем сердцем и воздвигшаго иго Твое на рамо свое, яко Един Владыка живота и смерти.

Слава: Небесный Отче Вседержителю, и Сыне Единородный, и Душе Святый Исходный, презри умершаго согрешения и в Церкви первенец всели его славити Тя со всеми угождшими Тебе.

И ныне: Яко Мати Святая Пресвятаго Бога, Владычице всяческих, Марие Богородице, со всеми святыми Сего моли душу упокоити раба Твоего в Небесных селениих.

Песнь 4

Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.Сошедый в преисподняя, Христе, совоздвигл еси умершия вся, и преставльшагося от нас покой, Спасе, яко Щедр.

Никтоже без греха есть, токмо Ты Един, Владыко: сего ради преставленному и грехи остави, и в рай того всели.

Слава: Услыши, Троице Святая, гласы молебныя, приносимыя Тебе в церкви о усопшем, и Богоначальным Твоим светом озари душу, омраченную суетными привержении.

И ныне: Родила еси, Пречистая, без мужеска семене, Бога Совершенна и Человека Совершенна, вземлющаго грехи наша, Дево. Того моли, Госпоже, преставльшемуся рабу Твоему подати покой.

Песнь 5

Ирмос: Просвети нас повелении Твоими, Господи, и мышцею Твоею высокою Твой мир подаждь нам, Человеколюбче.Имый живота и смерти власть, преставленнаго от нас покой, Христе Боже. Ты бо еси всех, Спасе, Покой и Живот.

На Тя, Спасе, надежду возложь, умерый отыде от нас, Ты же, Господи, ущедри его, яко Бог Многомилостив.

Слава: Просвети нас, Трисвяте, воспеваемый Владыко, молящихся Тебе, мир Небесный прияти, и в мирных селех душу вчини, отшедшую от временных, в надежде безконечныя жизни.

И ныне: Шуияго стояния, Пречистая, избавити преставленнаго умоли Сына Твоего, Дево Госпоже, яко Спаса и Бога нашего Мати Сущая.

Песнь 6

Ирмос: Молитву пролию ко Господу, и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.Ада испроверг, Владыко, воскресил еси умершия от века и ныне преставленнаго от нас в недро Авраамле Ты, Боже, всели, прегрешения вся отпустив, яко Милосерд.

Заповедь, юже ми дал еси, Боже, преступих и смертен бых, но Ты, Боже, сошедый во гроб и души яже от века воскресивый, не возстави мене, Владыко, на мучение, но на покой, преставленный вопиет Тебе нами, Многомилостиве.

Слава: Молим Тя, Безначальный Отче и Сыне и Душе Святый, злобою душезлобнаго мира озлобленную и к Тебе, Зиждителю, прешедшую душу во адово дно не отрини, Боже, Спасе мой.

И ныне: С небесе Христос Бог наш, яко дождь на руно, Пречистая, сниде на Тя, напаяя весь мир и изсушая вся безбожныя потоки, наводняяй всю землю разумом Своим, Приснодево, Того моли дати покой преставленному рабу Твоему.

Кондак, глас 8:

Со святыми упокой, Христе, душу раба Твоего, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная.

Икос:

Сам Един еси Безсмертный, сотворивый и создавый человека: земнии убо от земли создахомся и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси, Создавый мя, и рекий ми: яко земля еси и в землю отыдеши, аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание творяще песнь: аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

Песнь 7

Ирмос: От Иудеи дошедше отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

Владыко Христе Боже, егда хощеши судити миру, пощади душу раба Твоего, егоже от нас приял еси, вопиющаго: отцев наших Боже, благословен еси.

В пищи райстей, идеже праведных души веселятся послуживших Тебе, причти с ними, Христе, душу раба Твоего, воспевшаго: отец наших Боже, благословен еси.

Слава: Иудейския три отроки спасый во огни, в триех лицех воспетый, избави огня вечнаго усопшаго, воспевшаго Ти верно: отец наших Боже, благословен еси.

И ныне: Исаиа Тя Жезл нарече, Чистая, Даниил же Гору Несекомую, Иезекииль же Дверь, из Неяже пройде Христос, мы же Тя, Истинную Богородицу именующе, величаем.

Песнь 8

Ирмос: Седмерицею пещь, халдейский мучитель, богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Скончав течение и к Тебе прибегох, Господи, преставленный вопиет ныне: прегрешения остави, Христе Боже, и не осуди мене, егда хощеши судити всем, верно бо Тебе взывах: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите Его во веки.

Понесшаго, Владыко, иго Твое на раме Своем, и бремя Твое легкое, аще и не всегда, обаче в месте преподобных Твоих всели душу его, воспевшаго Тебе, Христе Спасе: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите Его во веки.Благословим Отца и Сына и Святаго Духа Господа.

Безначальная Троице Святая, Боже Отче и Сыне и Душе Святый, в лице святых причти душу преставленнаго раба Твоего и огня вечнаго избави, да Тя хвалит, воспевая во веки: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите Его во веки.

И ныне: Тя, Дево, пророчестии лицы прорекоша, прозряще бо Тя прозорливыма очима: ов убо Жезл нарече Тя, ин же Дверь Восточную, ов же Гору человеки Несекомую. Мы же исповедуем Тя воистинну Богородицу, Бога всяческих рождшую, Егоже моли упокоити преставленнаго во веки вся.

Песнь 9

Ирмос: Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее Небес. Тем Тя, Богородицу, Ангелов и человек чиноначалия величают.Иисусе Боже мой, Спасе, Адамле Ты взял еси преступление и смерти вкусил еси, да человеки от нея свободиши, Милосерде.

Темже молим Тя, Милостиве: преставленнаго покой, яко Благ, во дворех святых Твоих, яко Един Всеблагий и Милосердый.Несть никтоже, Милосерде, иже не согреши в человецех, токмо Ты Един, Иисусе Христе, вземляй грехи всего мира.

Темже, очистив раба Твоего от прегрешений, вчини во святых Твоих дворех: Ты бо Живот еси и Покой, и Свет, и Веселие всех Тебе благоугодивших.

Слава: Удивися все естество человеческое, како Безначальнаго Отца Сын cый Единородный, плоть от Девы действом Святаго Духа приял еси, и пострадал еси яко человек, да умершия оживиши. Тем и преставленнаго ныне от нас, прилежно молим Тя, во стране живых, яко Благ, всели.

И ныне: Невесту Тя нарицаем, Пречистая, Отца невидимаго и Матерь Сына из Тебе Духом Святым воплощеннаго, и Молебницу Тя о усопшем рабе Твоем, предлагаем: Тебе бо Помощницу имамы земнии, и любовию поюще Тя величаем.

Достойно есть: Трисвятое. По Отче наш

Тропарь, глас 6:

Един естеством сый Животворец, Христе, и благости воистинну неизследимая пучина, ныне преставльшагося раба Твоего Царствия Твоего сподоби: Ты бо Един еси имеяй множество щедрот и безсмертие.

Слава, и ныне, Богородичен:

Источник живота рождшая, Владычице, Избавителя миру Иисуса Господа, Того прилежно моли безконечнаго живота преставльшагося ныне раба Твоего сподобити: Ты бо христиан Едина еси известнейшая Помощница.

Господи, помилуй (12).

Молитва

Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежде живота вечнаго преставльшагося раба Твоего, брата нашего (имя), и яко Благ и Человеколюбец, отпущаяй грехи, и потребляяй неправды, ослаби, остави и прости вся вольная его согрешения и невольная, избави его вечныя муки и огня геенскаго, и даруй ему причастие и наслаждение вечных Твоих благих, уготованных любящим Тя: аще бо и согреши, но не отступи от Тебе, и несумненно во Отца и Сына и Святаго Духа, Бога Тя в Троице славимаго, верова, и Единицу в Троице и Троицу во Единстве, православно даже до последняго своего издыхания исповеда.

Темже милостив тому буди, и веру, яже в Тя вместо дел вмени, и со святыми Твоими яко Щедр упокой: несть бо человека, иже поживет и не согрешит. Но ты Един еси кроме всякаго греха, и правда Твоя, правда во веки, и Ты еси Един Бог милостей и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

(Также эту молитву читают после каждой Славы при последующем чтении Псалтири)

Также может быть полезно:

Источник: http://epitafii.ru/molitvy/posledovanie-po-ishode-dushi.html

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.