Тропарь симеону богоприимцу

Содержание

Симеон Богоприимец – Святцы

Тропарь симеону богоприимцу

Праведный Симеон Богоприимец был, по свидетельству святого евангелиста Луки, одним из избранников Божиих, ожидавших утешения Израилева, и Дух Святой пребывал на нем (Лк.2:25). Ему было возвещено от Бога, что он не умрет до того времени, пока в мир не придет обещанный Мессия – Христос Господь.

Древние историки сообщают, что египетский царь Птоломей II Филадельф (285–247 до Рождества Христова) пожелал пополнить свою знаменитую Александрийскую библиотеку текстами священных книг. Он пригласил из Иерусалима книжников. Синедрион послал своих мудрецов. Среди 72 ученых, прибывших в Александрию для перевода Священного Писания на греческий язык, был приглашен и праведный Симеон.

Праведный Симеон переводил книгу пророка Исаии. Прочтя в подлиннике слова “Се, Дева во чреве приимет и родит Сына” (Ис.7:14), он решил, что слово “Дева” здесь употреблено ошибочно, вместо слова “Жена”, и хотел исправить текст.

В этот момент ему явился Ангел и удержал его руку, говоря: “Имей веру написанным словам, ты сам убедишься, что они исполнятся, ибо не вкусишь смерти, доколе не увидишь Христа Господа, Который родится от Чистой и Пренепорочной Девы”.

С того дня праведный Симеон стал ожидать пришествия Обетованного Мессии.

И вот однажды праведный Симеон, ведомый Духом Божиим, пришел в Иерусалимский храм. Это было в тот самый день (сороковой по Рождестве Христовом), когда Пречистая Дева Мария и Ее Обручник Иосиф пришли туда, чтобы совершить обряд, положенный по иудейскому закону, – представить пред Господом своего Божественного Первенца и принести положенную жертву.

Как только праведный Симеон увидел пришедших, Дух Святой открыл ему, что Богомладенец, Которого держала Пречистая Дева Мария, и есть ожидаемый Мессия, Спаситель мира.

Старец принял на свои руки Младенца Христа и произнес свои пророческие слова: “Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром, ибо видели очи мои спасение Твое, которое Ты уготовал пред лицем всех людей. Свет к просвещению язычников и славу людей Твоих Израиля”.

Он благословил Пречистую Деву и праведного Иосифа и, обращаясь к Богородице, сказал: “Се, лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий, – и Тебе Самой оружие пройдет душу, – да откроются помышления многих сердец” (Лк.2:22-35).

Далее святой евангелист повествует: “Тут была также Анна пророчица, дочь Фануилова, от колена Асирова, достигшая глубокой старости, прожив с мужем от девства своего семь лет, вдова лет восьмидесяти четырех, которая не отходила от храма, постом и молитвою служа Богу день и ночь. И она в то время, подойдя, славила Господа и пророчествовала о Нем всем, ожидавшим избавления в Иерусалиме” (Лк.2:36-38).

О святом и праведном Симеоне Богоприимце известно, что он скончался, прожив 360 лет. В VI веке святые мощи его были перенесены в Константинополь. В 1200 году его гроб видел русский паломник святитель Антоний, будущий архиепископ Новгородский (1212–1220; † 1232; память 8 октября).

См. также: “” в изложении свт. Димитрия Ростовского.

Тропарь праведного Симеона Богоприимца

Симеон старец днесь веселится,/ восприят на руку свою Младенца Превечнаго Бога,/ от уз плоти разрешитися прося/ и вопия: видеста очи мои// спасение Твое мирови.

Кондак праведного Симеона Богоприимца

Старец днесь отрешитися/ от юз моляшеся/ сего жития тленнаго,/ Христа восприят на руки,// Зиждителя и Господа.

Молитва праведному Симеону Богоприимцу

О, великий угодниче Божий и Богоприимче Симеоне! Призри на мя грешнаго, ко святей иконе твоей припадающа и просяща твоего заступления и помощи: скорбь бо обдержит мя от обстоящих мя ныне бед и зол, и утешения не имам многоболезненней души моей. Исках помощи от человек, и не обретеся.

Возопиях ко Господу, и не услыша мя, аз прогневах пречистую благость Его беззаконьми моими, и множеством многих грехов моих преогорчих человеколюбную утробу Его.

И кто ми ныне помощь явит; кто ми скорбь утолит; кто даст отраду и успокоение многомятежней душе моей? К тебе, великий угодниче Божий, прибегаю грешный и недостойный аз, ведый, яко велие дерзновение имаши ко Христу Богу и многомощен предстатель еси о всех, с верою к тебе прибегающих, и твоего заступления и помощи требующих.

Моли убо Человеколюбца Господа, яко да простив ми безчисленная моя прегрешения, не отвратит милость Свою от мене, но яко благ и сострадателен, явит и мне безконечное Свое милосердие, и в лютем напастей и бед моих озлоблении подаст ми всесильную помощь Свою, и преогорченной душе моей ослабу, мир, укрепление, утешение и успокоение дарует.

Ей, великий угодниче Божий, вознеси Богоносныя руце твоя ко Иже во объятиих твоих носитися изволившему Христу Богу нашему и моли благость Его, да не отринет моления сердца моего недостоинства ради моего, но явит мне благовременне милость Свою, во славу безконечных щедрот Своих и многомощнаго предстательства твоего, о немже подобает Ему всякая слава и благодарение купно со Отцем и Пресвятым Его Духом ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Источник: https://svyatsy.org/imeniny/s/simeon/simeon_bogopriimec/

Молитвы Симеону Богоприимцу: самые сильные

Тропарь симеону богоприимцу

Сила молитвы велика, и примеров тому история христианства может привести множество. Поистине чудодейственной является молитва праведного Симеона Богоприимца, святого, прожившего более 270 лет в ожидании появления на свет младенца Иисуса Христа.

История Симеона Богоприимца

Живя в Иерусалиме, Симеон Богоприимец являлся переводчиком и осуществлял перевод Священного Писания.

Заметив одну неточность, он захотел исправить ее, но ему было явление ангела, который пообещал ему долгую жизнь и встречу с младенцем, рожденным Девой Марией. Так и случилось.

Праведный Симеон дожил до трехсотлетия и отошел к Господу только после того, как взял на руки младенца Иисуса и принес миру весть о рождении Мессии:

Ныне отпускаешь раба Твоего, Владыко, по слову Твоему, с миром, ибо видели очи мои спасение Твое, которое Ты уготовал пред лицем всех народов, свет к просвещению язычников и славу народа Твоего Израиля. Иосиф же и Матерь Его дивились сказанному о Нем. 

В чем помогают молитвы святому симеону богоприимцу?

Считается, что иконы, написанные в честь Симеона Богоприимца, обладают божественной силой. Образ этого святого почитаем в христианстве, и молитва Симеону Богоприимцу никогда не оставит верующих без поддержки.

День почитания святого празднуют 3 февраля.

К молитвам святому Симеону Богоприимцу обращаются в следующих случаях:

  • с просьбой о покровительстве детям;
  • с просьбой о здравии и исцелении детей и младенцев;
  • с просьбой о даровании утешения и терпения;
  • с молитвами за тех, кто находится в плену.

Молитва первая Симеону Богоприимцу

О великий угодниче Божий и Богоприимче Симеоне! Призри на мя грешнаго, ко святей иконе твоей припадающа и просяща твоего заступления и помощи: скорбь бо обдержит мя от обстоящих мя ныне бед и зол, и утешения не имам многоболезненней души моей. Исках помощи от человек, и не обретеся.

Возопиях ко Господу, и не услыша мя, аз прогневах пречистую благость Его беззаконьми моими, и множеством многих грехов моих преогорчих человеколюбную утробу Его.

И кто ми ныне помощь явит; кто ми скорбь утолит; кто даст отраду и успокоение многомятежней душе моей? К тебе, великий угодниче Божий, прибегаю грешный и недостойный аз, ведый, яко велие дерзновение имаши ко Христу Богу и многомощен предстатель еси о всех, с верою к тебе прибегающих, и твоего заступления и помощи требующих.

Моли убо Человеколюбца Господа, яко да простив ми безчисленная моя прегрешения, не отвратит милость Свою от мене, но яко благ и сострадателен, явит и мне безконечное Свое милосердие, и в лютем напастей и бед моих озлоблении подаст ми всесильную помощь Свою, и преогорченной душе моей ослабу, мир, укрепление, утешение и успокоение дарует.

Ей, великий угодниче Божий, вознеси Богоносныя руце твоя ко иже во объятиих твоих носитися изволившему Христу Богу нашему и моли благость Его, да не отринет моления сердца моего недостоинства ради моего, но явит мне благовременне милость Свою, во славу безконечных щедрот Своих и многомощнаго предстательства твоего, о немже подобает Ему всякая слава и благодарение купно со Отцем и Пресвятым Его Духом ныне и присно и во веки веков. Аминь

Молитва вторая

О Богоприимче Симеоне! Услыши нас, грешных раб Божиих (имена), и не отыми покров твой святый от нас, моли благость Господа, яко да отвратит от нас гнев Свой, праведно по делом нашим на ны движимый, и, презрев безчисленная прегрешения наша, обратит нас на путь покаяния и на стези заповедей Своих утвердит нас.

Огради молитвами твоими в мире жизнь нашу и во всем благом благое поспешение испроси, вся к животу и благочестию потребная нам даруя, яко да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте, и тако в вечный достигнем покой, идеже сподобимся Небеснаго Царствия Христа Бога нашего, Емуже всякая слава подобает, со Отцем и Пресвятым Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь

Молитва Симеону Богоприимцу о Небесном покровительстве детям

Симеону Богоприимцу молятся за детей, особенно об их здоровье и Божьем покровительстве над ними.

О, великий угодниче Божий Богоприимче Симеоне! Предстоя Престолу Великаго Царя и Бога нашего Иисуса Христа, велие дерзновение имаши к Нему, во объятиих твоих нашего ради спасения носитися изволившему.

К тебе убо, яко многомощному предстателю и крепкому о нас молитвеннику, прибегаем мы, грешнии и недостойнии.

Моли Благость Его, яко да отвратит от нас гнев Свой, праведно по делом нашим на ны движимый, и, презрев безчисленная прегрешения наша, обратит нас на путь покаяния и на стезе заповедей Своих утвердит нас.

Огради молитвами твоими в мире живот наш, и во всем благом благое поспешение испроси, вся яже к животу и благочестию потребная нам даруя.

Якоже древле Великий Новоград явлением чудотворныя иконы твоея от губительства смертнаго избавил еси, тако и ныне нас и вся грады и веси страны нашея от всяких напастей и бед и напрасныя смерти предстательством твоим избави, и от всех враг видимых и невидимых покровом твоим защити. Яко да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте и, тако в мире временное сие житие прешедше, в вечный достигнем покой, идеже сподобимся Небеснаго Царствия Христа Бога нашего. Ему же всякая слава подобает со Отцем и Пресвятым Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь

Тропарь, глас 4

Симеон старец днесь веселится, восприят на руку свою Младенца Превечнаго Бога, от уз плоти разрешитися прося и вопия: видеста очи мои спасение Твое мирови.

Кондак, глас 4

Старец днесь отрешитися от юз молящеся сего жития тленнаго, Христа восприят на руки, Зиждителя и Господа.

(1 5,00 из 5)
Загрузка…

Источник: https://omolitvah.ru/molitvy/molitvy-svyatomu-simeonu-bogopriimtsu/

Симеон богоприимец – древо

Тропарь симеону богоприимцу

Статья из энциклопедии “Древо”: drevo-info.ru

Прав. Симеон Богоприимец

Симеон Богоприимец (IV в. до н.э. – I в.), праведный

Память 3 февраля, 1 декабря – перенесение мощей в 351 году (Греч.) [1])

Был, по свидетельству святого евангелиста Луки, одним из избранников Божиих, ожидавших утешения Израилева, и Дух Святой пребывал на нем (Лк. 2, 25). Ему было возведено от Бога, что он не умрет до того времени, пока в мир не придет обещанный Мессия – Христос Господь.

Древние историки сообщают, что египетский царь Птоломей II Филадельф (285-247 до рождества Христова) пожелал пополнить свою знаменитую александрийскую библиотеку текстами Священных книг. Он пригласил из Иерусалима книжников. Синедрион послал своих мудрецов.

Среди 72 ученых прибывших в Александрию для перевода Священного Писания на греческий язык, был приглашен и праведный Симеон. (Работа была выполнена и получила название “Перевод 72-х толковников”.

Именно с него в дальнейшем Ветхий Завет был переведен на славянский язык для Болгарской, Сербской и Русской Православных Церквей.)

Праведный Симеон переводил книгу пророка Исаии. Прочтя в подлиннике слова “Се, Дева во чреве приимет и родит Сына” (Ис. 7, 14), он решил, что слово “Дева” здесь употреблено ошибочно, вместо слова “Жена”, и хотел исправить текст.

В этот момент ему явился Ангел и удержал его руку, говоря: “Имей веру написанным словам, ты сам убедишься, что они исполнятся, ибо не вкусишь смерти, доколе не увидишь Христа Господа, Который родится от Чистой и Пренепорочной Девы”.

С того дня праведный Симеон стал ожидать пришествия Обетованного Мессии.

И вот однажды праведный Симеон, ведомый Духом Божиим, пришел в Иерусалимский храм.

Это было в тот самый день (сороковой по Рождестве Христовом), когда Пречистая Дева Мария и Ее Обручник Иосиф пришли туда, чтобы совершить обряд, положенный по иудейскому закону, – представить пред Господом своего Божественного Первенца и принести положенную жертву. Как только праведный Симеон увидел пришедших, Дух Святой открыл ему, что Богомладенец, Которого держала Пречистая Дева Мария, и есть ожидаемый Мессия, Спаситель мира.

Старец принял на свои руки Младенца Христа и произнес свои пророческие слова: “Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром, ибо видели очи мои спасение Твое, которое Ты уготовал пред лицем всех людей.

Свет к просвещению язычников и славу людей Твоих Израиля”.

Он благословил Пречистую Деву и праведного Иосифа и, обращаясь к Богородице, сказал: “Се, лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий, – И Тебе Самой оружие пройдет душу, – да откроются помышления многих сердец” (Лк. 2, 22-35).

О святом и праведном Симеоне Богоприимце известно, что он скончался, прожив 360 лет.

В VI веке святые мощи его были перенесены из Иерусалима в Константинополь. В 1200 году его гроб видел русский паломник святитель Антоний, будущий архиепископ Новгородский (1212-1220; + 1232).

В XIII веке, после IV крестового похода и разгрома западными рыцарями Константинополя, мощи св. Симеона в числе множества других реликвий были увезены на Запад.

Считают, что святыня предназначалась для дальнейшего перенесения в Венецию, но шторм на Адриатическом море привел к отклонению судна от курса и его прибытию к побережью, которое ныне входит в состав Хорватии. Мощи св.

Симеона с этого времени оставались в Задаре, который в те времена принадлежал Венеции.

В 2007 г., во время паломничества в Святую землю, римо-католический архиепископ Задарский Иван Прендя встретился с православным Патриархом Иерусалимским Феофилом III. В ходе беседы прелат согласился возвратить мощи св. Симеона в Иерусалим, в православный монастырь, посвященный этому святому.

Архиепископ Прендя умер в январе 2010 года, но его преемник, архиепископ Зелимир Пулич, выполнил обещание, которое дал его предшественник на кафедре. В октябре 2010 года в Задаре прошла церемония, в ходе которой мощи св. Симеона Богоприимца были переданы представителям Иерусалимского Патриархата.

О памяти перенесения мощей

“Палестино-грузинский календарь” X века и родственные ему грузинские манускрипты сохранили традицию праздновать перенесение мощей апостола Иакова, брата Господня, праведных Симеона Богоприимца и Захарии, отца Предтечи, 1 декабря, а их обретение – 25 мая 351 года.

Они основываются на дошедшем до нас в нескольких грузинских рукописях письме некоего Иоанна, которое содержит повествование об этих событиях.

Один латинский документ X века (BHL 4099) подтверждает указанную дату, отождествляя при этом Симеона и Захарию с двумя иудейскими священниками, которые, присутствуя при мученичестве святого Иакова, обличили своих единоверцев за это деяние и сами подверглись той же участи [2].
Прав. Симеон Богоприимец. Русская икона

Молитвословия

Тропарь прав. Симеона, глас 4 (из Акафиста):

Симео́н ста́рец дне́сь весели́тся,/ восприя́т на руку́ свою́ Младе́нца Преве́чнаго Бо́га,/ от у́з пло́ти разреши́тися прося́ и вопия́:// ви́деста о́чи мои́// спасе́ние Твое́ ми́рови.

Кондак прав. Симеона, глас 4 (Подобен: Явился еси днесь:)

Ста́рец дне́сь отреши́тися от ю́з моля́шеся сего́ жития́ тле́ннаго, / Христа́ восприя́т на ру́ки,// Зижди́теля и Го́спода.

Тропарь прав. Симеона Богоприимца и св. Анны пророчицы, глас 1

Ра́дуйся, Богоприи́мче ста́рче Симео́не,/ во объя́тия прие́мый Спа́са, Го́спода./ Весели́ся и ты́, честна́я проро́чице А́нно,/ возвести́вши прише́ствие в ми́р Христа́ Бо́га на́шего,/ сокруши́вшаго держа́ву вра́жию,/ и подаю́щаго на́м ве́лию ми́лость.

Кондак прав. Симеона Богоприимца и св. Анны пророчицы, глас 8

Во избра́нных Бо́жиих, блаже́нне ста́рче Симео́не,/ на Небеси́ предстои́ши пред лице́м Христа́ Бо́га,/ Его́же во хра́ме, я́ко Младе́нца руконоси́маго,/ во объя́тия своя́ от всепречи́стых ру́к прия́л еси́/ и со А́нною проро́чицею я́ко Бо́га испове́дал еси́./ Те́мже похва́льными гла́сы убла́жаем ва́с:/ ра́дуйся, Богоприи́мче ста́рче Симео́не,/ ра́дуйся, проро́чице честна́я А́нно,// ра́дуйтеся, Бо́га во пло́ти позна́вшии.

Использованные материалы

[1]  “Память перенесения мощей святого апостола Иакова, брата Господня, и святых Симеона и Захарии” / Синаксарь. Жития святых Православной Церкви. Автор-составитель иеромонах Макарий Симонопетрский. Адаптированный перевод с французского. В 6 тт. – М.: Издательство Сретенского монастыря, 2011. – Т. II. – С. 417.

[2]  Garitte. Calendrier, p. 227. 232 et 400. См. “Память перенесения мощей святого апостола Иакова, брата Господня, и святых Симеона и Захарии” / Синаксарь. Жития святых Православной Церкви. Автор-составитель иеромонах Макарий Симонопетрский. Адаптированный перевод с французского. В 6 тт. – М.: Издательство Сретенского монастыря, 2011. – Т. II. – С. 417.

Источник: https://drevo-info.ru/articles/8961.html

Молитва к симеону богоприимцу

Тропарь симеону богоприимцу

Самое подробное описание: молитва к симеону богоприимцу – для наших читателей и подписчиков.

По преданию был переписчиком Септуагинты (книг Ветхого Завета перевода семидесяти толковников, сделано в III веке) прожил около 270 лет в ожидании обещанного Богом – того дня, когда увидит Мессию вместе с Его Пречистой Матерью.

Находился при Иерусалимском храме и, встретив долгожданного Богомладенца, принял Его на руки и изрек: “Ныне отпускаешь раба Твоего, Владыко, по слову Твоему, с миром, ибо видели очи мои спасение Твое, которое Ты уготовал пред лицем всех народов, свет к просвещению язычников и славу народа Твоего Израиля.

Иосиф же и Матерь Его дивились сказанному о Нем. И благословил их Симеон и сказал Марии, Матери Его: се, лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий, – и Тебе Самой оружие пройдет душу, – да откроются помышления многих сердец” (Лк. 2:25-35).

Праведный Симеон – помощник в старости, молитвенник о мирном отшествии из жизни и христианском напутствии. Ему молятся о даровании терпения, смирения мудрости.

Тропарь праведному Симеону Богоприимцу, глас 4

Симеон старец днесь веселится, восприят на руку свою Младенца Превечнаго Бога, от уз плоти разрешитися прося и вопия: видеста очи мои спасение Твое мирови.

Кондак праведному Симеону Богоприимцу, глас 4

Старец днесь отрешитися от юз моляшеся сего жития тленнаго, Христа восприят на руки, Зиждителя и Господа.

Вторая молитва праведному Симеону Богоприимцу

О Богоприимче Симеоне! Услыши нас, грешных раб Божиих (имена), и не отыми покров твой святый от нас, моли благость Господа, яко да отвратит от нас гнев Свой, праведно по делом нашим на ны движимый, и, презрев безчисленная прегрешения наша, обратит нас на путь покаяния и на стези заповедей Своих утвердит нас.

Огради молитвами твоими в мире жизнь нашу и во всем благом благое поспешение испроси, вся к животу и благочестию потребная нам даруя, яко да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте, и тако в вечный достигнем покой, идеже сподобим ся Небеснаго Царствия Христа Бога нашего, Емуже всякая слава подобает, со Отцем и Пресвятым Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Житийная и научно-историческая литература о праведном праведном Симеоне Богоприимце:

  • Праведный Симеон Богоприимец – Православие.Ru
  • Праведный Симеон Богоприимец – Православная Херсонщина
  • Праведный Симеон Богоприимец – Символ Веры
  • Десница праведного Симеона Богоприимца – святыня Ахена – Анатолий Холодюкт
  • Сретение Господне: иконы, фрески, миниатюры. – Православие.Ru
  • Сретение Господне (Событие праздника и его эортологическая динамика, праздник в богослужении, святоотеческая экзегеза праздника, иконография) – Георгий Битбунов
  • Сретение Господне – Древо
  • Сретение Господне: “Видеста очи мои…” – протоиерей Андрей Ткачев
  • Слово на Сретение Господне – святитель Феофан Затворник
  • Уроки праведного старца. Сретение Господне – иерей Дмитрий Шишкин

Читать другие молитвы раздела “Православный молитвослов”

Источник: https://xn----7sbbh1acsciho3aw6kyb.xn--p1ai/molitva-k-simeonu-bogopriimtsu/

Святому и праведному Симеону Богоприимцу

Тропарь симеону богоприимцу

Симео́н ста́рец дне́сь весели́тся, / восприя́тием на руку́ свою́ Младе́нца Преве́чнаго Бо́га, / от у́з пло́ти разреши́тися прося́ и вопия́: / ви́десте о́чи мои́ / спасе́ние Твое́ ми́рови.

Сла́ва, и ны́не, гла́с 1:

Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, из Тебе́ бо возсия́ Со́лнце пра́вды — Христо́с, Бо́г на́ш, просвеща́яй су́щия во тме́. Весели́ся и ты́, ста́рче пра́ведный, прие́мый во объя́тия Свободи́теля ду́ш на́ших, да́рующаго на́м воскресе́ние.

Велича́ние:

Велича́ем тя́, святы́й пра́ведный Симео́не Богоприи́мче, и чте́м святу́ю па́мять твою́, ты́ бо мо́лиши о на́с Христа́, Бо́га на́шего

Стихи́ра, гла́с 6:

Проро́че и пропове́дателю Христо́в Симео́не Богоприи́мче, престо́ла вели́чествия никогда́же отлуча́ешися и кому́ждо немощно́му всегда́ предстои́ши, в вы́шних служа́, вселе́нную исполня́еши, всю́ду прославля́емый, испроси́ просвеще́ние душа́м на́шим.

Пе́снь 1

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Припев: Святый праведный старче Симеоне, моли Бога о нас.

В пра́ведных селе́ниих ра́достно водворя́яся Пра́веднаго Го́спода, Симео́не пра́ведный, и́же боже́ственное твое́ соверша́ющия преставле́ние, оправда́ти моли́, преблаже́нне.

В зако́не бы́в священноде́тель, свяще́ннейше, Его́же зако́н пропове́да, Младе́нца ви́дел еси́ и естества́ зако́ном, Богоприи́мче, у́мер, к безсме́ртней, ра́дуяся, преше́л еси́ жи́зни.

Рука́ми держа́щаго вселе́нныя концы́, Деви́ческими носи́ма рука́ми, ви́дел еси́ и, честны́ми твои́ми прие́м объя́тии, Моисе́я вы́шший яви́лся еси́, пребога́те.

Богородичен: По́лный истощава́ется, Преве́чный начина́ется, Сло́во одебелева́ет, Соде́тель зи́ждется, Невмести́мый вмеща́ется, во чре́ве Твое́м воплоща́емь, Богоблагода́тная.

Пе́снь 3

Ирмос: Яко непло́ды роди́ от язы́к Це́рковь, и мно́гое в ча́дех изнемо́же со́нмище, чу́дному Бо́гу на́шему возопии́м: Свя́т еси́, Го́споди.

Возвы́сився дея́ньми свяще́нными, богоглаго́ливе, я́ко светови́ден сто́лп высо́к, Всесвято́му Ду́ху бы́л еси́, утвержда́яся я́ве, те́мже восхваля́ем тя́.

Зако́ну Го́спода, разве́рзшаго ложесна́ Деви́ча, и Младе́нца, плотоно́сна, Симео́не, бы́вша, ви́дел еси́, да́рующаго все́м избавле́ние.

Рука́ми челове́ка созда́вый, вопло́щься, рука́ми твои́ми держи́мь е́сть, освяща́я тя́ я́ве, и к жи́зни бу́дущей проси́вшася, блаже́нне, отпуща́ет тя́.

Богородичен: Мы́сленную Тя́ клещу́, у́гль нося́щу Боже́ственный, от Твои́х крове́й воплоще́нна па́че ума́ Симео́н я́ко ви́де, Всенепоро́чная, ра́дуяся, ублажа́ше.

Седа́лен, гла́с 4.

На горе́ Сина́йстей дре́вле ви́де Моисе́й за́дняя Бо́жия, и то́нкий Боже́ственный гла́с сподо́бися во мра́це же и ви́хре слы́шати. Ны́не же Симео́н воплоще́ннаго Бо́га непрело́жне на́с ра́ди на ру́ки прия́т и ра́достно тща́шеся ити́ от су́щих зде́ к животу́ ве́чному. Те́мже вопия́ше: ны́не отпуща́еши раба́ Твоего́, Влады́ко.

Пе́снь 4

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, при́иде Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Престаре́лся еси́ в ста́рости, ве́рою же обнови́лся еси́, но́ва Младе́нца хотя́ ви́дети, Симео́не, всесоверше́ннаго, обновля́юща ми́р обетша́вший прило́гом ве́тхаго борца́.

Ублажи́м согла́сно Симео́на блаже́ннаго, я́ко сподо́бльшася ви́дети Бо́га блаже́ннаго, в пло́ть обо́лкшася, я́ко да сотвори́т блаже́нны, окая́нны пре́жде бы́вшия.

Законода́вца Тя́ ве́м и зако́нных естества́ вопло́щшагося кроме́, зако́н же но́в вве́дшаго, — Симео́н взыва́ше, — Еди́не Го́споди, ны́не отпусти́ мя к жи́зни нетле́нней.

Богородичен: Иже руко́ю вся́ нося́й, на рука́х носи́мый Присноде́вы, Сию́ херуви́м соде́ла и серафи́м вы́шшу, я́ко роди́тельницу, Юже воспои́м и благоче́стно ублажи́м.

Пе́снь 5

Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

Ума́ чистото́ю Бо́гу Вседержи́телю, я́ко Ангел послужи́в, блаже́нне, кро́вными же́ртвами очи́стил еси́ дре́вле лю́ди Изра́илевы, кро́вь спаси́тельную предзна́менав я́сно.

Самого́ себе́ сотвори́л еси́ хра́м Бо́гу всесвя́т де́лы боже́ственными, богоглаго́ливе. Те́мже я́ко Младе́нца во святе́м хра́ме ви́дел еси́ Бо́га с пло́тию, тя́ преставля́юща к Боже́ственным селе́нием.

Воспои́м дне́сь, духо́вно лику́юще, вси́ Симео́на Богоприи́мца и с ни́м Анну целому́друю, проро́ки су́ща Бо́жия, и Сего́ ви́девшия, на́с ра́ди младе́нствовавшаго.

Богородичен: Не опали́в ложе́сн Твои́х естество́м Неизме́нный, Еди́на херуви́м святе́йши, Челове́к яви́ся, из Тебе́ ражда́емь, и отринове́нныя тле́нием вся́ совокупи́, Богома́ти, Рождество́м Твои́м.

Пе́снь 6

Ирмос: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

Возопи́л еси́, внегда́ ви́дел еси́ Го́спода, Симео́не, я́ко обеща́лся еси́: ны́не раба́ Твоего́, Спа́се, отпусти́, во а́де су́щим все́м Твое́ Боже́ственное возвеща́юща воплоще́ние.

Украси́лся еси́ и Моисе́я светле́йший бы́л еси́, на ру́ки добро́тою Кра́снаго прии́м, Симео́не ста́рче, на́с ра́ди по на́м Младе́нца бы́вша.

Во́д тя́ испо́лнена Боже́ственных су́ща и во а́дова до́льная ме́ста сше́дша, ви́девше та́мо су́щии у́зницы, Симео́не, Боже́ственныя росы́ испо́лнишася.

Богородичен: Улови́ти мя́ всегда́ и́щет вселука́вый, но того́ мя се́тей исхи́ти, Влады́чице, и боже́ственным кро́вом кри́л Твои́х це́ла соблюди́.

Конда́к Симео́ну, гла́с 4.

Ста́рец дне́сь отреши́тися от ю́з моля́шеся сего́ жития́ тле́ннаго, Христа́ восприя́т на ру́ки, Зижди́теля и Го́спода.

Икос:

Госпо́дня свиде́тельства прие́м, Симео́не Богоприи́мче, па́че все́х челове́к вы́сши бы́л еси́; те́мже похвалы́ принести́ тебе́ ужасо́хся, но, любо́вию пону́дився, пе́снь нача́ти дерзну́х, те́мже не отри́ни, помо́щник на́м бу́ди, прехва́льне, да возмогу́ пе́ти че́стны ру́це твои́, вои́стину прикосну́вшиися богоприя́тне Боже́ственному Младе́нцу, и́бо се́ Христа́ восприя́л еси́ на руку́, Зижди́теля и Го́спода.

Пе́снь 7

Ирмос: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Зако́нно Го́споду Вседержи́телю ты́ послужи́л еси́, пра́веден я́ко и́стинно и в зако́не непоро́чен, блаже́нне, бы́в, те́мже пое́ши: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Ра́дость скорбя́щих прии́де, избавле́ние Изра́илю вои́стинну яви́ся, я́ко Младе́нец в хра́ме свое́м, отпусти́ мя к жи́зни бу́дущей, — Симео́н вопия́ше, ра́дуяся.

За милосе́рдие щедро́т Твои́х претружде́на мя́ зако́на пи́сменем, сля́чена мя́ ста́ростию отпусти́, Спа́се, раба́ Твоего́, я́ко ви́дех Тя́, — Симео́н взыва́ше, — на земли́ нося́ща пло́ть.

Богородичен: Не истощи́в По́лный пречи́стых не́др ро́ждшаго Отца́, в Твои́х не́дрех, Чи́стая, я́ко Младе́нец седи́т, угото́вая, и́мже восхоте́ уподо́битися, Пречи́стая, свяще́нное я́ве седа́лище.

Пе́снь 8

Ирмос: Отроки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Овдове́вший ми́р Боже́ственныя сла́вы прише́дшаго невестоукраси́ти Пребоже́ственнаго, вдова́ су́щи, Анна всехва́льная, и проро́чества благода́тию облиста́емая, просла́ви Его́, и бу́дущее все́м предстоя́щим показа́ше Боже́ственное избавле́ние.

Зако́нныя же́ртвы приноси́л еси́, Агнца за милосе́рдие несказа́нное, кро́вь спаси́тельную провозвеща́я издале́ча, блаже́нне свяще́нниче, Его́же воплоще́нна прие́м, Симео́не, просла́вился еси́ па́че Моисе́я и все́х проро́ков.

Ви́дев Жела́емаго, разреше́ние прия́л еси́ теле́сное, богодохнове́нне и, я́коже зре́лая пшени́ца, преше́л еси́ ко отце́м, сла́вне, воспита́н в ста́рости до́брей. Те́мже твою́ всепра́зднственную па́мять ра́достию душе́вною соверша́ем.

Богородичен: Яко кри́н, я́ко благово́нен ши́пок, я́ко боже́ственное обоня́ние, обре́т Тя́ Сло́во Пребоже́ственное, Пречи́стая Богоневе́сто, и в Твою́ утро́бу всели́ся, благоуха́я на́ше естество́, злосмра́дия испо́лньшееся, е́же от греха́, Мари́е Богоро́дице.

Пе́снь 9

Ирмос: Ева у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Че́стны ру́це твои́, вои́стинну прикосну́вшияся, Богоприи́мче, Боже́ственным удесе́м, — прикаса́ющагося гора́м, — я́коже пое́т Дави́д, — и дымя́тся, — блаже́н вои́стинну ты́ бы́л еси́. Те́мже досто́йно восхваля́ем тя́.

Моли́тва к тебе́ источа́ет ве́рным исцеле́ния, па́мять о тебе́ блаже́нная, сия́ет па́че со́лнца, и все́х ду́ши просвеща́ющи, и мра́ка мы́сленнаго исхища́ет, священнотаи́нниче всече́стне.

Просвеща́ют сия́нием мы́сленным, я́ко со́лнце и луна́ подсо́лнечную, Анна целому́дренная и проро́чица, ста́рец же Симео́н сла́вный. Ихже ра́ди на́с, Человеколю́бче Го́споди, грехо́вныя тмы́ изба́ви.

Богородичен: Явльшуюся Тя́, Ма́терь Бо́жию, я́ко ви́дев, Богоро́дице, ста́рец рече́, я́коже проро́к: се́ Тво́й Сы́н, на воста́ние и паде́ние мно́гих лежи́т, Влады́чице, и в зна́мение неудобосказу́емое.

Свети́лен свято́му:

На земли́ равноа́нгельно житие́ име́л еси́, вои́стину престаре́вся те́лом, и ны́не на небесе́х со Ангельскими ли́ки всели́лся еси́ бли́з Све́та Трисия́ннаго. Его́же насыща́яся, Симео́не Богоприи́мче, назира́й на́с, пою́щих тя́.

Стихи́ры Симео́ну, гла́с 4

Пра́веден и соверше́н / и по всему́ сла́вен сы́й, богодохнове́нне, / Бо́га Еди́наго соверше́нна, / во е́же оправда́ти ми́р прише́дшаго, / подъя́л еси́ рука́ми воплоще́нна, / и отреши́тися имы́й телесе́, вопия́л еси́ Ему́: / ны́не отпуща́еши раба́ Твоего́ / с ми́ром, Человеколю́бче, / я́ко ви́дех Тя́ дне́сь.

Юношствуя ду́хом, / престаре́в же те́лом, Симео́не, / обеща́ние прия́л еси́ не ви́дети сме́рти, / до́ндеже уви́диши Младе́нца ю́на, / пре́жде ве́к су́щаго Творца́ и Бо́га вся́ческих, / пло́тию обнища́вша, / ви́дев же, взыгра́л еси́ / и пло́ти разреше́ние проси́л еси́, / к Боже́ственным селе́нием преше́д, ра́дуяся.

Анна богодохнове́нная / и Симео́н пребога́тый, / проро́чествием сия́ющии, / в зако́не же непоро́чни я́вльшиися, / зако́на Да́теля, / Младе́нца, я́вльшася по на́м ви́девше, / Тому́ ны́не поклони́шася. / Те́х па́мять дне́сь ра́достно пра́зднуим, / по до́лгу сла́вяще Иису́са Человеколю́бца.

Сла́ва, И ны́не свято́му, гла́с 4:

О Го́споде ра́дуяся и Бо́зе, Спа́се свое́м, богоглаго́ливе и сла́вне проро́че, и та́мо су́щаго сия́ния зарю́ прие́м, и Све́том Боже́ственным мы́сленно просвеща́емь, и́же па́мять твою́ всепра́зднственную ве́рою творя́щия, напа́стей и бе́д твои́ми моли́твами изба́ви.

Молитва вторая праведному Симеону Богоприимцу

О, вели́кий уго́дниче Бо́жий Богоприи́мче Симео́не! Предстоя́ Престо́лу Вели́каго Царя́ и Бо́га на́шего Иису́са Христа́, ве́лие дерзнове́ние и́маши к Нему́, во объя́тиих твои́х на́шего ра́ди спасе́ния носи́тися изво́лившему.

К тебе́ у́бо, я́ко многомо́щному предста́телю и кре́пкому о нас моли́твеннику, прибега́ем мы, гре́шнии и недосто́йнии. Моли́ Бла́гость Его́, я́ко да отврати́т от нас гнев Свой, пра́ведно по дело́м на́шим на ны дви́жимый, и, презре́в безчи́сленная прегреше́ния на́ша, обрати́т нас на путь покая́ния и на стезе́ за́поведей Свои́х утверди́т нас.

Огради́ моли́твами твои́ми в ми́ре живо́т наш, и во всем благо́м благо́е поспеше́ние испроси́, вся я́же к животу́ и благоче́стию потре́бная нам да́руя.

Я́коже дре́вле Вели́кий Но́воград явле́нием чудотво́рныя ико́ны твоея́ от губи́тельства сме́ртнаго изба́вил еси́, та́ко и ны́не нас и вся гра́ды и ве́си страны́ на́шея от вся́ких напа́стей и бед и напра́сныя сме́рти предста́тельством твои́м изба́ви, и от всех враг ви́димых и неви́димых покро́вом твои́м защити́.

Я́ко да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́ и, та́ко в ми́ре вре́менное сие́ житие́ преше́дше, в ве́чный дости́гнем поко́й, иде́же сподо́бимся Небе́снаго Ца́рствия Христа́ Бо́га на́шего. Ему́же вся́кая сла́ва подоба́ет со Отце́м и Пресвяты́м Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Источник: https://xn----7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_fevral/kan_16fevr_simeon.html

Молитва симеона богоприимца на сретение господне

Тропарь симеону богоприимцу

Религиозное чтение: молитва симеона богоприимца на сретение господне в помощь нашим читателям.

По преданию был переписчиком Септуагинты (книг Ветхого Завета перевода семидесяти толковников, сделано в III веке) прожил около 270 лет в ожидании обещанного Богом – того дня, когда увидит Мессию вместе с Его Пречистой Матерью.

Находился при Иерусалимском храме и, встретив долгожданного Богомладенца, принял Его на руки и изрек: “Ныне отпускаешь раба Твоего, Владыко, по слову Твоему, с миром, ибо видели очи мои спасение Твое, которое Ты уготовал пред лицем всех народов, свет к просвещению язычников и славу народа Твоего Израиля.

Иосиф же и Матерь Его дивились сказанному о Нем. И благословил их Симеон и сказал Марии, Матери Его: се, лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий, – и Тебе Самой оружие пройдет душу, – да откроются помышления многих сердец” (Лк. 2:25-35).

Праведный Симеон – помощник в старости, молитвенник о мирном отшествии из жизни и христианском напутствии. Ему молятся о даровании терпения, смирения мудрости.

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.